Twijfel

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Melissac

Twijfel

Bericht door Melissac » za mei 25, 2019 9:02 pm

Hallo

Ik heb mijn tweede kindje aan de borst, hoera! De bv verloopt best anders dan bij mijn eerste waardoor ik wat onzeker ben. Ze gebruikt mijn borst alleen om te eten. Ik vraag me af of dit normaal is. Het biedt haar geen troost, gebruikt dit niet om lang bij mij te kunnen knuffelen,... ik heb regelmatig last van harde plekken. Ze hangt dus echt veel minder aan mijn borst ivm mijn eerste. Ze heeft/wilt geen tuutje dus haar zuigbehoefte is wss klein. Ze groeit goed, is ondertussen al 3 maanden geweest, maar ik voel het zo anders aan.
Niet echt een verhaal die een oplossing vraagt maar wou het wel eens kwijt.

Topic starter
Mama-Anne

Re: Twijfel

Bericht door Mama-Anne » zo mei 26, 2019 8:09 am

Ik kan me voorstellen dat het maf voelt! Ik heb zelf nog maar vier maanden ervaring met mijn eerste kindje, dus ik kan niet zeggen dat ik hetzelfde heb meegemaakt. Ik heb wel toevallig laatst een andere moeder gesproken op het consultatiebureau die vertelde dat haar kinderen totaal verschillend waren aan de borst. Ééntje was net zo'n chaotische onzekermakende als die van mij nu, de tweede hapte aan, je kon een kanon afschieten zo kalm lag ze en dan liet ze alleen keurig los als ze klaar was. Zo maf!

Dus je hebt nu blijkbaar een functionele drinker! Ik herken het gevoel van meer knusheid willen bieden een beetje van mijn dochter die niet zo lang in de draagdoek of draagzak wil. Het is al snel spartelen en protesteren, terwijl ik overal lees dat het zo fijn en geborgen voor ze is... Nou nee deze vindt het enorm knus om soms in slaap te vallen zo, maar verder wil ze denk ik graag meer kunnen bewegen dan zo'n doek toelaat, het is een drukke beweger. En ik maar tegensputteren "ja maar het luisteren naar mijn hartslag en het voelen van mijn warmte dan?" Geen boodschap aan, ik wil UIT deze zak nu graag huppakee!

Is het ook altijd zo geweest? Of meer de laatste tijd nu de wereld ook wat groter wordt?
Het is inderdaad niet een op te lossen probleem, maar ik kan me je gevoel wel voorstellen.

Georgette Oskamp
Contacteer:

Bericht door Georgette Oskamp » zo mei 26, 2019 9:35 pm

Ik herken het wel. Ik heb er vijf zelf gevoed en van eentje daarvan wist ik na een paar weken al dat deze niet zo lang zou drinken als de anderen. Heel raar, heel gek. Is nu (mijn kinderen zijn al wat groter) ook de meest onafhankelijke van de kinderen. Weet precies wat hij wil, doet precies wat hij wil en het lukt ook zoals hij wil. (Best prettig, zo'n kind erbij ;-))
Niettemin, is het altijd goed om te controleren of er niet toch iets anders aan de hand zou kunnen zijn. Misschien is haar drinktechniek niet optimaal bijvoorbeeld. Groeit ze ook goed op de WHO-curve? Als dat allemaal oke is, tja, dan is het zoals het is. Ieder kind is weer anders.

Topic starter
Melissac

Bericht door Melissac » ma mei 27, 2019 11:59 am

Bedankt voor de reacties. Ze groeit goed, komt goed bij. Heb de curve bekeken en is oké. Het is zo raar, bij mijn eerste dochter twijfelde ik niet en nu, met ruim 2 jaar 'ervaring' toch onzekerheid hah, wat die kids toch met je doen he :)

Plaats reactie