Nog geen menstruatie na 2 jaar

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
Ummivae

Nog geen menstruatie na 2 jaar

Bericht door Ummivae » zo mei 05, 2019 7:09 pm

Hoi allemaal,

Ik heb een dochter van 4 en een zoon van 2. Mijn dochter van 4 heb ik tot en met 3 jaar bv gegeven en ondertussen zwanger geweest van mijn zoon maar werd zwanger zonder dat ik mijn menstruatie terug heb gehad. M.a.w laatste x menstruatie was voor de zwangerschap van mijn dochter. Nou is het al 2 jaar verder en nog geen teken van de menstruatie na me bevalling van me zoon. Is dat normaal? Ik moet er wel bij zeggen dat hij nog tig x per dag komt voor bv en nachtvoeding krijgt en zelfs daarin ben ik de tel kwijt hoe vaak hij komt (hij slaapt bij me in bed). En hij eet heel goed vast voedsel. Heeft iemand anders hetzelfde ervaring als ik?

Georgette Oskamp
Contacteer:

Re: Nog geen menstruatie na 2 jaar

Bericht door Georgette Oskamp » ma mei 06, 2019 10:20 am

Het is normaal dat je vruchtbaarheid afgeremd wordt door het geven van borstvoeding. Hoe lang het duurt voordat je weer ongesteld wordt of ovuleert dat verschilt per moeder en kan ook per kind verschillen. In dit artikel staat een staafdiagram met cijfers hoelang het gemiddeld duurt tot een borstvoedende moeder die op verzoek voedt weer vruchtbaar is. Je ziet dan dat je bij de laatste 8% hoort: https://kellymom.com/ages/older-infant/fertility/

Topic starter
Ummivae

Re: Nog geen menstruatie na 2 jaar

Bericht door Ummivae » di mei 07, 2019 12:56 am

Duidelijk. Bedankt voor de informatie!

Plaats reactie