Spruw?

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Kaatje

Spruw?

Bericht door Kaatje » vr jul 05, 2019 8:46 am

Ik heb sinds een paar dagen vreselijke pijn in mijn linkerborst bij het voeden. Vooral de eerste minuten, daarna trekt het wel langzaam weg. Maar plezierig voeden is het niet, het blijft de hele voeding gevoelig. Baby ligt goed aan, mijn tepels zijn niet open oid.

Kan dit spruw zijn? Bij mijn baby zie ik geen enkele symptomen daarvan, en met mijn rechterborst voed ik probleemloos.

Jullie enig idee wat dit kan zijn?

Topic starter
Kaatje

Re: Spruw?

Bericht door Kaatje » vr jul 05, 2019 11:02 am

Oh, en nog een vraagje; ik heb een ontzettend pijnlijke toeschietreflex. Gelukkig duurt dit maar heel even, maar het veranderd niet, terwijl baby al 6 weken is. Zijn hier nog tips voor? Of is het gewoon accepteren?

lafem1985

Bericht door lafem1985 » za jul 06, 2019 10:05 am

ik had geen symptomen, maar bleek wel spruw te hebben. je kan het dus hebben zonder dat het er op lijkt :?

kan het ook zijn dat er misschien een melkkliertje verstopt zit? voel je wat zitten? misschien een idee om eerst een warmtekompres op te doen of in een heet bad te gaan (met je borst onder water :D ) bij een paar voedingen (ja 8x per dag in bad ja ;) ) en kijken of de pijn dan weg gaat?

Trix Planting
Forumeigenaar

Symptomen

Bericht door Trix Planting » za jul 06, 2019 12:26 pm

De dingen die jij noemt kunnen inderdaad symptomen zijn van spruw. Met name de pijnlijke tsr is iets watr vaker gemeld wordt bij spruw.

https://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/B ... _herkennen
Als je echt zeker wilt zijn kun je contact zoeken met een lactatiekundige. Want het kan ook zijn dat het aanleggen niet goed verloopt.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Topic starter
Emine

Bericht door Emine » vr sep 20, 2019 8:49 am

Goedemorgen,

Bovenstaande beschrijving (pijn linkerborst, zeer pijnlijke tsr, baby 6 weken) komt exact overeen met mijn situatieplan dit moment. Nu schrijf he dat je zo der symptomen toch spruw bleek te hebben, hoe kwam je daar achter? Ben heel benieuwd! Alvast bedankt

Plaats reactie