Opeens pijn bij voeden

Dit deel van het forum is bedoeld voor berichten over het geven van borstvoeding aan een kind dat ouder is dan een jaar.

Topic starter
Daphne78

Opeens pijn bij voeden

Bericht door Daphne78 » wo apr 03, 2019 7:07 am

Mijn zoon is 21 maanden oud en drinkt nog 2 - 3 keer per dag bij mij.
Sinds 2 weken heb ik rechts pijn bij het voeden. Eerst dacht ik dat het wellicht kwam door mijn cyclus. De pijn was ook niet heel erg, maar wel aanwezig en verdween na een seconde of 20-30.
Echter sinds een paar dagen is de pijn steeds heftiger. Zo erg dat ik nu echt op mijn tanden moet bijten als hij aanhapt.
De pijn verdwijnt wel na verloop van tijd, al duurt dat nu langer dan 30 seconden. Zoonlief drinkt verder wel rustig en hapt naar mijn idee goed aan (wijd open mond).

Is dit herkenbaar en wat kan het zijn? Tekenen van spruw zie ik bv. niet (niet bij hem, maar ook niet bij mij). Ik wil graag nog door blijven voeden, maar op dit moment kijk ik wel een beetje op tegen het moment dat ie rechts drinkt.

NataschaO
Forumeigenaar
Contacteer:

Re: Opeens pijn bij voeden

Bericht door NataschaO » vr apr 05, 2019 8:54 am

Hoi Daphne,
Wat vervelend dat je zo opeens zo veel pijn hebt. Ik vindt dit niet direct klinken als spruw. Eerder als een onderliggende ontsteking of zo. Voel je ook een pijnlijke plek als je je borst bevoelt? Of is het echt de huid van de tepel die pijn doet bij het drinken?
Natascha Oorthuis
Lactatiekundige IBCLC

Topic starter
Daphne78

Bericht door Daphne78 » za apr 06, 2019 11:27 am

Het voelt ook meer alsof de pijn ín mijn tepel zit (van binnen), niet aan de buitenkant. Als ik voel, merk ik geen pijnlijke plekken, behalve als ik mijn tepel indruk, dat is wel pijnlijk.

NataschaO
Forumeigenaar
Contacteer:

Bericht door NataschaO » zo apr 07, 2019 11:46 am

Geen verstopping in de borst dus. Kan het zijn dat je zwanger bent?
Geen wondjes te zien?
Natascha Oorthuis
Lactatiekundige IBCLC

Plaats reactie