Stuwing / verstopte melkkanaaltjes

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Udition

Stuwing / verstopte melkkanaaltjes

Bericht door Udition » di okt 01, 2019 1:53 am

Ik ben 6 dagen geleden bevallen van onze prachtige dochter.

Echter borstvoeding loopt nog niet zo soepekl
Snachts heb ik veel stuwing wat resulteert in een gulzige drinker, verslikken en dan vaak komen.

Ze drinkt de borst igg niet leeg, en komt vaak kort daarna weer (1 slaap cycles later Bijv) Ik krijg natuurlijk totaal geen slaap.

Overdag lijken deze problemen minder; en drinkt ze wat rustiger en meer leeg. Ik heb t idee dat in de loop van de dag de productie / spanning in mijn borsten afneemt of vervolgens Sabines weer toe te nemen.

Ook heb ik wat verstopte melkkliertjes maar als ik die weg masseer tijdens het drinken verslikt ze zich helemaal door de druk die ik dan uit oefen op mijn borst

Wat kan ik t beste doen om dit op te lossen?

Ps. Dit is mijn 2e, staat mij vaag bij dat ik bij mijn 1e hier ook last van had, zelfs weken na de kraamweek. Dat wil ik deze keer voorkomen als t kan.

Julimama

Re: Stuwing / verstopte melkkanaaltjes

Bericht door Julimama » di okt 01, 2019 7:39 pm

Hi,
Gefeliciteerd met je dochter!
Ik had hier in het begin ook last van. Wat het bij ons rustiger heeft gemaakt is op sommige dagen één keer leeg te kolven in de ochtend. Verder was het in het begin een beetje afstemmen op elkaar en dat kost even tijd. Liggend voeden hielp het beste tegen verslikken. Ik ben nu 3 maanden verder en alles gaat zoveel makkelijker.

Dit is overigens mijn ervaring, ik ben geen deskundige.

Plaats reactie