Nachtvoedingen

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Kaatje

Nachtvoedingen

Bericht door Kaatje » di aug 06, 2019 11:55 pm

Ik voed mijn 12 weken oude baby op verzoek. Hij zit op 7 voedingen. Echter heeft hij om 21.30 zijn laatste voeding en dan meldt hij zich rond 6.00/7.00 pas weer. Dit is nu al 2.5 weken zo. Op mijn verzoek voeden (dus rond 3.30 een voeding geven) werkt helaas niet, hij wil dan niet drinken en sputtert echt tegen.

Nu lees ik overal dat nachtvoedingen goed zijn voor de productie, hoe weet ik nu of mijn productie goed blijft? Mijn baby groeit super goed, maar geeft niet heel duidelijk aan dat hij genoeg heeft gehad. Als ik hem met 5 minuutjes afkoppel gaat hij bijv niet huilen, maar keuvelen en lachen naar me.

Ik merk dat mijn borsten ‘s ochtends de laatste dagen niet meer zo vol zitten. Sinds hij zo lang er tussen laat, stonden ze eigenlijk elke morgen op knappen (aau) en was ik helemaal doorweekt; nu dus niet meer. Is dat een teken dat het terugloopt? Of een teken dat het opnieuw in balans is?

Georgette Oskamp
Contacteer:

Re: Nachtvoedingen

Bericht door Georgette Oskamp » do aug 08, 2019 4:28 pm

Als je baby het verder goed doet, goed groeit en zich goed ontwikkelt dan kun je het opvatten als een teken dat vraag en aanbod op elkaar afgestemd zijn. Mocht je melkproductie onverhoopt toch iets teruglopen dan merk je dat vanzelf doordat je zoontje vaker om een voeding komt. Als je daar dan in meegaat, ontstaat er gewoon weer een nieuw evenwicht.

Anne Sophie

Re: Nachtvoedingen

Bericht door Anne Sophie » do okt 03, 2019 4:22 pm

Dit is echt superfijn! Ik zou er juist heel blij mee zijn!

Plaats reactie