borstvoedingsforum.nl bv logo

geschikte locaties om te kolven

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Bericht
Thessa

BerichtOnderwerp: geschikte locaties om te kolven    Geplaatst: Ma 14 Aug, 2006 22:30 Reageer met quote

Naar aanleiding van een vraag die ik kreeg van een moeder, is het misschien interessant een lijst aan te leggen van bedrijven / wegrestaurants / winkels e.d. waar je welkom bent om te kolven. Dit voor moeders die vaak onderweg zijn en het niet prettig vinden in de auto op een parkeerterrein te moeten kolven.
Dus, weet jij zo'n locatie, begin en vul de lijst aan met de naam en adres van het bedrijf.

Groetjes, Thessa

graag zo duidelijk mogelijk de locatie aangeven: adres, telefoonnummer, website.
Cynthia S

BerichtOnderwerp: Efteling en Toverland    Geplaatst: Di 15 Aug, 2006 14:00 Reageer met quote

Ik weet niet precies waar je de lijst hebt maar ik heb goede ervaringen met De Efteling en Toverland. Daar heb ik gewoon in de EHBO ruimte gekolfd en mocht ik van hun koelkast cq diepvries gebruik maken. Werkte perfect.
Tamama

BerichtOnderwerp: aanvulling    Geplaatst: Zo 10 Sep, 2006 22:17 Reageer met quote

Cynthia S schreef:
Ik weet niet precies waar je de lijst hebt maar ik heb goede ervaringen met De Efteling en Toverland. Daar heb ik gewoon in de EHBO ruimte gekolfd en mocht ik van hun koelkast cq diepvries gebruik maken. Werkte perfect.

Ik kreeg bij de ehbo ruimte van de efteling zelfs de vraag of ik er iets te drinken bij wilde hebben.
Bouillon of thee of water....echt super. En nog air conditioning aanwezig ook dus bij super warm weer ook voor het voeden goed geschikt.
Trouwens ook een goed stoel!!!
Saen

BerichtOnderwerp: Stadscafé De Observant, Amersfoort    Geplaatst: Di 17 Jun, 2008 12:04 Reageer met quote

Deze schoot me nog te binnen: http://www.stadscafe.nu/.
Ik had er een workshopdag. Van tevoren even gebeld, er zou wel een voorraadhok beschikbaar zijn. (!) Het zou die dag gewoon erg druk zijn met bijeenkomsten enzo.

Toen ik me er meldde, was er inmiddels iets anders voor me geregeld, een ruime vergaderzaal. Stopcontact, slot op de deur, lekkere stoel. Prima gekolfd. En het gebruiken van koelkast en vriezer (voor koelelement) was geen enkel probleem.
Sabje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Kolven in sprookjessferen    Geplaatst: Ma 26 Apr, 2010 12:25 Reageer met quote

In de Efteling is het inderdaad heel goed geregeld. Bij de EHBO is een mooie ruimte om te kolven Express yourself (makkelijke stoel, tijdschriftjes en stromend water) en de mogelijkheid om je flesje tot het eind van de dag in de koelkast te stallen. Gisteren waren we met een bedrijfsuitje in de Efteling en mede hierdoor was het een zeer geslaagde dag!

BerichtOnderwerp: Gouda Central    Geplaatst: Do 04 Okt, 2012 15:13 Reageer met quote

in Gouda: http://www.grandcafecentral.nl/
Een groot cafe waar altijd wel een plekje is waar je rustig kunt zitten! Je krijgt er ook nog een glaasje water bij.
Trix Planting VBN

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtOnderwerp: lijst maken    Geplaatst: Di 15 Aug, 2006 16:17 Reageer met quote

Als er veel reacties komen kunnen we misschien deze lijst toevoegen aan de artikelen en links

forumbeheer

Door lid te worden of een eenmalige donatie te doen, kunnen wij ons blijven inzetten voor moeders die borstvoeding geven: http://borstvoedingnatuurlijk.nl/Steun_ons
Ine

BerichtOnderwerp: Duinrell    Geplaatst: Do 26 Jul, 2007 9:51 Reageer met quote

Laatst was ik met mijn leerlingen in Duinrell. Ik ben daar bij het Tikibad gaan vragen of ik mocht kolven in de EHBO-ruimte. Dat leek de mensen daar niet zo geschikt omdat daar veel mensen in en uit lopen maar ik kreeg de sleutel van het invalidentoilet. Daar kon ik kolven (er werden stoelen gebracht zodat ik rustig kon zitten) en nadien kon mijn melk in de koelkast in het personeelskamertje. Zelfs mijn koelelementen konden in de vriezer en mijn koeltas mocht ik bij hen achterlaten zodat ik daar niet de hele dag mee moest sleuren.
Heel fijn dus!
dorien

BerichtOnderwerp: circus theater Scheveningen    Geplaatst: Di 15 Aug, 2006 18:53 Reageer met quote

Ik heb heerlijk op mijn gemak kunnen kolven in het circustheater in Scheveningen. Ik mocht in de ehbo ruimte kolven tijdens de pauze van de lion king!

(hihi was ik alleen mijn motortje vergeten en heb ik uiteindelijk met de hand zitten kolven Blush

Groetjes Dorien
Sjaf

BerichtOnderwerp: Ikea Haarlem    Geplaatst: Di 15 Aug, 2006 19:05 Reageer met quote

In de Ikea in Haarlem is een aparte babyverzorgingsruimte. Baby's kunnen daar verschoond en gevoed worden, maar volgens mij is er ook een stopcontact. De deur kan op slot en er staat een hele fijne stoel om in te zitten.
Hanne

BerichtOnderwerp: Ikea Eindhoven    Geplaatst: Di 15 Aug, 2006 20:14 Reageer met quote

Bij Ikea Eindhoven is er ook zo'n babyverzorgingsruimte.

Hanne mv Marie (28-02-2006) en Leonie (28-10-2008)

mamavanniek

BerichtOnderwerp: tweestedenziekenhuis tilburg    Geplaatst: Di 01 Sep, 2009 20:39 Reageer met quote

Ook hier in het 2-steden zh in tilburg geen enkel probleem. Kunt daar ook gelijk een behandelkamer krijgen. Wordt gevraagd of je wat wil drinken enz ( tenminsten bij mij Laughing ).

Verder doen ze in waalwijk ook niet moeilijk. Heb daar gelegen met een operatie en daar krijg je gelijk alle medewerking. Heerlijk!!!!

BerichtOnderwerp: Ikea Hognoul    Geplaatst: Wo 16 Aug, 2006 12:28 Reageer met quote

Idem bij Ikea Hognoul (België)

Volgens mij is dit in alle Ikea's voorzien.

Via www.ikea.com kan je het warenhuis van je keuze opzoeken en navragen
mammalien

BerichtOnderwerp: Ook in Ikea Groningen    Geplaatst: Di 22 Aug, 2006 10:33 Reageer met quote

Er was laatst wel file... gezellig met een paar moeders in de babyverzorgingsruimte. De één aan het kolven, de ander aan de borst, en tussendoor worden er nog een paar baby's verschoond. Maar het ging allemaal prima.
mamavanj

BerichtOnderwerp: ikea amsterdam ook    Geplaatst: Wo 25 Jul, 2007 12:38 Reageer met quote

ik had gebeld, maar volgens die meneer was het nergens mogelijk.
Bij binnenkomst bleek er echter gewoon ook zo'n voedingsruimte te zijn, met luie stoel en stopcontact. Tig kussentjes voor de juiste houding. Water en papieren doekjes, dus ik kon alles schoon en droog weer opbergen en de deur kon nog op slot ook!

BerichtOnderwerp: Kapel van de Koninklijke Luchtmacht Amersfoort    Geplaatst: Do 11 Dec, 2008 13:51 Reageer met quote

Ben er nooit geweest, maar ik moest hier ooit een dag zijn en had van te voren gevraagd of ik ergens kon kolven. Dit was geen probleem. Heb er echter geen gebruik van gemaakt want op de dag zelf was ik mijn kolf vergeten Crying or Very sad
RoosJasmijn

BerichtOnderwerp: Ikea, hoera!    Geplaatst: Zo 13 Apr, 2008 12:21 Reageer met quote

Inderdaad, in de Ikea Haarlem kan je perfect kolven. Sterker nog, ik had daar laatst de beste kolfopbrengst ooit Laughing
stefanier

BerichtOnderwerp: delft    Geplaatst: Wo 30 Dec, 2009 18:18 Reageer met quote

ikea delft ook
JP

BerichtOnderwerp: Ikea Hengelo    Geplaatst: Vr 02 Mei, 2008 20:53 Reageer met quote

in Ikea Hengelo zijn 2 babyverschoningsruimten waar je kunt kolven, met heerlijk stoelen. De ruimte boven bij het restaurant heeft muziek, die beneden bij de in- uitgang niet. Deze ruimte is ook wat groter en ik vond het rustiger.

BerichtOnderwerp: Ikea Heerlen ook    Geplaatst: Zo 31 Jan, 2010 12:57 Reageer met quote

bij de ingang van de ikea heerlen is ook een babyverzorgingsruimte die je af kunt sluiten. Commode/Stoel/stopcontact en speelhoekje aanwezig.
Echt relaxed vond ik het niet omdat het direct bij de ingang was en menigeen toch probeert om de deur te openen.
sverre'smama

BerichtOnderwerp: blij    Geplaatst: Wo 03 Jan, 2007 13:46 Reageer met quote

met jouw aanvulling aan deze lijst.
Ik moet 10januari naar het circus theater en zat er wel een beetje mee in m'n maag.

Maar in de pauze (ik moet vooraf ook nog eten....) vlucht ik naar de ehbo ruimte (effe toestemming vragen) en dan ga ik kolven.

Dank je wel!
Tika

BerichtOnderwerp: ik ook :-)    Geplaatst: Wo 03 Feb, 2010 11:39 Reageer met quote

dorien schreef:
Ik heb heerlijk op mijn gemak kunnen kolven in het circustheater in Scheveningen. Ik mocht in de ehbo ruimte kolven tijdens de pauze van de lion king!

(hihi was ik alleen mijn motortje vergeten en heb ik uiteindelijk met de hand zitten kolven Blush

Groetjes Dorien

hihihi wat grappig om te lezen!
Ik heb nl 21 augustus 2006 ook zitten kolven in de ehbo ruimte van het circus theater tijdens de pauze van de lion king Razz.

Er werd zelfs nog op de deur geklopt voor een pleister hahaha!
Veronique

BerichtOnderwerp: Circustheater Scheveningen    Geplaatst: Di 03 Jul, 2012 23:05 Reageer met quote

Echt super, mocht in de EHBO ruimte zitten voor en na de voorstelling. Was geen enkel probleem!
Josanne

BerichtOnderwerp: sauna de Zwaluwhoeve Hierden    Geplaatst: Di 15 Aug, 2006 19:47 Reageer met quote

sauna de zwaluwhoeve heeft ook een aparte kolfruimte met koelkast.
Ik ben er nog niet geweest..ga eind deze maand heen.
mamaSarah

BerichtOnderwerp: Sauna in Houten en Geldrop    Geplaatst: Di 15 Aug, 2006 20:37 Reageer met quote

Allebei gemaild of ik hier terecht kon. Beide mailen de volgende dag dat dit geen probleem was. Even melden aan de receptie.

www.houtensauna.nl
www.thermengeldrop.nl
mammie1000

BerichtOnderwerp: Houten sauna    Geplaatst: Za 10 Nov, 2007 20:03 Reageer met quote

Ik ben 2 keer in Houten in de sauna geweest. Beide keren zonder probleem rustig kunnen kolven in een vergaderkamer. M'n tas mocht in de koelcel. Prima geregeld dus.
Jippie

BerichtOnderwerp: Houten sauna in lougeruimte    Geplaatst: Zo 06 Apr, 2008 12:08 Reageer met quote

Ik heb in de Houten sauna "gewoon" in het lougerestaurant (aan de kant van de ingang) zitten kolven. HEt was vrij rustig en we zijn in een hoekje gaan zitten bij een stopcontact op de bank. Badjas beetje open, handdoek eroverheen en niemand die het zag. Nu heb ik wel een vrij stille kolf, maar goed.
Melk mocht daarna gewoon in de koelkast.
Sandrita

BerichtOnderwerp: Sauna Geldrop    Geplaatst: Do 31 Dec, 2009 11:42 Reageer met quote

Sinds kort heeft Thermen Geldrop een aparte, afsluitbare kolfkamer (met stopcontact en wastafel). Melk mag evt in de koelkast achter de bar bewaard worden!
eenmama

BerichtOnderwerp: ik zat    Geplaatst: Wo 16 Aug, 2006 9:48 Reageer met quote

in de stoppenkast bij de zwaluwhoeve en niks geen koelkast, dat was 5 mnd geleden.
mamarieke

BerichtOnderwerp: Zwaluwhoeve    Geplaatst: Wo 16 Aug, 2006 13:12 Reageer met quote

Hoi
Ik ben in de zwaluwhoeve geweest maar moest in de ehbo ruimte zitten, die niet op slot kon!!
Melk kon wel in de koelkast, maar toen ik het ophaalde, lag er allemaal jus orange op het dekseltje..
En de kolf moest ik in de toiletruimte omspoelen!!
Dus het kon wel, maar niet ideaal!!
Josanne

BerichtOnderwerp: zwaluwhoeve    Geplaatst: Ma 11 Sep, 2006 21:26 Reageer met quote

Ben er dit weekend geweest. Heb 1 keer buiten gekolft (het was mooi weer, had een handdoek over me heen en we zaten op een rustig plekje op een zonnebedje)
Ook heb ik gekolft op het invaliden toilet. Het is dichtbij de kleedkamers en met een muziekje op de achtergrond ging dit ook prima. Ik heb niet gevraagd naar een aparte kolfruime of koelmogelijkheid voor de melk. Het ging prima zo...
elle73

BerichtOnderwerp: zwaluwhoeve    Geplaatst: Ma 29 Jan, 2007 19:11 Reageer met quote

Ik heb ook gekolft in de zwaluwhoeve , in het hokje achter de balie , ze waren super aardig.. en de melk mocht achter de bar in de koelkast.
Naat

BerichtOnderwerp: Vrijwel alle H&M-filialen!    Geplaatst: Di 23 Okt, 2007 11:09 Reageer met quote

Bijna alle H&M filialen hebben een ruimte waar je babies kunt verschonen/voeden en kunt kolven. Niet overal is het even ideaal, maar ze kunnen altijd op slot (sleutel even bij de kassa vragen) en omdat H&M tegenwoordig bijna in elk centrum lijkt te zitten is het altijd wel een handig plekje.

