Gulzige drinker van 3 weken - overstuur

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Pip87

Gulzige drinker van 3 weken - overstuur

Bericht door Pip87 » ma sep 02, 2019 9:31 pm

Mijn dochter is 3 weken oud. Borstvoeding kwam als een tierelier op gang. Ze wist gelijk goed aan te happen en had een sterkte zuigkracht. Ze zat dan ook binnen 5 dagen weer oo geboortegewicht en was 800 gram aangekomen 1,5 week na ha haar geboorte.

Sinds een week zijn we aan het tobben. Ze drinkt zo snel en gulzig dat ze na een voeding helemaal overstuur is. Soms lijkt ze onverzadigbaar en blijft aanhappen en loslaten. Wanneer ik haar van de borst haal is ze overstuur en even later spuugt ze een hoop uit. We geven ook 1x per dag een flesje afgekolfte melk. We gebruiken de flesjes van medela met calma speen. Ze drinkt 80-100 cc in 2/3 min leeg en ook daarna is het drama. Ze is gefrustreerd en krijst de boel bij elkaar. Wil soms nif meer en drinkt nog uit de borst, maar ook dan lijkt ze teveel binnen te krijgen. Na een half uur/uur is ze gekalmeerd en valt ze bij ons in slaap. Ze heeft ook vaak de hik. Boeren doet ze niet heel vaak vanaf het begin, maar laatste dagen wel steeds vaker. Geeft niet gelijk verlichting.

‘s Nachts gaat het een stuk beter. Ze valt dan wel
vaak aan de borst in slaap en ik kan haar dan vaak weer wegleggen. Ik voed haar overigens altijd oo verzoek, maar overdag heb ik er minder zicht op door alle drama. Ze zuigt dan als troost ook regelmatig op een speen. Hier zuigt ze ook met enorme kracht oo.

Doordat ze te gulzig en soms ook teveel drinkt ben ik bang dat ik overproductie heb. Ik heb echt enorm veel melk. Het spuit er regelmatig uit (ze laat dan ook wel eens los) en heb enorm lekkende borsten

Ik weet niet hoe we weer rust in het voeden kunnen krijgen zoals de eerste 2 weken. Waar moet ik beginnen/wat aanpassen? Ik ben al aan het experimenteren met maar 1 borst aanbieden.

ducky

Re: Gulzige drinker van 3 weken - overstuur

Bericht door ducky » wo sep 04, 2019 12:35 pm

Hey,

Ik heb niet de ervaring die jij hebt, maar ik had wel veel melk. Wat voor mij wel hielp was om de eerste melk die toeschoot in een doekje te laten lopen. Daar kon mijn kleine ook niet tegen op drinken. Pas als de melk dan wat rustiger kwam, liet ik de kleine drinken. Daarmee kreeg hij ook meteen de wat vettere melk binnen en was sneller verzadigd. Maar ik moet zeggen dat ik dit niet altijd heb hoeven doen. Misschien werkt het voor je?

Succes!

ducky

Re: Gulzige drinker van 3 weken - overstuur

Bericht door ducky » wo sep 04, 2019 12:45 pm

En ik bedacht me nog iets. Misschien heb je het allang gevonden, maar drinken tegen de zwaartekracht in zou kunnen helpen.
zie ook dat kopje op deze pagina: https://www.borstvoeding.com/problemen/ ... veel2.html

Plaats reactie