voeding 7 maanden

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
TanjaB

voeding 7 maanden

Bericht door TanjaB » za mei 04, 2019 1:04 pm

Hallo,
mijn zoontje is 7,5 maand oud en ik weten even niet meer hoeveel BV per dag "normaal" is nu. Hij krijgt meestal nog 6x BV per 24 uur (meestal 1x 's nachts) en eet daarnaast per dag 2 boterhammen, een fruithap en een warme hap. Maar ik merk dat er soms wel 5 uur tussen 2 BV zit overdag, is dat erg of normaal? Hij krijgt geen ander drinken dan moedermelk.

Daarnaast komt hij nog altijd 's nachts voor een voeding. Meestal 1x ergens tussen 3 en 4 uur. Soms al eerder en dan 3 uur later weer. Ik vind op zich die voeding niet erg, want hij drinkt en slaapt daarna meteen weer verder, maar ik vraag me meer af of ik soms overdag iets "fout" doe waardoor hij 's nachts nog aldoor komt. Mijn andere kinderen sliepen na een maand of 2 al door, dus ik herken het niet van hen.

Hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt!

Trix Planting
Forumeigenaar

Vaak

Bericht door Trix Planting » ma mei 06, 2019 9:55 am

Alles wat jullie zelf ‘normaal’ vinden is prima. Er is geen maximum aan het aantal voedingen of de hoeveelheid moedermelk die je per dag zou mogen geven.
Kinderen van deze leeftijd hebben vaak niet genoeg tijd en aandacht om te drinken. Als je hem vaak de borst aanbiedt is hij misschien wel geneigd om vaker te drinken. Je kunt dat gewoon in jullie dagritme inpassen, bijv. als hij wakker wordt én als je hem weer in bed legt; als je zelf gaat zitten voor koffie/thee/lunch/telefoon/televisie, en hij is toch (half)wakker. Er hoeft geen vaste tijd tussen de voedingen te zitten. Het gaat ook niet om megavoedingen; een paar flinke slokken is al prima.

Je kunt ook overwegen om voor ieder vaste-voedingsmoment de borst aan te bieden.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Topic starter
TanjaB

Re: voeding 7 maanden

Bericht door TanjaB » wo mei 15, 2019 8:53 am

Dank je wel, ik probeer je tips nu uit. Het is inderdaad zo dat hij heel snel afgeleid is en dus soms ineens maar 1 borst drinkt en voor de andere geen aandacht meer heeft. Dus ik vraag me soms af of hij wel genoeg vocht binnenkrijgt. Juist omdat hij 's nachts ook nog meerdere keren komt.
We gaan dit even een poosje uitproberen. Dank!

Plaats reactie