Dilemma borstvoeding grote cupmaat

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Wyko

Dilemma borstvoeding grote cupmaat

Bericht door Wyko » za jun 29, 2019 9:57 am

Beste,

Ik ben momenteel 33 weken zwanger en zit echt in dubio wat ik nu precies wil. Bv is gewoon goed voor je kind, een hoop voordelen. Maar zelf zie ik ook nog een hoop nadelen.

Voor mijn zwangerschap had ik al enorme borsten (cup 80G) toen ik zwanger werd, werd dit vrij vlot nog groter. (zit nu op 80J) en nu merk ik dat ze nog verder gaan groeien :shock:

Het is gewoon niet fijn. Ze doen zeer, bh's in deze maat zijn duur en soms nog lastig te krijgen ook.

Als ik dan ga kijken bij voedingsbh, dan blijft er nog minder over.
Zelfs in positiekleding is het lastig om passende kleding te vinden, zonder dat alles gespannen staat. Shirts worden bijna navel truitjes, om nog maar niet over het strakke uitgerekte stof ter hoogte borsten te hebben of zo'n rare plooi bij je schouders.

Ik ben er zo niet blij mee. Ondertussen krijg ik weer steeds meer last van mijn nek en schouders.
Zonder bh lopen is geen doen. Zelfs wanneer ik in bed lig is dit pijnlijk.

Maar nu dus mijn dilemma. Doordat ik erg grote borsten en heb, zijn mijn tepels dus ook behoorlijk. En doen gewoon pijn.
Hierdoor ben ik echt genijgt om niet aan borstvoeding te beginnen. Het is zo onhandig met die grote onbenullige dingen. Word al droevig bij het idee alleen.

Zijn er meer mensen met dit probleem we hoe gaan jullie er mee om?
Begreep dat kolven ook lastig is, omdat je een passende maat voor de tepels moet hebben.

Zijn er mensen die om dit soort redenen besloten hebben om bij voorbaat geen bv te geven?

Voor de gene die gelijk zijn begonnen met fles, hebben die ook medicatie gehad om de bv niet op gang te laten komen?

Kortom, alle info is welkom.
Groetjes Wyko

Melissac

Re: Dilemma borstvoeding grote cupmaat

Bericht door Melissac » za jun 29, 2019 3:08 pm

Precies alsof ik het verhaal lees van een vriendin van mij. Zij heeft bv gegeven tot haar zoontje 2+ was met een Jcup. Het is dus mogelijk. Goede begeleiding in het begin zodat je weet hoe je het best kunt aanleggen enzo is denk ik erg belangrijk. Ik spreek niet uit eigen ervaring maar wilde het toch delen. En ik denk dat je idd een pilletje krijgt als je beslist om geen bv te geven maar ook daar geen persoonlijke ervaring mee.

Trix Planting
Forumeigenaar

Niet de goede plek voor de vraag?

Bericht door Trix Planting » za jun 29, 2019 8:33 pm

Ik ben bang dat je deze mensen hier niet vindt, want dit is immers een Borstvoedingsforum. De mensen die hier lezen en posten komen hier omdat ze borstvoeding geven.

Wat je wel kunt verwachten zijn ervaringen van borstvoedende moeders met grote borsten.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Trix Planting
Forumeigenaar

Artikel

Bericht door Trix Planting » za jun 29, 2019 8:35 pm

Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF

Fien

Bericht door Fien » za jun 29, 2019 8:49 pm

Hoi,
Het is zo dat met grote borsten niet gemakkelijk is om bv bh's te vinden of mooie bv kleren. Maar laat dat niet de reden zijn om bv niet te proberen. Het is zo een mooi iets, de band dat je creëert met je kind, die intieme momentjes van jullie 2 alleen... geloof me het weegt op tegen de nadelen😊
Kleren kopen voor bv periode hier was sowieso al niet gemakkelijk dus dat vind ik al geen punt. Ik heb zelfs geen speciale bv kleding, of ik werk in laagjes (een topje met dunne bandjes en daar over een gewoon shirt, kan ik het shirt omhoog doen en het topje trek ik dan onder mijn borst en voila) of je koopt wikkelshirtjes/jurkjes das ook heel gemakkelijk.
Ik heb bv bh's van Anita Maternity, grote maten en zijn goedkoper dan mijn gewone bh's.
Ik hoop dat ik je een beetje kon helpen 😊
Heel veel succes 💋

Irene

Bericht door Irene » za jun 29, 2019 10:35 pm

Gewoon doen! Hier ook een enorme cupmaat en toch wil het! Nee bh’s zijn geen pretje! Of betaalbaar! Om maar te zwijgen over rugklachten! Maar het is het mooiste wat er bestaat! Mijn kleine meisje is super tevreden! En drinkt goed!

Succes!🥰

Topic starter
Wyko

Bericht door Wyko » zo jun 30, 2019 12:25 am

Allen al bedankt voor de reacties met info.
Ik ga er toch nog over nadenken. Het hoeft dus niet zo negatief te zijn als dat ik nu denk.

Heb net te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengt, dus dat betekend ook dat ik niet na 12 weken na de bevalling al direct aan het werk moet.
Daar zag ik ook tegen op ivm kolven (op het werk). En om in 12 weken borstvoeding op te bouwen en ook weer af te bouwen leek mij ook niet handig.

Trix Planting
Forumeigenaar

Contract

Bericht door Trix Planting » zo jun 30, 2019 11:07 am

Dat is dan een geluk bij een ongeluk!
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF

Trix Planting
Forumeigenaar

Beha vermaken

Bericht door Trix Planting » zo jun 30, 2019 11:09 am

Het is ook mogelijk om een beha te (laten) vermaken tot een voedingsbeha.
https://hhayes.home.xs4all.nl/Nederlands/bvbeha.html
https://www.naron.nl/voedingsbh-maken-incl-clips
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF

Topic starter
Wyko

Re: Contract

Bericht door Wyko » zo jun 30, 2019 6:05 pm

Trix Planting schreef:
zo jun 30, 2019 11:07 am
Dat is dan een geluk bij een ongeluk!
Ja, daarom ook wel het idee dat ik het een kans moet geven! En toch in oplossing moeten gaan denken ipv problemen.
Aankomende week mijn laatste werkdagen, dus nog even tijd om mij verder in te lezen etc.

Plaats reactie