Kloven (plaatselijke Grand Canyon)

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
lafem1985

Kloven (plaatselijke Grand Canyon)

Bericht door lafem1985 » zo jun 23, 2019 3:05 pm

Goedemiddag dames,

Momenteel ben ik 25 weken zwanger van onze derde kanjer. Bij de oudste heb ik maar zes weken bv gegeven (door allerhande redenen) en bij de tweede was ik vastbesloten om dit langer te laten duren. Dat is gelukt, we hebben 22 maanden van de bv genoten.

Ik zeg genoten, maar de start was niet helemaal vlekkeloos, al na een week bv had ik kloven en pas bij 4 maanden waren deze helemaal weg. Uiteindelijk kwam dit door steeds terugkerende spruw (ik had alleen symptomen, zoontje niet) en zoonlief probeerde de machtige melkstroom (ik had er nog wel een paar babies bij kunnen hebben :D ) te controleren door op mijn tepel te bijten om zo de stroom te onderbreken. Lang verhaal kort zowel links als rechts heb ik dus kloven in mijn tepels. Ze zijn genezen, maar als ik harde tepels heb en toevallig een strak truitje dan vraag je je af wat voor piercing ik in godsnaam er doorheen heb zitten want van een tepelvorm is geen sprake :shock:

Mijn vraag aan jullie is dan ook of er meerder moeders zijn met van die mega kloven en wat jullie ervaring was nadat je weer begon met jullie gehavende waren aan een nieuwe borstvoedingsperiode?

Zijn er verdere tips die jullie hebben voor een situatie als deze?

Trix Planting
Forumeigenaar

Handige baby’s en preventie

Bericht door Trix Planting » zo jun 23, 2019 5:04 pm

Ik spreek niet uit persoonlijke ervaring, maar ik weet wel dat baby’s meestal prima kunnen dealen met de tepels van hun moeder.
Als je echt groeven hebt is het wel goed om extra aandacht te besteden aan het laten opdrogen van je tepels na het voeden. En trek meteen aan de bel als de boel weer kapot gaat!

Wat betreft de spruw, controleer goed of je geen (vaginale) schimmel hebt en overleg met de verloskundige of je eventueel preventief kunt behandelen, anders besmet je je baby al meteen bij de geboorte.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Plaats reactie