In elk geval de H&M-filialen met babykleding hebben er voor zover ik gezien heb altijd een babyruimte bij.
Eses

BerichtOnderwerp: H&M Heerlen niet!    Geplaatst: Do 24 Jun, 2010 20:40 Reageer met quote

Als reactie op alle h&m filialen. In Heerlen zit er een met kinderafdeling, die waren wel vriendelijk maar meer dan het invalidenpashokje (kan niet op slot en geen stoel of wat dan ook) konden ze niet bieden. Jammer!
meissie24

BerichtOnderwerp: H&M Emmen    Geplaatst: Do 02 Dec, 2010 19:10 Reageer met quote

Volgens mij kun je hier in de H&M niet kolven/voeden
februarimama

BerichtOnderwerp: niet H&M Amsterdam    Geplaatst: Zo 19 Jun, 2011 22:33 Reageer met quote

Naat schreef:
Bijna alle H&M filialen hebben een ruimte waar je babies kunt verschonen/voeden en kunt kolven. Niet overal is het even ideaal, maar ze kunnen altijd op slot (sleutel even bij de kassa vragen) en omdat H&M tegenwoordig bijna in elk centrum lijkt te zitten is het altijd wel een handig plekje.

In elk geval de H&M-filialen met babykleding hebben er voor zover ik gezien heb altijd een babyruimte bij.

Dit is niet waar. Zowel in de dames-Hennes als in de kinder-Hennes in nota bene Amsterdam Centrum keken ze me heel raar aan. Heb uiteindelijk in een pashokje gezeten.

BerichtOnderwerp: H&M Gouda niet    Geplaatst: Za 21 Jan, 2017 12:11 Reageer met quote

De H&M in Gouda heeft geen babyroom, daar kun je dus niet kolven, voeden of verschonen.
Nou ja, voeden doe ik wel, op de bank bij de paskamers . Angel
renjoy

BerichtOnderwerp: Sauna de Waterlelie in Zevenhuizen    Geplaatst: Wo 08 Nov, 2006 13:45 Reageer met quote

Gister geweest. Mocht in een van de massageruimtes kolven. Was warm/koud water aanwezig. Kon evt. ook melk in een koelkast kwijt, maar had mijn eigen koeltas mee.
MamavanLRD

BerichtOnderwerp: Kolven Waterlelie    Geplaatst: Ma 17 Mei, 2010 15:42 Reageer met quote

Ik ben ook een aantal keren in de Waterlelie geweest.Kolven in de massage ruimtes is prima maar ik moest ook een aantal keren in de personeelskantine zitten. Dat was verre van prettig. Sommige personeelsleden kwamen niet binnen (zij konden dus geen pauze nemen in hun kantine, voor hun dus niet prettig) maar sommige kwamen wel binnen terwijl ik zat te kolven. Dat vond ik helemaal niet prettig. Toen een jonge jongen binnen kwam en aan zijn bord met eten begon ben ik maar gestopt.
Reden dat ik voorlopig niet naar de Waterlelie ga.
Baby Sven

BerichtOnderwerp: Sauna Pijnacker Centre du Lac    Geplaatst: Zo 29 Apr, 2007 22:46 Reageer met quote

Ik heb via de mail een reactie gekregen dat het geen probleem is om te kolven en dat je gebruik mag maken van de koelkast.

lijkt mij prima dus
ilse75

BerichtOnderwerp: Prinsejagt eindhoven    Geplaatst: Vr 01 Feb, 2008 13:18 Reageer met quote

Hallo,

Ik ben laatst in Prinsejagt in Eindhoven geweest. Kon makkelijk kolven in een van de massageruimtes (er was er altijd wel eentje vrij zeiden ze) en flesjes mochten in de koelkast.
viefke

BerichtOnderwerp: sauna prinsenjagt eindhoven    Geplaatst: Wo 28 Mei, 2008 17:07 Reageer met quote

Bij de termen sauna prinsenjagt i Eindhoven is geen speciale kolfruimte, maar wel een afsluitbare ruimte met water om te kolven; een schoonheids of massage behandelkamer zeg maar. Je kunt daar vervolgens ook je melk afgeven en je koelelementen i de diepvries laten leggen, geen enkel probleem. Daardoor voor mij heerlijk om af en toe een paar uurtjes te ontsnappen aan alle hectiek en even bij te tanken
Sazz

BerichtOnderwerp: Sauna Devarana in Den Bosch ('s Hertogenbosch)    Geplaatst: Ma 08 Nov, 2010 16:32 Reageer met quote

Afgelopen weekend keurig geholpen bij sauna Devarana. Ik had van tevoren een e-mail gestuurd of kolven mogelijk was. 'Ja, dat was mogelijk' was het antwoord.

Ik kon elke keer even bij de balie vragen en dan keken ze welke beautybehandelruimte vrij was. Daar was altijd water aanwezig om mijn kolf af te spoelen.

Helaas was er geen diepvries voor mijn elementen, maar mijn melk kon wel worden bewaard in de 'beauty koelkast'

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
BerichtOnderwerp: Ricas Ede    Geplaatst: Di 15 Aug, 2006 20:48 Reageer met quote

Ricas Ede
Hier worden trainingen gegeven voor bedrijfshulpverleners .
Melk mag je in de keuken zetten (in de koelkast voor blikjes limonade).

Dimphna

BerichtOnderwerp: Thermenholiday Schiedam    Geplaatst: Di 15 Aug, 2006 22:20 Reageer met quote

Ik ben al 2 keer in de sauna geweest. De eerste keer in Barendrecht waar ik me kon melden bij de receptie en kon kolven in een zonnebank cabine.

http://www.thermenbarendrecht.nl/

De tweede keer in Schiedam, hetzelfde verhaal. Toen heb ik kunnen kolven in een massage ruimte.

http://www.thermenholiday.nl/

Ze keken nergens van op! Ik had mijn PISA mee met koeltasje. Dus ik weet niet of ik de melk in de koelkast had kunnen plaatsten.
Laatst aangepast door Carla op Wo 16 Aug, 2006 12:28, in totaal 1 keer bewerkt
Dimphna

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
BerichtOnderwerp: let op    Geplaatst: Wo 16 Aug, 2006 12:17 Reageer met quote

In de sauna in Putten mag je wel kolven maar niet in de koelkast doen ivm de keuringsdienst van waren.
Doordat ene medewerken het telefonisch wel aan mij beloofde mocht ik het voor een keer wel, maar de volgende keer zou het niet meer mogen.

Dus neem een koeltas mee !
Verder kan je er prima kolven.

Dimphna

BerichtOnderwerp: in extra box    Geplaatst: Wo 16 Aug, 2006 12:26 Reageer met quote

mag het overal, mits je naam en datum erop zet, bijv met schilderstape (dus je fles in een afgesloten plastic doos)....
Dimphna

BerichtOnderwerp: in Putten niet    Geplaatst: Wo 16 Aug, 2006 12:27 Reageer met quote

Nee in Putten dus niet ..

BerichtOnderwerp: misverstand    Geplaatst: Do 17 Aug, 2006 9:50 Reageer met quote

De keuringsdienst van Waren zal niet moeilijk doen over een gestickerde fles mm. De enige die hier moeilijk doet is deze sauna-eigenaar. Laat ze het maar navragen.

Door lid te worden of een eenmalige donatie te doen, kunnen wij ons blijven inzetten voor moeders die borstvoeding geven: http://borstvoedingnatuurlijk.nl/Steun_ons
MvB

BerichtOnderwerp: wel in koelkast    Geplaatst: Ma 11 Apr, 2011 11:32 Reageer met quote

Ik mocht gisteren in Putten de melk wel in de koelkast zetten, maar dan in de bierkoelkast omdat daarin alle flessen dicht zitten. Ik had echter mijn eigen koeltas bij me en heb het daar in bewaard.
Lorena

BerichtOnderwerp: Elysium Bleiswijk    Geplaatst: Di 02 Jan, 2007 10:48 Reageer met quote

Ik kreeg in Elysium een ruimte aangeboden waar normaal beautybehandelingen plaatsvinden. Het kon niet op slot, maar als de deur dicht zit wordt je daar niet zomaar gestoord. Er was ook een stopcontact en warm water om de kolf om te spoelen. De melk hebben ze voor me in de koelkast bewaard.
Hugo (03-05-2009) 3,5 maand bv
Linda81

BerichtOnderwerp: Inderdaad!    Geplaatst: Di 10 Jul, 2007 14:31 Reageer met quote

Goede service bij Elysium! Ben er gister geweest en van te voren aangegeven dat ik wilde kolven, dus ik moest gewoon langs de receptie als ik wilde kolven en dan zou het geregeld worden. Op het tijdstip dat ik ging was het erg druk bij de receptie, maar kreeg toch zonder problemen een ruimte beschikbaar waarbij de deur op slot kon! 's Avonds nog een keertje en toen in de kapsalon Smile zitten kolven. Daar kon de deur niet op slot, maar er werd mij verzekerd dat er niemand binnen zou komen en dat was idd zo. Melk netjes in de koelkast bewaard. Dit was mn 1ste kolfervaring buitenshuis en is me goed bevallen!
JvdB

BerichtOnderwerp: Makkelijk    Geplaatst: Do 17 Jul, 2008 11:31 Reageer met quote

Ze waren bij Elysium erg behulpzaam. Uiteindelijk heb ik in de lounge zitten kolven, liepen wel wat mensen langs maar zat uit zicht en heb er zelf geen problemen mee, zat wel goed daar bij de open haard Wink
Heb ook totaal geen commentaar gekregen, zelfs geen verbaasde blikken dus gaat het de goede kant op met BV in openbaar.

Melk is keurig bewaard in de koelkast en werd bij de receptie met afrekenen voor me gehaald. Heerlijk relaxed gehad daar dus.
sasjaBerg

BerichtOnderwerp: kolfruimte elysium    Geplaatst: Ma 15 Dec, 2008 20:12 Reageer met quote

Ik ben begin november naar het Elysium geweest en ik denk dat ze door de regelmatige vraag om te kolven nu een aparte ruimte hebben gecreerd. Ik mocht namelijk kolven aan de achterkant van een van de behandelruimtes in de stiltetuin. Er is een toilet met warm water en naast een goeie stoel staat hier dus ook een koelkast om je melk in te bewaren.
Even langs de receptei om je te melden en dan loopt er iemand met je mee.

Prima geregeld!
MikaMerlijn

BerichtOnderwerp: Thermen Lucaya in Oss    Geplaatst: Zo 27 Jan, 2008 14:03 Reageer met quote

Ik heb net gemaild want ik wil volgende week weer eens gaan voor het eerst na de bevalling.

Ze mailde dit binnen 10 minuten terug:

Wij hebben aparte ruimtes om te kolven, dit kunt u bij binnenkomst aangeven. De gekolfde melk kan dan in het restaurant afgegeven worden zodat het daar in de koelkast bewaard kan worden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Gemmy

Thermen Lucaya

Goed hé? Of nou ja, het is toch eigenlijk heel normaal dat dit kan...
kiwi

BerichtOnderwerp: sauna Peize groningen    Geplaatst: Wo 16 Aug, 2006 17:22 Reageer met quote

Ik heb net gemaild met sauna Peize in groningen.
Zij hebben een ruimte voor mij om te kolfen en ik mag de gekolfde melk koel bewaren.

Groetjes kiwi!
Sinder

BerichtOnderwerp: Ede Reehorst; Ikea Duiven; Partycenrum Loerbeek    Geplaatst: Wo 16 Aug, 2006 20:26 Reageer met quote

* Ikea Duiven heeft een kamertje voor verschonen en kolven. (incl stopcontact, wastafel en lekkere stoel) Ik heb niet gevraagd om koelen, had zelf een koeltas.
* Loerbeek: Partycentrum De Deel. Feestje gehad, er werd e.e.a. aan de kant geschoven in een opslaghok en ik mocht evt ook het flesje koelen. Ze waren er erg vriendelijk!
* Ede: De Reehorst. Een congrescentrum/hotel. Congres gehad en ik mocht daar in de artiestenkleedkamers kolven. Niet gevraagd om te koelen.
mamamuus

BerichtOnderwerp: toeval..    Geplaatst: Do 17 Aug, 2006 9:55 Reageer met quote

heb hier ook net over geschreven
Dimphna

BerichtOnderwerp: Coronel Huizen    Geplaatst: Za 27 Okt, 2007 15:06 Reageer met quote

Ik heb gisteren gekard in Huizen bij Coronel.
Het kolven was daar geen probleem.
Ik mocht zitten in de persruimte.
Ik had het in de koelkast mogen bewaren maar had een koeltasje bij me , net zo makkelijk eigenlijk.

