borstvoedingsforum.nl bv logo

Twijfel over kolfopbrengst en vergroten kolfopbrengst?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur ::
Klaar

BerichtOnderwerp: Twijfel over kolfopbrengst en vergroten kolfopbrengst?    Geplaatst: Za 12 Jan, 2019 12:16 Reageer met quote

ik heb al even rondgekeken hier op het forum, maar vond nog geen antwoord op mijn vragen. Vandaar dat ik een bericht plaats.
Mijn zoontje is 9 weken oud en ik ben begonnen met kolven om een voorraadje aan te leggen. Alleen valt de opbrengst nogal tegen. Vlak na een voeding kolf ik uit twee borsten 25ml/30ml, een uur na een voeding kolf ik 50ml en ter vervanging van een voeding kolf ik 80ml. Zijn dit normale hoeveelheden?
Hoe kan ik de kolfopbrengst per keer kolven vergroten? Het is voor mij namelijk lastig om een uur na de voeding te kolven, omdat mijn zoontje dan wil slapen en alleen in de doek of draagzak slaapt. En als ik vlak na een voeding kolf is het zoveel gedoe voor zo weinig opbrengst...
Ik heb uitgerekend dat mijn zoontje nu 90ml per voeding drinkt, daar kom ik dus met 3 keer een voeding nakolven net wel of net niet aan.
Ik kolf met een tweedehands Medela Swing Maxi. Ik krijg meestal maar 1 keer een toeschietreflex en die duurt maar een paar minuten. (Als ik het tenminste goed begrijp dat er tijdens de toeschiet reflex melk in kleine straaltjes uit de tepels komt?). Ik masseer mijn borsten voor en tijdens het kolven en kolf ook nog met de hand na. Ik gebruik de kleinste maat borstschilden, maar ik heb het idee dat er toch een te groot gedeelte van mijn tepelhoven naar binnen gezogen wordt (ongeveer een halve cm). Zou een andere kolf nog verschil maken? En zo ja, welke kan ik dan het beste proberen? En hoe kan ik hele kleine hoeveelheden melk het beste bewaren?
Alvast bedankt!
::
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Twijfel over kolfopbrengst en vergroten kolfopbrengst? Klaar (Gast) 12 jan, 12:16

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls