Tepel wit na het voeden

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Mevrlau14

Tepel wit na het voeden

Bericht door Mevrlau14 » vr sep 27, 2019 9:43 am

Mijn meisje van 11 dagen drinkt zo goed en snel. Tepelkloofjes gehad, maar die zijn inmiddels weer weg. Nu heb ik sinds gister, zodra ze uitgegeten is, een witte tepel, het trekt binnen max 30sec weg. Mijn tepels zijn door de dag heen wel wat gevoeliger nu..een beetje branderig. Iemand die weet wat ik er tegen kan doen?

Georgette Oskamp
Contacteer:

Re: Tepel wit na het voeden

Bericht door Georgette Oskamp » vr sep 27, 2019 7:06 pm

Het zou kunnen betekenen dat je baby de tepel toch nog niet helemaal goed in de mond heeft waardoor de bloedtoevoer naar de tepel wat wordt afgekneld. Na de voeding kan je tepel dan wat wit zijn en zodra de doorbloeding weer goed is, is dat weg. Het kan wel pijnlijk zijn, als de bloedtoevoer verminderd is. Maar daarna gaat het meestal beter. Als je een vervelend en branderig gevoel blijft houden, zou dat ook een teken kunnen zijn van spruw. De enige manier om daar zekerheid over te krijgen is door het te behandelen. Als de behandeling werkt, dan was het dus spruw. Je kunt hier meer lezen over spruw en hoe te behandelen: https://www.borstvoedingvoorjou.nl/artikelen/spruw

Plaats reactie