Ik was niet de snelste met karten wel met kolven hihi.

gr Dimphna

BerichtOnderwerp: Linneaushof in Bennebroek    Geplaatst: Wo 16 Aug, 2006 21:24 Reageer met quote

Een kinderpretpark, ik vroeg of er een mogelijkheid was om te kolven en ik kreeg zonder enig probleem de sleutel van het (grote) invalidetoilet.
mama_suus

BerichtOnderwerp: poppodium mezz in breda    Geplaatst: Do 17 Aug, 2006 9:34 Reageer met quote

ik kon in het kantoor kolven, wat drinken mee. Ik had zelf een koeltas dus niet gevraagd voor koelkast. Mijn kolftas stond apart bij de garderobe en werd goed in de gaten gehouden. heel vriendelijk allemaal. groet suzan
mamamuus

BerichtOnderwerp: congrescentra e.d.    Geplaatst: Do 17 Aug, 2006 9:51 Reageer met quote

In de Reehorst in Ede mocht ik in de kleedkamer van de theaterzaal.Tussen de kostuums, echt prachtig. Koelkastje bij de receptie, prima geregeld. Wel vantevoren aangekondigd.
Sinder

BerichtOnderwerp: ook voor congres werken met groepen ? (ot gt)    Geplaatst: Do 17 Aug, 2006 22:32 Reageer met quote

gt
Wendy1980

BerichtOnderwerp: De Werelt, Lunteren    Geplaatst: Wo 12 Jun, 2013 10:18 Reageer met quote

Hier heb ik gekolfd in een keurig kamertje, dat ook door het eigen personeel werd gebruikt. Ik zag er destijds in elk geval een kolftas staan.

Bij Van der Valk in Vianen heb ik ook goede ervaringen, tijdens cursussen die ik daar regelmatig volg. Gewoon even vragen bij de receptie en dan krijg je een hotelkamer te leen.
eenmamaa

BerichtOnderwerp: landgoed stakenberg Elspeet    Geplaatst: Do 17 Aug, 2006 12:46 Reageer met quote

Hotel/conferentiecentrum Landgoed Stakenberg
Stakenberg 86
8075 RH Elspeet
www.stakenberg.nl

Uitstekend geregeld
Kreeg sleutel van een hotelkamer en melk kon in de koeling van restaurant. Werd geen enkel probleem van gemaakt, mocht lunch meenemen naar die kamer, enige verzoek was of ik niet op het bed wilde gaan zitten.
Mariska (VBN)

BerichtOnderwerp: Chassé theater Breda    Geplaatst: Do 17 Aug, 2006 15:16 Reageer met quote

Ik heb diverse keren gekolfd in het Chassé theater in Breda. Ik heb toen de congierge gevraagd, en hij bracht me naar de EHBO ruimte. Daar is een wastafel, stopcontact, en de deur kan op slot.
Koelkastje staat er wel, maar ik weet niet of die gebruikt mag worden. Ik deed altijd alles in mijn koeltas met diepvrieselementen.
Reebeen

BerichtOnderwerp: ook in het buitenland??? Elisabethen kirche te Basel    Geplaatst: Za 19 Aug, 2006 19:17 Reageer met quote

een heel goede ervaring hadden we nl in een kerk Shocked in Basel: er was een stilte-ecke voor die Mutti... (met aankleedkussen, luiers en een luie stoel achter een kamerscherm.

Het betreft de Elisabethen kirche te Basel
www.offenekirche.ch/basel.asp
Mel

BerichtOnderwerp: H&M op het Zuidplein - Rotterdam    Geplaatst: Za 19 Aug, 2006 23:04 Reageer met quote

Volgens mij voorziet iedere Ikea in Nederland in de behoefte van een aparte ruimte.

Ook heeft de H&M op het Zuidplein - Rotterdam een " breastfeedingsroom". Maar hoe kan het ook anders, volgens mij zijn zij (net als Ikea) ook van Scandinavische origine en die staan daar veel beter tegenover. Sleutel moet je afhalen bij de kassa.
Christianne m v Cas

BerichtOnderwerp: West Indisch Handelshuis A'dam    Geplaatst: Ma 21 Aug, 2006 13:48 Reageer met quote

Ik heb hier prima kunnen kolven toen ik er was op een bruiloftsfeest, ik had wel mijn eigen koeltasje (hema) met koelblokken bij.
West Indisch Handelshuis A'dam (Herenmarkt 99)
Melanie mv Tobias

BerichtOnderwerp: sauna Thermen Tilburg    Geplaatst: Zo 20 Aug, 2006 21:39 Reageer met quote

Vandaag daar gekolfd; nog nooit zo'n goeie TSR gehad Laughing ! Wat ontspanning wel niet doet! Maar, fijne ruimte met stopcontact en wasbak, kon m'n flesje afgeven die ze netjes in de koelkast zetten, en ze keken niet op of om. Erg prettig!

http://www.thermentilburg.nl/
Laatst aangepast door Melanie mv Tobias op Wo 23 Aug, 2006 21:08, in totaal 1 keer bewerkt
Saskia mama van Lisa

BerichtOnderwerp: Natuurpark Lelystad    Geplaatst: Wo 23 Aug, 2006 12:32 Reageer met quote

In het restaurant van het natuurpark in Lelystad doen ze niet moeilijk over het geven van borstvoeding in het restaurant. Met kolven daar heb ik geen ervaring maar dat lijkt mij dan ook wel kunnen. Weet alleen niet of je de melk in de koelkast mag zetten.
Mel

BerichtOnderwerp: Verloskundigen Oud-Beijerland e.o.    Geplaatst: Ma 28 Aug, 2006 22:02 Reageer met quote

Winkelen doe ik graag in Oud-Beijerland (vlakbij Rotterdam in de Hoekse Waard). De verloskundigen aan de Julianastraat 14 (in het centrum van het dorp) hebben de stickers op hun raam "voeden kan hier". Als er spreekuur is, kun je binnen lopen en de assistente wijst je dan de comfortabele zolder waar je rustig kunt voeden of kolven. Voor een kopje koffie/thee wordt ook gezorgd. Drink the good thing
Mieke - lactatiekundige

BerichtOnderwerp: Borstvoedingscentrum Elmar-Oud Beijerland.    Geplaatst: Ma 08 Feb, 2010 19:22 Reageer met quote

Ook bij Elmar ( kraamzorgbureau en borstvoedingscentrum ) kan je voeden en kolven. Op onze bovenste verdieping kan je onder het genot van een gratis kopje koffie of thee gebruik maken van de ruimte. Stroom en warm en koud water zijn aanwezig en als je wilt bewaren we je je melk ook nog in de koelkast tot je klaar bent met winkelen. Ook kan je er je baby verschonen.
Mieke.
Sandra, MV Charlotte

BerichtOnderwerp: Miss Etam en Studio 21 Hilversum    Geplaatst: Vr 01 Sep, 2006 11:58 Reageer met quote

Bij vrijwel alle filialen van Miss Etam mag je voeden en kolven. Bij Miss Etam Arnhem Centrum is er zelfs een verschoonkussen.

Bij Studio 21 in Hilversum was kolven ook geen probleem. Ik mocht er de EHBO ruimte gebruiken en een personeelskoelkast om de melk te bewaren.

Groetjes,
Jannette

BerichtOnderwerp: Miss etam??    Geplaatst: Ma 29 Jan, 2007 21:42 Reageer met quote

Nou, ik dus mooi niet bij miss etam! In heel Apeldoorn nergens een plek te vinden.. ook niet bij Prenatal, ook niet in de V + D, Hema, waar dan ook. Ook nergens stroom. Uiteindelijk in de openbare toiletten, in de verschoningsruimte, waar ondertussen ook nog een moeder een peuter kwam verschonen. Ik doe het nooit weer!
Sierra

BerichtOnderwerp: zeker Miss Etam    Geplaatst: Zo 10 Okt, 2010 22:22 Reageer met quote

Tuurlijk kun je bij de Miss Etam goed voeden....de grotere hebben tafel met wat stoelen, maar wil je wat rust, ga je in de paskamers...
In Maastricht is een grote zitruimte in het paskamergedeelte met lounge stoelen, heel relaxt voeden.
Als ze dat niet hebben, zoals bijv. in Beek, dan kun je altijd nog in de invaliden-paskamer voeden, altijd een stoel, en lekker rustig achter het gordijn.... Alle opties zijn voor mij nooit een probleem geweest hoor....
Sierra

BerichtOnderwerp: oeps, aanvulling    Geplaatst: Zo 10 Okt, 2010 22:25 Reageer met quote

En wat betreft kolven doen ze in Beek ook niet moeilijk, mag je in personeels gedeelte gaan zitten....
markris

BerichtOnderwerp: Ontmoetingscentrum Eenheid in Rotselaar (bij Leuven, België)    Geplaatst: Di 05 Sep, 2006 0:22 Reageer met quote

Bij de ontwerp van dit centrum werd er rekening gehouden met jonge moeders. Achteraan de grote zaal is er een lokaaltje voorzien voor moeders en hun baby's. Afgeschermd van blikken, en van het lawaai van de zaal (moeders kunnen wel een koptelefoon opzetten) kunnen ze hun baby verzorgen, voeden en te slapen leggen.
Wij waren er met drie moeders en drie kinderen, respectievelijk 2, 4 en 7 maand oud. Mijn zoontje was de oudste.
Het fijne is dat je het programma van de zaal kan meevolgen, en toch rustig je kind kan voeden en te slapen leggen. Vanuit de zaal kan je aan het raam komen kijken naar je kind. De geluidsisolatie is prima, met het nadeel dat als je kind huilt, je het nauwelijks kan horen ook al zit je vlak voor het raam.
Wij waren de eersten die deze accomodatie gebruikten, en mochten tips geven voor de verdere aankleding van de ruimte. Benieuwd wat het uiteindelijk geworden is ...
http://www.ontmoetingscentrum-eenheid.be/NL/wat.html
Op de website wordt dit extraatje niet vermeld, maar mocht je ooit eens een congres moeten organiseren en je zoekt een adres, ... een aanrader.
mamavandrie

BerichtOnderwerp: Aqualaren (Zuidlaren); Sanjesvertier Veenwouden;    Geplaatst: Wo 06 Sep, 2006 15:37 Reageer met quote

Omdat ik alle bv afkolf, heb ik dus regelmatig een ruimte nodig, om niet aan huis gekluisterd te zijn met 3 kinderen........ Ik heb o.a. gekolfd bij de C&A in Groningen (tussen de kledingrekken), bij zwembad Aqualaren (Zuidlaren), bij speelpark Sanjesvertier (Veenwouden)en het verkeerspark (Assen).
Succes, ook voor jou als voedende moeder, om een geschikte locatie te vinden. Mijn ervaring is: gewoon vragen! Ik heb nog nooit een afwijzende reactie gehad!
Claudia mv Tony

BerichtOnderwerp: Kars hobbybenodigdheden Ochten    Geplaatst: Vr 15 Sep, 2006 11:05 Reageer met quote

Kars is een groothandel voor diversen hobbybenodigdheden. Toen ik daar 2 weken terug was voor een aantal demonstraties moest ik die dag ook kolven.
Ik vroeg het aan een meneer die daar werkt en het was geen probleem. Hij verwees me naar een vergaderkamer en bood me nog wat te drinken aan. Lekkere stoelen. Ik had zelf de deurhanger "niet storen ik kolf" meegenomen, en daar werd goed rekening mee gehouden. Om de hoek was een wasbak aanwezig, dus ik kon m'n apparaat na afloop zo weer schoonspoelen.
Erg vriendelijk te woord gestaan en netjes geholpen!

Claudia

Kars
Industrieweg 27
4051 BW Ochten
0344-642864
tine10

BerichtOnderwerp: Ouwehands Dierenpark    Geplaatst: Zo 17 Sep, 2006 9:52 Reageer met quote

Ik had gisteren een personeelsfeest in Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Ik kon daar gebruik maken van de EHBO-post. Heb niet gevraagd of ik het kon koelen, had zelf koelelementen bij me. Ik zag wel een koelkastje staan, maar deze stond uit en zag er eerlijk gezegd niet zo fris uit.
Ik kreeg ook drinken aangeboden.
mar mv koen en rijk

BerichtOnderwerp: overal toch?    Geplaatst: Di 19 Sep, 2006 10:53 Reageer met quote

Ha dames, ik ben nog nooit ergens geweigerd. In alle restaurants, winkels, cafe's; iedereen heeft wel een ruimte en een koelkast...
gerdy

BerichtOnderwerp: any place, any time anywhere    Geplaatst: Do 28 Sep, 2006 13:04 Reageer met quote

Nooit problemen gehad, jullie wel??
Het probleem lag eerder bij mij, dat ik dacht, kan het daar wel, dan bij de lokatie, overal waren ze wel wat gewend.
Sjaf

BerichtOnderwerp: Heb je gelijk in    Geplaatst: Za 30 Sep, 2006 15:32 Reageer met quote

Tot nu toe heb ik overal wel een plekje kunnen vinden om te kolven. Ook in restaurants bijvoorbeeld.
Renske mama van Elisabeth

BerichtOnderwerp: ik ook hoor    Geplaatst: Za 30 Dec, 2006 14:53 Reageer met quote

Ik heb meestal gewoon een grote sjaal mee, zodat anderen zich niet storen, maar ik heb nog nooit een vervelende reactie gehad!
chunsa

BerichtOnderwerp: Kolven onder een sjaal?    Geplaatst: Za 06 Feb, 2010 0:50 Reageer met quote

Bedoel je voeden of kolven?
Voeden Drink the good thing doe ik gewoon in het openbaar. Ook in een restaurant en dan zonder sjaal.
Nog nooit commentaar gehad.

Kolven Express yourself is een ander verhaal. Dat zou ik toch zeker in een aparte ruimte willen doen. Of je nu elektrisch of met de hand kolft, geluid is er altijd.
Ik voel me er toch een beetje ongemakkelijk bij als anderen iets zouden horen. Melkmachine...
moedervannynke

BerichtOnderwerp: nou...    Geplaatst: Vr 04 Mei, 2007 14:56 Reageer met quote

Bij mijn zoon (nu 1,5jr) had ik een afspraak bij (nieuwe)stationsrestauratie op utrecht cs en daar heb ik uiteindelijk op invalide toilet gekolfd!!! Vreselijk. Daarom nu echt moeite om eens zelf erop uit te gaan omdat ik dat niet wil!!! Weet iemand een plek in Nijmegen binnenstad of Den Bosch binnenstad?
bawidala

BerichtOnderwerp: Apeldoorn    Geplaatst: Za 06 Dec, 2008 12:21 Reageer met quote

Ik zag afgelopen week bij de fysio een poster hangen van het Mamacafe in Apeldoorn en heb het even op internet opgezocht. Volgens mij stond er ook bij dat je er kon Express yourself

Quote:
Mammacafe

Iedere dinsdag van 11.00-12.30 uur wordt er in van Kinsbergen het Mammacafe gehouden. Ben je net moeder geworden of wordt je het binnenkort heb je vragen of wil je graag je verhaal, ervaringen delen met anderen. Dat kan. Tevens zijn er verloskundigen aanwezig die je van alles kunnen vertellen over de spannende tijden die je tegemoet gaat. Uiteraard kun je je kleintje gewoon meenemen.

Stadscafé van Kinsbergen
Nieuwstraat 295
7311 BP Apeldoorn
055-5767175
Mama van J&J

BerichtOnderwerp: De Rechter van Steenwijk    Geplaatst: Wo 20 Sep, 2006 10:16 Reageer met quote

Hier waren wij een keer te gast op een bruiloftsfeest: eerst diner en daarna een feest. Heb daar twee keer kunnen kolven. Eerst op de rustplaats van het personeel, de tweede keer was die in gebruik en zat ik ergens in een niet-gebruikt zaaltje.
Werd heel vriendelijk begeleid.

adres: Markt 72 te Steenwijk
Marnie

BerichtOnderwerp: conferentiecentrum Bovendonk in Hoeven    Geplaatst: Za 23 Sep, 2006 11:44 Reageer met quote

Heel gemoedelijk, als je het meldt aan de receptie, regelen zij een ruimte en mag je je melk in de koelkast in de keuken zetten.
Keken even of de lamellen voor de ramen wel goed stonden enz.
Sjaf

BerichtOnderwerp: Ecomare (Texel)    Geplaatst: Za 30 Sep, 2006 15:31 Reageer met quote

Donderdag was ik bij Ecomare in de Koog op Texel en daar kreeg ik een vergaderzaaltje aangeboden. Er werden zelfs mensen uit dat zaaltje weggestuurd zodat ik kon kolven. Erg vriendelijk.
Marretje

BerichtOnderwerp: Golden tulip Garderen    Geplaatst: Zo 08 Okt, 2006 19:26 Reageer met quote

Hallo,

Een aanvulling op het lijstje!

Afgelopen zaterdag heb ik gekolfd in het Golden Tulip Hotel in Gaderen. We hadden een feestje en halverwege wilde ik kolven. Aan de receptioniste heb ik gevraagd of er een ruimte was waar ik kon kolven. Als ze het niet had, had ik de toilet gebruikt. Heb ik haar ook voorgesteld. Direct keek ze in de computer en ze gaf mij een sleutel van een kamer. Ik mocht daar kolven.
Geweldig!

Adres:
Tulip Inn Garderen - Oud Milligenseweg 62 - Garderen - +31 (0)577 461951

Mar

BerichtOnderwerp: Hotel van de Valk De Witte bergen    Geplaatst: Di 10 Okt, 2006 9:37 Reageer met quote

Hier kreeg ik een eigen hotelkamer tot mijn beschikking wat erg fijn was.
Echt service!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtOnderwerp: Carlton de Brug in Mierlo    Geplaatst: Wo 11 Okt, 2006 20:18 Reageer met quote

ik moet het nog gaan ervaren, komende zaterdag hebben wij daar personeelsfeest van mijn man zijn werk.
Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar dit hotel en vanavond al netjes een mailtje terug dat ik me zaterdag kan melden bij de receptie en dan krijg ik een pasje van een kamer om te kolven, belooft dus al veel goeds.

Carlton de Brug Hotel
Arkweg 3-17
Mierlo
0492-678911
www.carlton.nl/debrug

Kom ook een gezellig een kijkje nemen op www.borstvoeden.info
Mama van J&J

BerichtOnderwerp: Hotel vd Valk De Bilt    Geplaatst: Di 09 Dec, 2008 16:30 Reageer met quote

Kreeg een hotelkamer tot mijn beschikking.
Super Heartbeat
Christy

BerichtOnderwerp: Ook bij van der Valk in Drachten    Geplaatst: Vr 04 Feb, 2011 19:55 Reageer met quote

Ik had afgelopen donderdag voor een overleg voor mijn werk afgesproken bij van der Valk in Drachten. Vooraf even gebeld, maar geen enkel probleem om daar te kolven. Kreeg een hotelkamer en kon heerlijk rustig kolven (en intussen nog even journaal kijken) en daarna kon ik mijn melk afgeven voor in de koelkast. Echt super service!
Groetjes Christy

BerichtOnderwerp: Van der Valk Hotel Den Bosch/Vught    Geplaatst: Do 18 Okt, 2012 14:37 Reageer met quote

Ook hier een eigen hotelkamer ter beschikking. Daarna afgekolfde melk en koelelement bij receptie afgegeven. Prima service!

BerichtOnderwerp: van der Valk Vianen    Geplaatst: Ma 25 Mrt, 2013 19:28 Reageer met quote

Ook bij deze vestiging krijg je gewoon een hotelkamer te "leen".
Super goede service dus!
mikkie

BerichtOnderwerp: de brabanthallen    Geplaatst: Wo 18 Okt, 2006 13:54 Reageer met quote

in Den Bosch, daar is een speciale kolfruimte met koelkast.
MelissaMVdominiek

BerichtOnderwerp: attractiepark slagharen    Geplaatst: Do 26 Okt, 2006 20:57 Reageer met quote

Ik mocht bij de EHBO kolven. Ik zat in een hoekje (niet afgesloten). Er stond wel een koelkast maar ik heb de afgekolfde melk direct aan mijn zoontje gegeven.
tineke

BerichtOnderwerp: hotel zuiderduin in egmond aan zee    Geplaatst: Vr 27 Okt, 2006 23:03 Reageer met quote

zuiderduin in egmond aan zee
ik had de dag voor aankomst gebeld en verteld dat ik kolf.. de dag zelf kon ik mij melden bij de receptie en ik kreeg gratis en voor niets !!!!! een kamersleutel waar ik de hele dag gebruik van kon maken
sssuuuuuuuuuuuuuuuuuppppppppppppppppppppeeeeeeeerrrrrrrr
Ber2

BerichtOnderwerp: Museum Kröller Müller (Veluwe)    Geplaatst: Zo 29 Okt, 2006 15:37 Reageer met quote

Vrijdag prima kunnen kolven in EHBO-ruimte van het Kröller-Müller Museum. Toen ik vroeg naar een ruimte werd er niet gek opgekeken en er werd meteen iemand opgepiept om mij de weg te wijzen. Ruime ruimte met stopcontact en wastafel.

Adres:
Houtkampweg 6
6731 AW Otterlo
www.kmm.nl
Esther mv Thijs

BerichtOnderwerp: super service in Erftstadt business management school esmt    Geplaatst: Do 16 Nov, 2006 10:59 Reageer met quote

is vlakbij Keulen. Ik had daar een 3 daagse workshop, kon kolven op mijn kamer (alles voorhanden in dit kasteeltje...)

mijn melk mocht ik in de prive koelkast van de bediening zetten en de dames waren super. ´s ochtends en ´s avonds kwamen ze me heel discreet vragen wanneer ik weer een flesje zou brengen en werd ik dan snel naar hun kamertje geloodsd, en mocht ik mijn tasje weer aanvullen.

oh ja, kolven in het duits : Weil meine Sohn noch immer bei mir trinkt, muss ich abpumpen, und ich brauche eine platz in eine kuhlschrank um die mutti´s milch zu bewahren.

www.esmt.org
Mir

BerichtOnderwerp: Kinderwinkel Kapoes in Apeldoorn    Geplaatst: Do 16 Nov, 2006 21:37 Reageer met quote

aan de marktstraat.
Jippe

BerichtOnderwerp: niet meer helaas    Geplaatst: Zo 20 Mei, 2007 18:10 Reageer met quote

ik vroeg het laatst, of ik er met koninginnedag kon kolven, maar alleen als je vaste klant was... Ze hebben nu een nieuw pand...

BerichtOnderwerp: Universiteit de VU in Amsterdam en de RUN te Nijmegen    Geplaatst: Vr 17 Nov, 2006 20:46 Reageer met quote

de VU in Amsterdam en de RUN te NIjmegen. Er is altijd wel een kamertje met slot en elktriciteit. In Amsterdam zat ik in een EHBO kamer en in Nijmegen op een weinig gebruikte docentenkamer.
Kyja

BerichtOnderwerp: De Smelt in Assen    Geplaatst: Zo 19 Nov, 2006 12:54 Reageer met quote

Ik heb hier gisteravond gekolfd tijdens een concert van de Golden Earring. Ik kon kolven in de EHBO ruimte. Deze zit vlak naast de ijshal en is niet superschoon of cofortabel, maar de ruimte kan afgesloten worden en er is stromend water. Ik heb niet gevraagd voor een koelkast want had mijn eigen koeltas bij me.

De Smelt

Eindelijk zelf voeden! Onze oudste groeide 8 maanden op mama's melk uit de fles. De jongste drinkt gewoon lekker bij mama.
san en sebastiaan

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
BerichtOnderwerp: Burgers Zoo Arnhem    Geplaatst: Vr 14 Mei, 2010 8:57 Reageer met quote

Hier waren wij vorige week.
Aangezien Sebastiaan alles interessant vind heb ik gevraagd of ik ergens kon voeden. Ik had pech, pauzes waren bezig en de enige optie die ik kreeg was het invalidentoilet! Ik heb hem wel gezegd dat me dat niet echt een fijne plek leek om te gaan eten toch?

gr san

BerichtOnderwerp: Claus in Hoofddorp    Geplaatst: Zo 19 Nov, 2006 13:19 Reageer met quote

Ik had vrijdag een bruiloft in Claus partyhouse in hoofddorp. Toen het tijd was om te kolven heb ik gevraagd of er een mogelijkheid was in het pand. Ik kreeg een kantoor toegewezen waar een stopcontact was. Er was geen stromend water maar er werd helemaal niet raar gedaan ofzo.

Helemaal super dus!
kstelder

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtOnderwerp: Siemens te Den Haag    Geplaatst: Vr 24 Nov, 2006 10:23 Reageer met quote

Als je er toevallig bent voor je werk.
Hier kun je erg prettig kolven, mooie ruimte.
Gewoon goed geregeld.
Sinder

BerichtOnderwerp: GGNet Warnsveld    Geplaatst: Di 28 Nov, 2006 13:42 Reageer met quote

Mocht je iemand bezoeken in Warnsveld bij GGNet (oud Graffel terrein), je kunt in de kantine even vragen of je mag kolven. Ze hebben wel vergaderzaaltjes daar.
Ik had er personeelsfeest (werk op een andere locatie normaliter) en het was geen enkel probleem. Nu was het voor mij mijn werk, maar ik weet zeker dat ze bezoekers ook willen helpen!
Lorena

BerichtOnderwerp: mijn ervaring is dat het overal mogelijk is...    Geplaatst: Wo 29 Nov, 2006 21:58 Reageer met quote

Ik kom ook altijd binnen met: "ik moet even kolven, waar kan ik even rustig en afgezonderd zitten?" Ik vraag nooit: "is het misschien mogelijk om even te kolven?" of "heeft u misschien een plekje om te kolven?" Ik krijg altijd wel ergens een rustige, afgezonderde plek aangeboden. Er zijn niet altijd papieren doekjes of warm water, maar dat is niet onoverkomelijk. Ik krijg in ieder geval nooit het toilet aangeboden....

De slechtste plek was bij een bedrijf die geen kolfkamer had en ook geen ruimte over. Zij stelde voor om bij een paar dames op de kamer te gaan zitten Blush Dit heb ik afgewezen, ik zag me al zitten met mijn tepelmassages om de tsr op te wekken en mijn afwisseltechnieken aan het einde. Ik zou me zo opgelaten voelen dat er geen druppel meer uit kwam en ik ben echt niet preuts ofzo....
Miertje

BerichtOnderwerp: www.voedenkanhier.nl    Geplaatst: Do 07 Dec, 2006 12:03 Reageer met quote

Site van het voedingsforum waar bedrijven e.d zich aan kunnne sluiten als zij een kolfruimte tot hun beschikking hebben.
manons

BerichtOnderwerp: kolflocatie niet altijd even makkelijk    Geplaatst: Do 21 Dec, 2006 10:14 Reageer met quote

Gisteren was ik in de stad in Gouda. Liep een Prenatal binnen met de vraag of ik kon kolven. Dat bleek niet zo gemakkelijk. Na wat doorvragen mocht ik uiteindelijk in een (vies) pashokje zitten... niet echt bevorderlijk voor de toeschietreflex -> een dun gordijntje tussen jou en de overige bezoekers van de winkel.
Ik had van een Prenatal toch echt wel wat beters verwacht, vooral qua reaktie!
Lorena

BerichtOnderwerp: onze prenatal in de binnenstad van Den Haag    Geplaatst: Vr 22 Dec, 2006 23:00 Reageer met quote

heeft volgens mij een afsluitbare ruimte waar je je kind kan verschonen en voeden en waar je ook kan kolven. Maar we hebben ook een warenhuis van Prenatal in de stad n daar hebben ze dat weer niet. Zal wel geen algemeen beleid zijn.
pffffff

BerichtOnderwerp: prenatal heerlen woonboulevard ook    Geplaatst: Zo 31 Jan, 2010 12:58 Reageer met quote

een prachtige verwarmde ruimte met een huiselijke sfeer in een rustig hoekje met alles wat je nodig hebt:
commode/stoel/stopcontact
Jann

BerichtOnderwerp: Prenatal Apeldoorn ook..    Geplaatst: Za 03 Feb, 2007 21:03 Reageer met quote

Ik had precies hetzelfde: ook een klein pashokje, waar de hele winkel je kan horen kolven... en nergens stroom.
Jippe

BerichtOnderwerp: stadschouwburg de Harmonie en Leeuwarden    Geplaatst: Do 31 Mei, 2007 16:35 Reageer met quote

Mag je in een kleedkamer kolven.
En je goedje in de koelkast zetten.

BerichtOnderwerp: Meeting plaza (utrecht hoog catherijne)    Geplaatst: Di 23 Jan, 2007 11:27 Reageer met quote

http://www.meetingplazautrecht.nl/default.asp?action=pagina&pagina=959&taal=1

Ik vroeg naar een ruimte en had mijn zin nog niet af of er werd gekeken welke ruimte er vrij was. Ik kreeg een post it mee voor over het spionnetje. Helaas geen warm water om af te spoelen maar verder helemaal ok Very Happy
Fy

BerichtOnderwerp: Waar in Utrecht Centrum?    Geplaatst: Ma 28 Jan, 2013 13:23 Reageer met quote

Weet iemand waar in Utrecht centrum je momenteel kan kolven of voeden? Ik las dat de h&m op hoog catharijne een mogelijkheid had, maar het bericht is van een tijd geleden, geldt dit nog steeds?

BerichtOnderwerp: al veel    Geplaatst: Di 23 Jan, 2007 22:11 Reageer met quote

Plaatsen gezien om te kolven. Een lijstje.

EHBO-posten op evenementen en in atractieparken

Ikea heeft altijd ene ruimte

In het politieburo in Groningen

Diverse spoedeisende hulpen in diverse ziekenhuizen, Als het niet te druk is kan het bijna altijd.

cafe de verleiding in arnhem, keurige ruimte

Cafe het uitzicht in rotterdam

Op de fastferry van rotterdam naar dordrecht

Op de busboot van dordrecht naar sliedrecht

cafe het stamineeke in oosterhout (NB)

cafe de beurs in oosterhout (NB)

Het kpn gebouw in den bosch

De rest weet ik zo even niet meer, maar als je vraagt ik moet kolven kan ik in een kantoortje oid terecht mag het bijna altijd. Als de deur niet op slot kan kun je met een deurhanger aardig uit de voeten.
claudiac

BerichtOnderwerp: Bijenkorf Rotterdam    Geplaatst: Wo 24 Jan, 2007 13:15 Reageer met quote

Je zit niet helemaal prive, maar er is een stoel en een stopcontact. Nadeel is dat er wel mensen langs lopen die naar de WC gaan.
Pyroluna

BerichtOnderwerp: Centrale bibliotheek Rotterdam    Geplaatst: Di 24 Feb, 2015 21:54 Reageer met quote

Bij de Centrale bibliotheek Rotterdam, Hoogstraat 110, kan je kolven in de ehbo-ruimte. Vragen aan de beveiliging, ze brengen je er dan naartoe. Deur kan op slot en ze hebben zelfs een speciaal niet-storen-bordje om aan de deur te hangen.
Stoel, tafeltje, elektriciteit en kraantje zijn er ook.
Koenders

BerichtOnderwerp: waar kolven?    Geplaatst: Do 01 Feb, 2007 10:10 Reageer met quote

Mijn ervaring is dat je eigenlijk overal wel kunt vragen of er een aparte ruimte is om te kolven (hotels/scholen/etc). Ik vraag het meestal bij het bedrijf waar ik een afspraak heb en zorg dat ik er iets eerder ben of kolf na het gesprek. Dat lijkt me het handigste, anders moet je speciaal naar een andere locatie toerijden.
Caroline

BerichtOnderwerp: AMC    Geplaatst: Ma 05 Feb, 2007 16:41 Reageer met quote

Mijn vader lag laatst op de IC in het AMC. Ik mocht toen kolven in een van de familiekamers!
Geen enkel probleem!
hoi_Els

BerichtOnderwerp: UMCU    Geplaatst: Do 31 Mrt, 2011 14:51 Reageer met quote

Na een bezoek aan een arst kon ik in een behandelkamer kolven. Ze gaven duidelijk aan dat ik me niet hoefde te haasten en ik kreeg zelfs een kopje thee/koffie aangeboden!

BerichtOnderwerp: Thialf, Heerenveen    Geplaatst: Ma 12 Feb, 2007 15:54 Reageer met quote

Gewoon bij de receptie melden dat je wilt kolven en dan zoeken ze een geschikt plekje voor je !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam
BerichtOnderwerp: brinkhotel zuidlaren    Geplaatst: Do 15 Feb, 2007 11:18 Reageer met quote

Ik was voor een symposium in het Brinkhotel in Zuidlaren en kreeg heel hartelijk een hotelkamer aangeboden om te kolven.

BerichtOnderwerp: Babyplanet groningen    Geplaatst: Do 01 Mrt, 2007 13:02 Reageer met quote

Een vriendin van mij liep daar stage...
Tis niet volledig ideaal, omdat je in een kantoortje
kunt kolven. maar de deur kan wel op slot!!!
Netta

BerichtOnderwerp: Luchthaven Ben Gurion, Israel    Geplaatst: Vr 02 Mrt, 2007 20:30 Reageer met quote

Vele malen heb ik borstvoeding gegeven in publieke ruimtes. Maar de speciale en vooral erg uitgebreide baby ruimte op deze luchthaven heb ik nog niet eerder gezien!!
SueG

BerichtOnderwerp: Schiphol    Geplaatst: Zo 24 Mrt, 2013 23:24 Reageer met quote

Schiphol heeft een gave babylounge (binnen het transitgebied). Echt fantastisch Smile heb daar gevoed, maar je kan er ook verschonen en er is vast ergens ook een stopcontact.

BerichtOnderwerp: de bijenkorf in amsterdam    Geplaatst: Za 03 Mrt, 2007 20:13 Reageer met quote

je hebt daar een babyroom
waar je kan kolven er is een stoel waar je kan zitten
hij zit vlakbij het station de bijenkorf

BerichtOnderwerp: zit je daar privé??    Geplaatst: Ma 07 Apr, 2008 16:22 Reageer met quote

en is die ruimte bij het toilet waar iedereen in en uitloopt? ik voed ook niet in het openbaar, dus met kolven zie ik dat ook niet zitten. komt er vast niks uit...!
ABC

BerichtOnderwerp: kolven bijenkorf amsterdam, lastig hoor...    Geplaatst: Wo 22 Okt, 2008 13:14 Reageer met quote

Toen ik enkele weken geleden ECHT moest kolven en dit in mn achterhoofd had... werd uitgelachen door de WC-dames en mocht wel op n WC gaan zitten. bij de klantenservice stond een rij en ik moest dus echt. heb ik t dus op de wc gedaan en na 20minuutjes mocht ik ook nog eens 70c betalen (kreeg gewoon niet meer terug van 1 euro...)... en maar lachen...
Ik ben heel benieuwd waar die babyroom is...
moshj

BerichtOnderwerp: niet dus    Geplaatst: Vr 14 Jun, 2013 21:51 Reageer met quote

Een paar week terug willen kolven bij de bijenkorf amsterdam. De man bij de klantemservice had nog nooit van die ruimte gehoord. Bij de toilletdame gevraagd. Ik mocht wl in de vabyverschoningsruimte maar alleen als ik de deur niet op slot deed. Nou dan maar onder een grote sjaal gewoon in het restaurant, had gelukkig mijn batterijpak mee!
Camilla

BerichtOnderwerp: Invalidentoilet, en aardig    Geplaatst: Di 26 Nov, 2013 10:04 Reageer met quote

Raar dat het bij de Bijenkorf in A'dam dus elke keer anders gaat. Ik was er gisteren, en herinnerde me vaag dat iemand deze locatie hier had genoemd.

Gevraagd bij de klantenservice. Een heel aardige oudere dame zei: Nee, helaas niet, wij hebben daar al vaker om gevraagd. Je kunt wel in het restaurant in een zitje gaan zitten dat afgescheiden is zodat mensen er niet meteen in kijken.
Ik dacht al: nou, dat is in elk geval erg aardig en begaan. Vraagt ze vervolgens: waar is de baby dan? Dus kennelijk wist ze niet helemaal wat kolven inhoudt Wink
Ik heb geantwoord dat ik melk moest afkolven, en dat ik als ik mijn baby bij me had rustig gewoon in het restaurant zou gaan zitten voeden.

Dan maar even bij de wc kijken -- die op de bovenverdieping dus. De verschoonruimte was in gebruik, maar daarnaast is een invalidentoilet. Met een aparte stoel, ook nog, en een wasbak natuurlijk. De dame die toezicht hield zei vriendelijk dat ik daar mocht gaan zitten.
Dat ging prima, al is het er niet heel gezellig natuurlijk. Deur wel op slot gedaan. Voelde me een beetje bezwaard voor als er net iemand in een rolstoel naar de wc zou moeten, maar dat gebeurde niet. Ik hoefde niet te betalen. Voor de gewone wc ook niet, trouwens.
Mamar

BerichtOnderwerp: Shoperade Osdorp (A'dam)    Geplaatst: Ma 19 Mrt, 2007 17:33 Reageer met quote

In winkelcentrum Osdorp in Amsterdam is er een overdekt gedeelte met allerlei kleine winkeltjes; de Shoperade.
Daar zijn bezoekerstoiletten die door twee alleraardigste dames worden beheerd. Zij hebben een eigen ruimte (soort boilerruimte)waar ze hun spullen bewaren en koffie drinken. Daar staat een koelkast en ze vinden het prima als je daar even wil zitten om te voeden of te kolven.
Ik ben erachter gekomen omdat ik een krukje aan ze had gevraagd zodat ik in het gangetje waar zij zitten kon voeden, maar ik mocht dus in hun ruimte voeden. Ze maken het nog al eens mee dat moeders niks vragen, maar op de wc gaan zitten voeden en dat is toch wel erg onhygiënisch.
andrea&zoon

BerichtOnderwerp: van gogh museum    Geplaatst: Wo 21 Mrt, 2007 20:36 Reageer met quote

Heeft in elk geval een ruimte. Maar volgens mij moet je entree betaald hebben om er bij te kunnen komen.
Ma-Marieke

BerichtOnderwerp: ThermaeSon en Breughel    Geplaatst: Di 27 Mrt, 2007 10:43 Reageer met quote

Bij Therameson (sauna in Son en Breugel) kun je perfect kolven. De warmte en de relaxte sfeer zorgen ook nog eens voor een goede TSR Very Happy . Ik heb daar afgelopen weekend gekolfd in de hydrojet-kamer, compleet met elektriciteit, wasbak, handdoekjes, luie stoel, tijdschriften: goed geregeld dus!
Mariska (VBN)

BerichtOnderwerp: Thermae Son    Geplaatst: Za 08 Mrt, 2008 11:38 Reageer met quote

Ik heb afgelopen weekend dezelfde ervaring gehad in Thermae Son. Gekolfd in de hydrojet kamer, stopcontact, privacy, helemaal oké!
Ze doen er helemaal niet moeilijk over, al hebben we ook wel gelachen: onze gastvrouw snapte eerst helemaal niet waarom ik mijn golfset had meegenomen... Laughing
Tanja24

BerichtOnderwerp: Fortuna Stadion! Sittard    Geplaatst: Wo 04 Apr, 2007 18:18 Reageer met quote

Ze waren erg gastvriendelijk en ik mocht in de perskamer zitten!!

BerichtOnderwerp: Sorry, dit is in Sittard.    Geplaatst: Wo 04 Apr, 2007 18:19 Reageer met quote

Milaanstraat, net buiten de stad.

BerichtOnderwerp: de Spiegel in Zwolle    Geplaatst: Vr 06 Apr, 2007 19:12 Reageer met quote

Gewoon ff bij de balie aangeven dat je wilt kolven. Je kunt zelfs je gekolfde melk in een koelkastje zetten!

BerichtOnderwerp: H&M Hoog Catharijne in Utrecht    Geplaatst: Za 14 Apr, 2007 21:24 Reageer met quote

Goede ruimte bij de baby-afdeling.
Even de sleutel vragen aande kassa.

BerichtOnderwerp: Sauna Soesterberg NIET!    Geplaatst: Ma 12 Okt, 2009 21:56 Reageer met quote

Bij deze sauna word je in een afgedankt hokje gezet met alleen een gordijntje ervoor en een stopcontact BUITEN het hokje. Er staat een houten krukje in en dat is alles.

Als je aangeeft dat je je daar niet op je gemak door voelt word er moeilijk gekeken en gezegd dat er geen andere ruimte vrij is (terwijl je ZIET dat er 9 lege beauty-ruimtes open zijn...). De service is door de meiden achter de balie van het beauty-centrum dus bedroevend te noemen.

Gelukkig begrijpen de mensen achter de bar wèl dat je even rust moet hebben tijdens het kolven en kreeg ik alsnog de zonnebankruimte aangeboden.
Samlin

BerichtOnderwerp: TESO Den Helder    Geplaatst: Do 19 Apr, 2007 17:02 Reageer met quote

Ik had laatst de pech dat de boten naar Texel met een flinke vertraging uitliepen. Had een koeltas mee met 4 flessen 210cc BV, en die mochten daar in de koelkast. De elementen mochten in het vriezertje, zodat ik ze weer koud mee kon nemen. Ik mocht ook melk voor mijn zoontje opwarmen, en ik denk dat je d'r ook wel mag kolven. Erg super hoor, en die dames waren heeeeeeel vriendelijk!
ma van Anna

BerichtOnderwerp: Ahoy Rotterdam    Geplaatst: Vr 27 Apr, 2007 11:58 Reageer met quote

In Ahoy kun je kolven bij de EHBO'ers op de kamer. Ze zetten dan een kamerscherm neer ( moet je wel tegenkunnen maar beter iets dan niets) de melk mag daar ook in de koelkast.
mama van Ruben

BerichtOnderwerp: Ahoy rotterdam    Geplaatst: Ma 21 Mei, 2007 15:07 Reageer met quote

Goede ervaringen in Ahoy rotterdam.
Je kan bij de portier achter in het plaza volledig in privacy kolven. Deur kan op slot. Wel even melden dat je komt.
Je zit in een kopieerruimte maar er is stroom en een lekkere bureaustoel. Je kan je kolf omspoelen en er is een koelkast waar je melk in mag staan. Ik vond dit prettiger dan bij de EHBO waar je achter een scherm zit.
Goede service

BerichtOnderwerp: ook ahoy    Geplaatst: Do 03 Apr, 2008 16:17 Reageer met quote

Ik ben ook in de Ahoy geweest, heb gekolfd bij de EHBO, achter een gordijn. Prima hoor! Kreeg ook een glas water erbij! En alle privacy die ik nodig had!

Verder nog een tip als je naar de Ahoy gaat; voor die tijd kan je lekker eten bij "restaurant van Dijk" www.restaurantvandijk.com(wel reserveren).
Ook daar kan je kolven, in een gangetje, ze zetten speciaal een stoel voor je klaar. Er is alleen geen elektra, dus wel je handkolf of batterijen meenemen!

BerichtOnderwerp: Bobbejaanland    Geplaatst: Do 03 Mei, 2007 10:04 Reageer met quote

21 mei ga ik met mijn klas op schoolreisje naar Bobbejaanland in België. Ik heb gemaild met de vraag waar ik kan kolven en kreeg snel een antwoord terug dat het in de Rode Kruispost kan en dat ze de mensen alvast zouden inlichten. Ik zal naderhand berichten hoe het daar was.

BerichtOnderwerp: Bobbejaanland was prima!    Geplaatst: Wo 23 Mei, 2007 15:51 Reageer met quote

Maandag tijdens het schoolreisje naar Bobbejaanland kunnen kolven bij de EHBO post. Een kamertje achter een gordijn, koud stromend water. De vrieselementen mochten in de vrieskast en de melk in de koelkast. Prima!

BerichtOnderwerp: Boot Stortemelk (Harlingen)    Geplaatst: Zo 13 Mei, 2007 13:38 Reageer met quote

Ik had gisteren een uitje van m'n werk: met een boot (de Stortemelk) van Harlingen naar Terschelling en eind van de dag weer terug.
Ik heb samen met een collega die ook borstvoeding geeft op de boot mogen kolven in een ruimte onder de stuurhut (met goed uitzicht over het water alle kanten uit). De melk kon in de koeling staan tot we de boot verlieten aan het eind van de dag.

Had me van te voren te veel zorgen gemaakt over hoe en waar te kolven (wel van te voren aangegeven hoor), maar dit was achteraf dus geen enkel probleem.

Groetjes, Karin

BerichtOnderwerp: Thalys    Geplaatst: Do 17 Mei, 2007 0:06 Reageer met quote

Gisteren op en neer naar Brussel met de Thalys. Met een handkolf zat ik prima in het babyverzorgingshokje. Ik heb de restauratie-medewerker niet gevraagd of m'n melk in de koelkast mocht. Ik was al zo blij dat ik kon kolven!
Groetjes Chris

BerichtOnderwerp: Kinderdagverblijfen    Geplaatst: Vr 18 Mei, 2007 17:04 Reageer met quote

Ik zelf werk op een kinderdagverblijf in Leeuwarden, ik weet dat een aantal lokaties van ons speciale kolfruimtes hebben, en wij zitten door de hele stad.
Bijna elke stad heeft wel een kinderopvangorganisatie, misschien kun je contact opnemen met deze organisaties wie er allemaal kolf/voed ruimtes hebben.
Ik werk bij de SKL kinderopvang Leeuwaden.

Groetjes Ella
mammie Chris

BerichtOnderwerp: KLM Parijs Amsterdam    Geplaatst: Vr 08 Jun, 2007 17:04 Reageer met quote

Bravo, stewardessen die me mijn flesje mm hebben helpen redden, nadat ik het door de douanecheck had geloodst. In het vliegtuig in de koeling. Anti-terrorisme en dus niet anti moedermelk!!!!

BerichtOnderwerp: Thermen Bussloo    Geplaatst: Zo 20 Mei, 2007 22:16 Reageer met quote

Mijn koeltasje kon de hele dag in de koelkast staan en toen ik wilde kolven kon ik in een afsluitbare behandelkamer terecht. Supervriendelijk allemaal

BerichtOnderwerp: Rai Amsterdam    Geplaatst: Ma 21 Mei, 2007 14:28 Reageer met quote

In de Rai in Amsterdam, waar ik eens was voor een beurs, die niet over kinderen ging. Mocht ik in een EHBO ruimte kolven. Er was stroom, water en volgens mij mocht ik er ook de koelkast gebruiken. De EHBO-er ging wel even een rondje lopen, zodat ik nog meer rust had.
Mama watervogel

BerichtOnderwerp: Beatrixtheater Utrecht    Geplaatst: Di 22 Mei, 2007 21:00 Reageer met quote

Ook in het Beatrixtheater in Utrecht (naast CS, onderdeel van de jaarbeurs) geen problemen:

Even informeren bij de hoofdbalie, die verwijzen je dan door naar de portier die de sleutel heeft van de EHBO-kamer.
Toen ik er was, was het zo druk dat ik van de ruimte achter de portier gebruik mocht maken: een comfortabele stoel, stopcontact en een koelkastje dat ik mocht gebruiken, alleen geen stromend water.
bwdmegws

BerichtOnderwerp: Prenatal centrum Eindhoven    Geplaatst: Wo 23 Mei, 2007 9:45 Reageer met quote

Ik heb gisteren gekolfd bij de Prenatal in het centrum van Eindhoven. Op de bovenste etage is een verschoonruimte met de personeelstoiletten. Op de deur staat 'geen toegang' maar als je het even vraagt mag je er toch in. Voordeel daarvan: het is lekker schoon want het wordt weinig gebruikt.

Danielle, mv Freek (13 juni 2004) en Maud (27 januari 2007)
mama max en elke

BerichtOnderwerp: Nou    Geplaatst: Di 03 Nov, 2009 21:52 Reageer met quote

ik mocht hier in maart 2008 wel voeden, maar allen in het openbare gedeelte, dus tussen de autostoeltjes en buggy's in. Niet fijn met mijn eerste en voor de eerste keer buiten de deur! Ben daarna niet meer de stad in geweest tot hij aan de kunstvoeding was, voelde me heel ongemakkelijk!

Nu met de tweede overigens nergens last van; heb haar zelfs op het terras, aan de incheckbalie op het vliegveld en in de wachtrij bij de Efteling gevoed. Met een tweede wordt je echt makkelijker Very Happy .

BerichtOnderwerp: Hotel Mercure in Tilburg    Geplaatst: Za 26 Mei, 2007 12:23 Reageer met quote

Gisteravond had ik een teamuitje en streken we neer in Bistro Napoleon bij het Mercure Hotel op het Heuvelplein in Tilburg. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en vroeg aan de balie van het hotel of ze een rustige, afsluitbare ruimte hadden waar ik kon kolven. En ik kreeg de laatste vrije kamer tot mijn beschikking.

Helemaal super. Lekkere stoel (ik ben maar niet op bed gaan zitten Wink en in de badkamer kon ik mijn kolf omspoelen. Ik had zelf een hydrofiele doek bij me, dus ik heb maar niet aan de schone handdoeken gezeten, want anders moest het kamermeisje de kamer weer op orde maken.

Dikke pluim voor de receptioniste, want hoewel ze er volgens mij nog geen ervaring mee had, gaf ze me na korte uitleg waar dat dan voor was de sleutel mee!

BerichtOnderwerp: Mercure hotel Den Haag    Geplaatst: Vr 08 Jun, 2007 8:37 Reageer met quote

Ik had gisteren een workshop in het Mercure hotel in Den Haag. Ik vroeg bij de receptie of er een plek was waar ik kon kolven en ik kreeg meteen een kamer aangeboden. En of ik ook nog een handdoek of iets anders nodig had. Super dus. De melk kon in de koeling.

Prima service bij Mercure!

Danielle, mv Freek (13 juni 2004) en Maud (27 januari 2007)
lotte.topper

BerichtOnderwerp: vliegveld dusseldorf    Geplaatst: Zo 27 Mei, 2007 22:38 Reageer met quote

Een goede verschoonruimte, met stoel, wastafel en electriciteit. Schoon en fris!
Vliegveld in Dublin raadt ik niet aan... Wel alles aanwezig, maar benauwd warm, smerig en stinkt...
mama max en elke

BerichtOnderwerp: Waar dan in Dusseldorf?    Geplaatst: Di 03 Nov, 2009 21:54 Reageer met quote

Ik moest naar het HERENtoilet, omdat het damestoilet net gepoetst werd en er geen andere ruimte was Sad .

BerichtOnderwerp: Schouwburg Amstelveen    Geplaatst: Wo 30 Mei, 2007 20:12 Reageer met quote

Ik ben enkele weken geleden een avondje naar Tineke Schouten in Schouwburg Amstelveen geweest. Was al voor de zwangerschap geboekt.
Ik belde voor de zekerheid naar het theater om over kolfgelegenheid te informeren en daar werd me door de juffrouw van het kantoor verteld dat daar geen kans voor was. Ik had gevraagd of er in de pauze een ruimte was met liefst stopcontact en koeling, maar volgens haar
kon dat allemaal niet gerealiseerd worden. Ze had het toen steeds over het hoofd Horeca, dus ik heb me door die persoon laten terugbellen. En wat bleek... ik kreeg een heel vriendelijke man aan de lijn die zei dat het gen enkel probleem was. Ik moest in de pauze bij het buffet naar hem vragen en hij heeft me mee naar de directiekamer genomen om te kolven en me na afloop van de pauze terug de zaal in begeleid.
Zo zie je maar weer...

Dus hulde aan de schouwburg.

mamar
Del

BerichtOnderwerp: VU Amsterdam (Buitenveldert)    Geplaatst: Do 31 Mei, 2007 21:42 Reageer met quote

De Vrije Universiteit Amsterdam heeft een EHBO ruimte dat ook gebruikt wordt als kolfruimte (met koelkast). De sleutel kan je bij de receptie vragen.
chunsa

BerichtOnderwerp: Erasmus MC faculteitsgebouw    Geplaatst: Za 06 Feb, 2010 0:22 Reageer met quote

Voor mijn werk als docent op de hogeschool Leiden was ik op stagebezoek bij een student op het Erasmus MC (faculteitsgebouw). Het was kolftijd en dat was geen probleem. Bij de receptie kreeg ik een sleutel van een kleine maar nette ruimte met 2 tafels met stoelen, stopcontacten op 1,5 m vanaf de vloer en een wastafel met warm en koud water. Er stond zelfs afwasmiddel om je kolf mee schoon te maken. Handig.
chunsa

BerichtOnderwerp: Hogeschool Leiden    Geplaatst: Za 06 Feb, 2010 0:27 Reageer met quote

Ik werk op de hogeschool Leiden. Sinds kort er zijn er maar liefst 2 kolfruimtes (behalve op dinsdagochtend want dan is de grootste kolfruimte (tevens EHBO) in gebruik door de bedrijfsarts).
Uiteraard mogen studenten en bezoekers ook gebruik maken van de ruimtes. Sleutel vragen bij de receptie.
ingelief

BerichtOnderwerp: Dolifinarium harderwijk    Geplaatst: Di 05 Jun, 2007 13:59 Reageer met quote

heeft een afsluitbare kinderverzorgingsruimte met aankleedkussen, stromend water en stopkontakten. Het enige wat ontbreekt is een stoel, maar die heb je zo uit de eetzaal gebietst.

