Slapen

Dit deel van het forum is bedoeld voor berichten over het geven van borstvoeding aan een kind dat ouder is dan een jaar.

Topic starter
KarliksB

Slapen

Bericht door KarliksB » wo aug 14, 2019 9:42 pm

Mijn zoontje is 19 maanden en heeft nooit een speen of fles gebruikt. Hij heeft beiden geweigerd of in ieder geval nooit weten te gebruiken op een ontspannende manier (ondanks vele pogingen, merken, trics en trucs van onze zijde). Het zelf inslapen lukte soms heel goed maar zo na de 7/8 maanden gingdat steeds moeilijker en alleen aan de borst. Hij heeft lang bij ons geslapen in een co-sleeper maar slaapt sinds enkele maanden op zijn eigen kamer.

Ik ben thuis en dus altijd beschikbaar. Maar na 19 maanden begint het me te benauwen dat het inslapen altijd afhangt van mijn aanwezigheid. We proberen ook nu vanalles, maar de dramas zijn groot en keren om de zoveel dagen terug. Zijn er hier mensen met ervaring met deze situatie? Heeft iemand misschien nog een gouden tip of anders een geruststellend woordje of gewoon wat ervaringen om te delen. Ik hoor het graag :)

Georgette Oskamp
Contacteer:

Re: Slapen

Bericht door Georgette Oskamp » vr aug 16, 2019 3:55 pm

Een geruststellend woord dan 😉 Het komt vanzelf goed. Alleen mss niet zo snel als je zou willen. Hij is nog zo klein en de wereld is nog zo groot (en vooral ‘s nachts ook zo donker en stil), hij heeft de geruststelling van z'n ouders gewoon nog hard nodig. Ik heb vijf kinderen en bij allemaal hebben we dit in meer of mindere mate doorgemaakt. Ik kan alweer jaren doorslapen gelukkig. Hoewel...als ze gaan stappen...lig je daar weer wakker van 😜

Karlijn

Bericht door Karlijn » vr aug 16, 2019 5:38 pm

Dankjewel! Zo’n geruststellend woordje is soms even heeel fijn ;)

zozo

Bericht door zozo » ma sep 02, 2019 10:13 am

Misschien kan je hier wat mee? Heeft bij ons wel voor betering gezorgd..
http://www.awareparenting.com/in-je-armen-huilen.htm

Sterkte..!

Plaats reactie