Borstvoeding na borstverkleining?

Heb je een vraag over borstvoeding? Stel 'm gerust! Je bent ook van harte welkom om gewoon mee te lezen, je hart te luchten of een vraag te beantwoorden.

Topic starter
SiMaNo

Borstvoeding na borstverkleining?

Bericht door SiMaNo » vr mei 17, 2019 3:56 pm

Hallo allemaal,
In 2011 heb ik mijn borsten laten verkleinen. Inclusief tepel en teplhof verplaatsen. Dacht dat ons gezin compleet was dus is er niet rekening gehouden met borstvoeding in de toekomst. Nu ben ik 34 weken zwanger en als ik op mijn tepehof druk komt er aan beide kanten eerste doorzichtige druppels/vloeistof uit en daarna melkachtig. Ben zo verrukt! Zou ik dan toch borstvoeding kunnen geven? Iemand zelf ervaren of een deskundige hier die iets erover kan zeggen? Ik ga volgende week de lactatiedeskundige bellen voor tips.

Trix Planting
Forumeigenaar

Goed idee

Bericht door Trix Planting » vr mei 17, 2019 9:18 pm

Als er melk uit je borst komt is er zeker een mogelijkheid om je baby aan de borst te voeden. Het is niet altijd te voorspellen of je voldoende melk zult kunnen produceren; dat hangt inderdaad af van de manier waarop de operatie is uitgevoerd, maar ook hoeveel klierweefsel er is weggehaald.
Een van de opties die je hebt is mogelijke bijvoeding met kunstvoeding ook aan de borst geven met een zgn hulpset.
Hier en hier kun je daar meer over lezen.

Door het bijvoeden ‘aan’ de borst stimuleer je de eigen melkproductie, je kunt meer huidcontact hebben met je baby én het kost minder tijd.

Het is zeker aan te raden om al bijtijds, inderdaad al tijdens je zwangerschap, contact op te nemen met een lactatiekundige.
Met vriendelijke groet,

Trix Planting BVF
Deskundige Borstvoedingsforum

Plaats reactie