Ook als het openlijk voeden niet zo goed lukt is die ruimte wellicht erg prettig...
Over het voeden in de eetzaal heb ik niemand gehor, of niemand heeft het gezien dat kan ook...
midushi

BerichtOnderwerp: noorderdieren park emmen    Geplaatst: Vr 08 Jun, 2007 18:02 Reageer met quote

bij de ehbo post kun je kolven Express yourself en je kan het in de koelkast kwijt
ze zijn het daar gewend Very Happy

BerichtOnderwerp: hotel zuiderduin    Geplaatst: Vr 08 Jun, 2007 22:55 Reageer met quote

in egmond aan zee

vorig jaar kreeg was ik daar 1 dag en onze zoon was toen 4 maanden oud... en ik moest toen 4 keer kolven ik kreeg een sleutel van een lege kamer en daar was ook een koelkast aanweig om de melk in te doen
dit jaar ben ik een weekend geweest en ik kolf nu nog 1 keer per dag.. op onze kamer was geen koelkast maar de dame van de receptie heeft mijn vloeibaar goud in een andere koelkast opgeborgen..

dikke pluim voor dit hotel.....
IrmaW

BerichtOnderwerp: VVV te Zwolle    Geplaatst: Do 14 Jun, 2007 16:30 Reageer met quote

In Zwolle bij de VVV mocht ik kolven in het callcenter. Deur kon op slot en ik had alle ruimte! Daarna in het toilet alles schoongemaakt.
Joos

BerichtOnderwerp: Restaurant PRAQ in Ouderkerk a/d Amstel    Geplaatst: Di 19 Jun, 2007 11:26 Reageer met quote

Heeft een speciale ruimte voor voeden/kolven en is verder ook zéér kindvriendelijk (en goed eten!).
3sth3r

BerichtOnderwerp: festival terrein Biddinghuizen.    Geplaatst: Ma 25 Jun, 2007 14:31 Reageer met quote

Bij de kleine E.H.B.O. post werd ik halverwege mijn vraag nogal onfatsoenlijk weg gestuurd. Bij de grote post werd ik super goed ontvangen. Mocht daar van alle faciliteiten gebruik maken. Kon zelf mijn spullen daar laten staan, zodat ik deze niet de hele dag op het festival rond hoefde te sjouwen. Dikke hugg voor de E.H.B.O.!!
Breand

BerichtOnderwerp: Gelredome super!    Geplaatst: Vr 06 Jul, 2007 14:02 Reageer met quote

Tijdens (vlak voor Marco begon te zingen) het concert van Marco Borsato zat ik 'backstage' in de ehbo ruimte te kolven! Koeltas mee, super geregeld!

Sportcomplexen hebben ook altijd wel een ruimte al dan niet in de kinderopvang.

Bijenkorf Amsterdam (zag ik hierboven al staan) ook super en érg vriendelijke dames!

Trouwens goed idee deze lijst!

Groetjes Brenda

BerichtOnderwerp: Beatrix theater Utrecht    Geplaatst: Di 17 Jul, 2007 22:05 Reageer met quote

Echt super netjes. Ik kreeg een eigen kamertje (normaal een verkleedruimte) met stopcontact, waar ik rustig kon kolven. Prima geregeld dus!
Pum mv Machteld

BerichtOnderwerp: Jaarbeurs Utrecht    Geplaatst: Ma 13 Aug, 2007 16:56 Reageer met quote

Bij de EHBO van de Jaarbeurs Utrecht was het zelfs dringen geblazen Smile en zaten we gezellig met zijn 2-en achter het gordijntje te kolven.
uitjenaatje

BerichtOnderwerp: Media Plaza Jaarbeurs    Geplaatst: Do 15 Nov, 2012 13:59 Reageer met quote

In Media Plaza in de Jaarbeurs Utrecht is een zeer relaxte kolfruimte. Even van tevoren een mailtje en alles is geregeld. Ook een privé koelkast. Houd er wel rekening mee dat je met meerdere dames in de ruimte zit, eventueel.

BerichtOnderwerp: Jaarbeurs utrecht niet    Geplaatst: Do 25 Apr, 2013 10:55 Reageer met quote

Het mag bij de jaarbeurs niet meer in het ehbo hok, je moet er helemaal voor naar het beatrixgebouw lopen. Daar is wel een mooie ruimte, maar voor tijdens congresdagen tamelijk onhandig....
Babsmama

BerichtOnderwerp: Designer outlet Roermond    Geplaatst: Wo 22 Aug, 2007 13:14 Reageer met quote

In de vakantie zijn we heerlijk gaan shoppen in de Designer outlet in Roermond. Ze hebben daar 3 toiletlocaties, en bij 1 hebben ze een aparte ruimte die net als de wc afgesloten kan worden. Er is een aankleedkussen, een automaat waar je luiers kan kopen voor als je luiers vergeten bent, en er staat een stoel waar je rustig kan gaan zitten om te voeden. Je past er met kinderwagen en al in. Ik was er heel blij mee! Voeden en daarna weer verder shoppen Very Happy

http://www.designeroutletroermond.com/
Noushka Lammers

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Skype naam
BerichtOnderwerp: Veerboot Terschelling, Rederij Doeksen    Geplaatst: Zo 30 Sep, 2007 22:09 Reageer met quote

Iedere week, op vrijdagavond, neem ik de boot van Harlingen naar Terschelling. De "langzame" boot, de "Friesland" heeft een babykamer, waar kinderen verschoond en gevoed kunnen worden. Iedere vrijdagavond ben ik in die babyruimte te vinden gewapend met een dubbele elektrische kolf en een boek of tijdschrift. Zo kom ik die 20 minuten kolvend op de bank wel door. Het is van de zomer al een aantal keer voorgekomen dat het in de babyruimte "niet te harden" was en ik van de poepluierlucht niet bepaald kon toeschieten....!! Door de drukte van de vele toeristen, was het schoonmaakpersoneel niet aan het verschonen van de prullenbak in de babyruimte toegekomen, maar dat was geen probleem. Een praatje met de steward en deze mama mocht in alle luxe plaats nemen met andere mama's in de rustruimte aan boord op het bovendek. Gesetteld met kussens en dekentjes, met de benen omhoog, zaten we daar met 4 moeders. 2 te kolven en 2 te voeden. Dat de meesten van ons na 20 minuten al klaar waren, gaf helemaal niets! Het was er zó gezellig, dat we er ruim een uur hebben gezeten en dat we heerlijk met elkaar onze ervaringen hebben kunnen delen over BV en meer! De rederij leverde zo een bijzondere bijdrage en service aan borstvoedende moeders! Hulde voor Doeksen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Skype naam
BerichtOnderwerp: en koelen doen ze ook voor je!    Geplaatst: Zo 30 Sep, 2007 22:14 Reageer met quote

Even bij het buffet vragen of je melk in de koeling mag gedurende de 2 uur reizen, is geen enkel probleem!

BerichtOnderwerp: Ziekenhuis / medisch centrum    Geplaatst: Do 04 Okt, 2007 21:33 Reageer met quote

Hier in Zeeland liggen ziekenhuis Vlissingen en Medisch Centrum Middelburg aardig in het centrum. Ik kom daar vaak voor m'n werk (taxi).

Geen probleem om even te kolven, krijg zelfs een eigen behandelkamer. Kan op slot, luxe bureaustoel om op te zitten, wasbakje om de spullen weer te spoelen. Echt super.

Ik neem aan dat het in alle ziekenhuizen / medische instellingen geen probleem is!

BerichtOnderwerp: Thermen Ridderkerk(++) en Bilderberg Parkhotel Rotterdam(-)    Geplaatst: Zo 21 Okt, 2007 13:01 Reageer met quote

Thermen Ridderkerk; uitstekend, alle medewerking, kolven in een behandelruimte en op kantoor van de bedrijfsleider; koelen in de koelkast plus koelelementen invriezen in de vriezer van het restaurant(ondanks dat er wat weinig ruimte was);

Bilderberg Parkhotel Rotterdam; langer dan 1 nacht kun je hier niet logeren zonder dat de melk bederft; je kan wel gebruik maken van de minibar, men heeft deze leeggehaald maar de temperatuur is opgemeten en was 9 C! Dus de ingevroren elementen waren hard nodig, voor extra koeling in de minibar en ook voor de terugreis.
En van de koeling plus vriezer van het restaurant mochten de gasten helaas geen gebruik maken. In de enquete achteraf heb ik dan ook aangegeven dat ze misschien zouden kunnen overwegen een extra (goede) koelkast met vriezer aan te schaffen waar gasten wel gebruik van mogen maken.Voor bv. andere borstvoedende/kolvende moeders/gasten.
kolvertje

BerichtOnderwerp: niet in alle ziekenhuizen!    Geplaatst: Za 23 Jan, 2010 16:08 Reageer met quote

Mijn 1e kolfsessie buiten de deur, op mijn 1e werkdag, moest ik in het ziekenhuis in Almelo zijn. Ik dacht dat ze op de kraamafdeling vast wel een plekje zouden hebben om te kolven. Na een lange discussie kreeg ik dan toch een kamertje toegewezen waar het kon. Maar, het was eigenlijk alleen voor personeel, en: het is niet de bedoeling dat iedereen hier komt kolven...

(zie je het voor je: rijen dik met voedende moeders die in Almelo willen kolven)

Ik had van een kraamafdeling toch wel een andere reactie verwacht.
marianne164

BerichtOnderwerp: Nog meer plaatsen    Geplaatst: Zo 21 Okt, 2007 13:11 Reageer met quote

Ik heb niet het hele draadje gelezen dus misschien staat er wat dubbel.

In veel gemeentehuizen, plitiebureau's GGD's posten van ambulances en brandweer en vele andere (semi) overheidsinstellingen is er een kolf/voed kamer. Daar kun je vaak wel terecht en tegenwoordig zijn die ook op zaterdag vaak open. Zeker in grotere plaatsen.

Grotere winkelketens als V&D, C&A Hema ed kun je prima terecht in een ruimte of kantoor.

Bij veel grote bedrijven, ziekenhuizen en instellingen is er altijd wel een mogelijkheid.

Vaak is de truc om niet zozeer te vragen maar aan te kondigen. Dan wordt er wel wat gevonden.
BoKimi

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam
BerichtOnderwerp: BV Cafe Utrecht geopend    Geplaatst: Di 27 Nov, 2007 15:20 Reageer met quote

Ik las laatst ergens op Kinderinfo.nl geloof ik over een nieuw BV Cafe in Utrecht. Vandaag zag ik het ook op de site van Life and Cooking staan. Dit is het bericht:

Borstvoedingcafé
Een cafe zonder alcohol en rookdampen maar met verse jus en de geur van cappuccino.
Daarop kunnen de stamgasten rekenen van het borstvoedingscafe dat volgende week opengaat in Utrecht.

De initiatiefnemers willen zowel zwangere als voedende vrouwen de gelegenheid bieden de deur uit te gaan naar een plek waar ze op een ontspannen manier in contact kunnen komen met andere voedende moeders. Het café is een initiatief van bv organisatie LLL, met medewerking van Vereniging Borstvoeding Natuurlijk en Borstvoedingscentrum Pro Lacta.
Deskundigen zijn tijdens het bv café aanwezig voor het beantwoorden van vragen en persoonlijke begeleiding, aldus de initiatiefnemers.

Het BV café is vanaf 22 november iedere donderdag open vanaf 9.30 tot 11.30 en is gevestigd in de Coffee & Sandwichbar aan de Zadelstraat.

BerichtOnderwerp: nieuwe locatie bv cafe in Utrecht    Geplaatst: Do 31 Mrt, 2011 14:48 Reageer met quote

Elke donderdagochtend kunnen voedende en/of zwangere vrouwen elkaar van 10.00 - 11.30 uur ontmoeten in Brasserie Borgerius aan het Goeman Borgesiuslaan 77 in Utrecht.

BerichtOnderwerp: Den Haag World Convention Centre    Geplaatst: Wo 19 Dec, 2007 13:45 Reageer met quote

Hier kan je ook prima kolven. De medewerkster achter de bali herkende de rugtas al (PISA, hahaha erg grappig, want ik hoefde mijn vraag al niet te stellen) en ik mocht de melk in de koelkast achter de bali bewaren. Kolven kan ik de afgesloten EHBO-ruimte waar je goed kan zitten, warm water aanwezig is om alles af te spoelen.
O ja, mijn tas mocht, terwijl ik op een congres was, ook bij de balimedewerkster blijven staan. Super service dus!
MMM

BerichtOnderwerp: Koningshof, Veldhoven    Geplaatst: Ma 21 Jan, 2008 22:42 Reageer met quote

Moet Zaterdag naar een cursus in Veldhoven, congrescentrum Koningshof.
Heb even gebeld, er is een speciale E.H.B.O- ruimte die regelmatig voor kolven wordt gebruikt. Er is zelfs een koelkast tot je beschikking.
Je hoeft je alleen maar even te melden bij de receptie.
Erg tof!

