Peuter overige moedermelk geven

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Mieke1

Peuter overige moedermelk geven

Bericht door Mieke1 » zo mei 17, 2020 11:56 am

Zomaar een vraag uit nieuwsgierigheid! :D

Mijn baby is nu 8 weken en de borstvoeding verloopt goed. Mijn oudste dochtertje is ruim 2.
Ik heb veel melk over en kolf elke dag een hoeveelheid extra af voor een voorraadje in de vriezer, én voor oefenflesjes.
Geregeld heb ik melk over, of laat baby een restje staan (ze drinkt nog niet erg goed/veel uit een fles) en die geef ik dan aan mijn dochter van 2.
Zij vind het heerlijk, en ik denk waarom weggooien, zonde van de melk en energie die je in het kolven steekt!!

Nu is het zo dat ik mijn dochter van 2 jaar nooit zelf heb gevoed, dat is door allerlei omstandigheden destijds grandioos mislukt.
Nog steeds vind ik het jammer dat mijn oudste nooit bv heeft gehad en niet kan profiteren van de lange termijn voordelen van borstvoeding.

Nu mijn vraag; zou het nu met terugwerkende kracht nog iets doen, dat oudste nu alsnog dagelijks een flesje moedermelk krijgt? :D
Of doet dat niets meer voor haar immuunsysteem?