|
 |
|
|
|
Vorige onderwerp
:: Volgende onderwerp
|
| Auteur |
Bericht |
MamavanBabet
|
Onderwerp:
Na paar maanden terug aan de borst.
Geplaatst: Ma 24 Aug, 2009 16:32
|
|
|
Mijn dochter is nu 13 maanden, en over 7 weken verwachten wij onze twee uk.
Ik had gehoopt te kunnen gaan tandemen, maar na 4 maanden zwangerschap is mijn dochter zelf gestopt met drinken. Ik voedde haar toen al twee maanden "droog".
De laatste keer aanleggen is eind april geweest.
Nu heb ik altijd begrepen dat een kindje de drinktechniek vrij snel verleert. Dus als de tweede in oktober geboren word zal mijn dochter niet meer aan de borst kunnen drinken.
Kolven ben ik nooit heel erg goed in geweest, ik heb moeten knokken om net genoeg te hebben voor haar, dus kolven voor mijn oudste en de jongste exclusief borstvoeding geven lijkt me erg zwaar.
Mijn vraag is nu eigenlijk, is het mogelijk mijn dochter terug aan de borst te krijgen? Voor 1 of twee keer per dag? Of is zij deze techniek voorgoed kwijt?
En hoe kan ik dit het beste aanpakken?
|
|
Alyne
|
Onderwerp:
Ben ook benieuwd
Geplaatst: Do 27 Aug, 2009 13:52
|
|
|
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Niet dat ik nu zwanger ben of er mee bezig zijn maar over een tijdje misschien wel en dan hoop ik mijn zoon ook nog bv te kunnen geven.
Misschien is de breastflow fles nog een optie om die te gebruiken? Door die fles is mijn zoon weer bij mij gaan drinken. Met een gewone fles lukte dat dus niet. Daarvoor kolfde ik fulltime. Maar ik ben benieuwd naar de reacties. Ik lees dus met je mee.
|
|
Ellen van Kooij VBN

|
Onderwerp:
gewoon proberen
Geplaatst: Do 27 Aug, 2009 14:45
|
|
|
MamavanBabet schreef:Nu heb ik altijd begrepen dat een kindje de drinktechniek vrij snel verleert. Dus als de tweede in oktober geboren word zal mijn dochter niet meer aan de borst kunnen drinken.
Je kan het gerust proberen. Wie weet krijgt ze er nog wat uit.
Quote:Kolven ben ik nooit heel erg goed in geweest, ik heb moeten knokken om net genoeg te hebben voor haar, dus kolven voor mijn oudste en de jongste exclusief borstvoeding geven lijkt me erg zwaar.
Hoe het bij de eerste ging, zegt niets over de komende borstvoedingsperiode. Wie weet heb je nu zàt BV en ben je blij als je 1x per dag even de druk eraf kan kolven. Dat kan je oudste dan mooi opdrinken.
Je kan er ook voor kiezen om meteen aan het begin elke dag extra te gaan kolven. Aangezien de melkproduktie dan nog helemaal opgebouwd moet worden en er nieuwe melkklieren actief kunnen worden, stelt je lichaam zich meteen in op die grotere behoefte.
Zo werkt het ook als je een tweeling zou krijgen. Doordat je meteen vaker aanlegt, maak je ook meer melk aan.
En andersom: als je een tweeling hebt en je kolft te weinig, zal je melkproduktie niet voldoende zijn om beide kinderen te voeden. Denk bijvoorbeeld aan 2 premature babies die in het begin nog maar een paar ml per dag nodig hebben.
Als je ze dan na 3 weken mee naar huis krijgt en je melkproduktie is niet toereikend voor beide kinderen, wordt het lastig om dan nog verder op te krikken.
|
|
mechtild
|
Onderwerp:
Kan best
Geplaatst: Di 01 Sep, 2009 13:34
|
|
|
Hoi,
Een late reactie, ik lees je berichtje nu pas.
Uit ervaring weet ik dat het best kan meevallen om de oudste terug aan de borst te krijgen. Hier was de oudste bijna drie toen de tweede geboren werd, ze was zelf gestopt met drinken bij drie maanden zwangerschap omdat volgens haar de melk op was. Ze keek er heel erg naar uit om na de geboorte van haar zusje opnieuw te kunnen drinken, maar het lukte in het begin niet zo goed. Na een half jaar af en toe proberen had ze ineens de slag weer te pakken, en nu (ze is net vier) drinkt ze weer minstens één keertje per dag.
Jouw dochter is nog een stuk jonger, misschien gaat het wel zonder veel problemen. Gewoon regelmatig aanbieden en niks forceren.
Ik ben benieuwd, hou je ons op de hoogte?
Groetjes,
Mechtild _________________ mama van 2 lieve meisjes (aug. 2005, 2,5 jaar bv en nu af en toe een slokje samen met kleine zus, juli 2008)
|
|
|
Vorige onderwerp
:: Volgende onderwerp
|
|
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|