BerichtOnderwerp: Heb daar gekolfd    Geplaatst: Vr 15 Okt, 2010 15:36 Reageer met quote

Ik heb van de kolfruimte van de Koningshof gebruik gemaakt in november vorig jaar en ik moet zeggen: awt een fantastische ruimte! Zelden zo ontspannen zitten kolven! Het is heel sfeervol ingericht, heel warm. verder is het van alle gemakken voorzien incl koelkastje.
MariekeBink

BerichtOnderwerp: Alexandrium minder geschikt!!    Geplaatst: Di 22 Jan, 2008 10:31 Reageer met quote

Als je gaat winkelen in het Alexandrium en je neemt je kind niet mee, dan is het kolven wat lastig heb ik pas geleden ondervonden.
Er is wel een kinderopvang waar je mag kolven, maar dit is in een keukentje, waar ook de kinderwc zit en de volwassenenwc op uitkomt. Tevens zit er geen deur voor maar een 'vliegengordijn'.
Bij navraag bij het management (= beheerder van het Alexandrium), hadden zij ook geen ruimte beschikbaar. Ik was te beschroomd om een winkel in te lopen om daar te vragen naar een mogelijkheid, dus misschien is dat voor anderen nog een optie. Ik heb uiteindelijk in mijn auto zitten kolven Confused Dat ging overigens prima, want het parkeerterrein was nog lang niet vol!
Dorina

BerichtOnderwerp: Tergooiziekenhuizen locatie Blaricum    Geplaatst: Vr 08 Feb, 2008 21:51 Reageer met quote

Bij de kraamafdeling van Tergooiziekenhuizen loc. Blaricum (afslag Blaricum aan de A1) heeft een klein kamertje om te kolven (was vroeger een telefoonkamertje).
Het heeft een stoel, tafel, stopkontakt helaas geen warm of koud water (daarvoor moet je naar het toilet of vragen op de afdeling).
Ik Express yourself hier zelf 3 x per week als ik aan het werk ben. Prima te doen!
Wel van te voren even afspreken met de afdeling.

BerichtOnderwerp: Wijnegem Shopping Center (Belgie)    Geplaatst: Vr 29 Feb, 2008 14:24 Reageer met quote

Vlakbij Antwerpen.....speciale babyroom

Wijnegem Shopping Center

www.wijnegemshoppingcenter.be

In de babycorner!!
Mamma van Bram

BerichtOnderwerp: Sauna Sare in Oldenzaal    Geplaatst: Vr 07 Mrt, 2008 9:24 Reageer met quote

Zojuist gebeld omdat ik volgende week graag weer een keertje lekker naar de sauna wil. Was geen probleem, ze hebben een zonnebankruimte met stopcontact. En de melk gekoeld bewaren was ook geen probleem. In de zonnebankruimte is alleen geen stromend water.

Ik laat nog ff weten hoe het is geweest!!

Groetjes Linda

BerichtOnderwerp: Overal in Gorinchem!    Geplaatst: Za 08 Mrt, 2008 21:35 Reageer met quote

In Gorinchem doet niemand moeilijk en mag je overal voeden... bij Kapper Ed, Hema, V&D zelfs in de kledingzaak Hamberg en niet te vergeten gezellig op terras!!! Dus kom lekker naar Gorkum!

x Ruth
helenvtw

BerichtOnderwerp: barendrecht bij de thermen    Geplaatst: Di 11 Mrt, 2008 12:32 Reageer met quote

In barendrecht bij de thermen een sauna kamer met relaxstoel en koelskast achter de bar.

groetjes helen moeder van dylan en joey
Barbara mv Eva

BerichtOnderwerp: MuZieum Nijmegen    Geplaatst: Wo 02 Apr, 2008 13:27 Reageer met quote

Museum over blinden, niet ver van station en binnenstad

BerichtOnderwerp: Rotterdam, Donner    Geplaatst: Do 03 Apr, 2008 12:49 Reageer met quote

In Donner op de Lijnbaan, tegenover MediaMarkt en Bram ladage is er bij de toiletten op de (volgens mij) 6e verdieping een aparte babykamer. Er is een aankleedkussen en een stoel en de deur kan op slot! De toiletjuffrouw heeft de sleutel, haar kun je even vragen.
Een klein nadeel: je kunt tot de 5e verdieping komen met de lift, maar daarna moet je met baby de trappen op om bij de volgende etage de toiletten te bereiken. Beetje lastig als je je kinderwagen bij je hebt met alles er op en er aan.
judith2003

BerichtOnderwerp: liften    Geplaatst: Vr 28 Mei, 2010 13:56 Reageer met quote

Bij de donner in rotterdam kan je overal komen met de transport liften. Deze zitten in het magazijn dus je moet even vragen of ze met je mee gaan.

BerichtOnderwerp: ikea barendrecht    Geplaatst: Do 17 Apr, 2008 21:09 Reageer met quote

vanmiddag bij de ikea barendrecht wilde ik in de babyverzorgingsruimte kolven, maar de deur ging niet meer op slot. Toen ik dit ging vragen kwam er iemand van de tecnnische dienst om naar de deur te kijken, maar haar lukte het ook niet gelijk.
Ik mocht toen in de EHBO-ruimte die daarnaast lag kolven. Ondertussen was zij het slot van de babyverzorgingsruimte aan het repareren. Erg netjes dus Very Happy

BerichtOnderwerp: Partycentrum Dorsvlegel Vinkel    Geplaatst: Za 19 Apr, 2008 12:50 Reageer met quote

Ik had hier gisteravond een vrijgezellenfeest en kon zonder problemen kolven. Wel in het invalidentoilet, maar daar hadden ze een stoel voor me neergezet. Er was ook een stopcontact.

Liefs Moirah

BerichtOnderwerp: saunadrome putten gebeld    Geplaatst: Di 03 Jun, 2008 10:10 Reageer met quote

ik heb net saunadrome putten gebeld of ik daar ook kan kolven...

de reactie...

ja tuurlijk, dat moet je gewon aangeven als je er bent en dan creeren we wel een ruimte

netjes toch??
*meisje 30 mei 2013 geboren en drinkt heerlijk bij mama
liesbethvv

BerichtOnderwerp: Waterspeelpark Splesj in Hoeven    Geplaatst: Zo 08 Jun, 2008 21:18 Reageer met quote

Ik werk met kinderen en tijdens een uitstapje gingen we een hele dag naar Splesj in Hoeven. Van te voren had ik gebeld met de vraag of ik daar kon kolven en dat was absoluut geen probleem.
Eenmaal daar kon ik rustig kolven in de ehbo ruimte van het zwembad,deze kon worden afgesloten en er is een kraan om alles weer schoon te maken. Ook stond er een koelkast ik heb niet gevraagd of ik die mocht gebruiken maar ik denk dat dat ook geen probleem geweest moet zijn.
liesbethvv

BerichtOnderwerp: Torhout Werchter    Geplaatst: Zo 08 Jun, 2008 21:23 Reageer met quote

Gisteren ben ik naar TW Classic geweest. Van te voren had ik mailcontact gehad met de organisatie of kolven een probleem was en dat was het niet. Ik kon mij bij de EHBO melden.
Bij de ehbo werd ik super geholpen! Ik kon daar mijn tas laten staan, de melk kon ik in een koelkast zetten en kon ook alles weer schoonmaken. In totaal heb ik er 3 x goed kunnen kolven waarvan de laatste x we met z'n 3en zaten te kolven wat ook best gezellig was. Ze hadden wel netjes van te vorgen gevraagd of dit een probleem was aangezien het al aardig druk was op de post.
In Nederland heb ik nog niet hoeven kolven op festivals maar ik hoop dat je er net zo geholpen wordt als op Werchter!
sunny82

BerichtOnderwerp: gekolfd Saunadrome Putten    Geplaatst: Ma 09 Jun, 2008 8:58 Reageer met quote

sunny82 schreef:
ik heb net saunadrome putten gebeld of ik daar ook kan kolven...

de reactie...

ja tuurlijk, dat moet je gewon aangeven als je er bent en dan creeren we wel een ruimte

netjes toch??

ik kon kolven in de beautyfarm (de nagelstudio)

er werd netjes gevraagd of ik nog wat nodig had en de (glazen!!) deur werd achter mij gesloten...
ik ben met mijn rug naar de der gaan zitten en het kolven ging prima! ik zat op een rustig plekje
MvB

BerichtOnderwerp: Saunadrome Putten NIET    Geplaatst: Ma 11 Apr, 2011 11:43 Reageer met quote

Ik was gisteren bij saunadrome in Putten. Ook ik had gemaild en geen probleem, echter op het moment supreme was er geen massage ruimte beschikbaar en was de enige mogelijkheid de fohnruimte, alleen afgesloten door een klapdeurtje, waar lange mensen zo over heen kijken en spiegels overal om me heen. Ook kon er elk moment iemand binnenkomen (om te fohnen), maar dat gebeurde gelukkig niet. De opbrengst was niet bepaald denderend daar..'
Toen ik er thuisgekomen tegen een vriendin over klaagde zei zij dat ik natuurlijk ook een zonnebankruimte had kunnen nemen, niemand die er op toeziet of je ook echt onder de zonnebank gaat en de deur kan meestal op slot. Tip voor in alle zwembaden ook, denk ik!
mamathomas

BerichtOnderwerp: De Weistaar Maarssen    Geplaatst: Wo 11 Jun, 2008 20:32 Reageer met quote

Bij de Weistaar in Maarssen kan het ook. Enige nadeel is dat de 'kolfkamer' niet op slot kan. Maar met een stoel tegen de deur aan zitten helpt ook wel. Melk in de koelkast en koelelementen in de vriezer is geen probleem!

BerichtOnderwerp: concert phillips stadion    Geplaatst: Vr 13 Jun, 2008 8:47 Reageer met quote

Gisteren naar Guus Meewis geweest en naar de ehbo-post gelopen of ik daar mocht kolven. Was geen probleem. Ze hadden een behandelkamer over en verzekerde dat niemand binnen zou komen. Toen ik klaar was is me nog op het hart gedrukt dat ik echt nog een keer moest komen als het nodig was. Ook als ze het druk zouden hebben. Was allemaal geen probleem.

Saen

BerichtOnderwerp: Van der Valk Goes    Geplaatst: Di 17 Jun, 2008 11:57 Reageer met quote

Was geen probleem. Ik kon kiezen: de brasserie die gesloten was of een hotelkamer. Nou, daar hoefde ik natuurlijk geen seconde over na te denken. Een hotelkamer natuurlijk. Wat een luxe en een gastvrijheid!

http://www.valk.com/pages/?id=3376&propertyCode=GOE&i=0
Maart

BerichtOnderwerp: Restaurant el Kasbah, Amsterdam    Geplaatst: Zo 29 Jun, 2008 14:54 Reageer met quote

Vorige week vrijgezellendag gehad in Amsterdam. Mijn vriendin en ik moesten allebei kolven. Het Marokkaanse restaurant el Kasbah in Amsterdam (Van der Hoopstraat 94-96, www.elkasbah.nl) was erg behulpzaam. Sowieso mocht onze melk in de koelkast en de koelelementen in de vriezer. Ze hebben er niet echt een goede plek om te kolven, wel een klein stukje voorraadhok achter de bar (vergeet je batterijen niet!) Daar konden we echter niet met z'n tweeën tegelijk zitten. Met onze groep zaten we in een apart zaaltje, dus hebben we daar gewoon gezeten. Er zit echter geen deur in de ruimte, welke grenst aan de keuken. De eigenaar heeft toen zijn schort met een nietpistool voor de opening gehangen, zodat we niet in de kijk zaten! Super service en ook heerlijk eten!
Ireen79

BerichtOnderwerp: Festivalorganisatie The Alternative    Geplaatst: Wo 02 Jul, 2008 11:09 Reageer met quote

Niet echt een vaste locatie maar toch: als je naar een festival gaat dat georganiseerd wordt door The Alternative zit je goed. Ik heb laatst gekolfd op een van hun festivals (Picnic in the Park) en kreeg een super kolfplek backstage!

BerichtOnderwerp: Hotel New York Rotterdam    Geplaatst: Vr 04 Jul, 2008 22:21 Reageer met quote

Hihi, ik kreeg een heuse suite

BerichtOnderwerp: lijst?    Geplaatst: Wo 23 Jul, 2008 22:05 Reageer met quote

Kan deze lijst niet op bv alfabet gemaakt worden of op provincie oid? Is nml erg veel werk om , als je ergens heen gaat, deze hele lijst door te spitten om te kijken of jou plaats er bij zit.

Ja, ik zou misschien met zoekfunctie door de lijst kunnen gaan??

Grtjs Linneke

BerichtOnderwerp: Graag!    Geplaatst: Wo 23 Jul, 2008 23:08 Reageer met quote

Linneke schreef:
Kan deze lijst niet op bv alfabet gemaakt worden of op provincie oid?

Graag, als iemand dat wil doen!

forumbeheer

Teetje

BerichtOnderwerp: lijst voor België?    Geplaatst: Ma 25 Aug, 2008 16:33 Reageer met quote

ik heb nog geen tips, behalve dat ik tijdens het werk (als ik onderweg ben uiteraard Wink )zelf meestal ergens op een parking ga staan of ergens achterin en dan de afgekolfde melk in een isoleertasje met koelelementen stop (nadat ik die tips om melk een tijdje te kunnen bewaren hier kreeg Wink )
elske47

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
BerichtOnderwerp: in belgië is afkolven of bv in openbaar wat taboe?    Geplaatst: Wo 25 Nov, 2009 14:16 Reageer met quote

In belgie is dit nog niet zo geïntroduseerd heb ik het gevoel. Want als ik bv wil geven bekijkt iedereen me raar. En een plaatsje vinden ergens in een winkel ofzo is nog moeilijker.
Mammie

BerichtOnderwerp: Kolven in nijmegen    Geplaatst: Di 16 Jun, 2015 14:37 Reageer met quote

Ga binnenkort naar nijmegen. Zijn daarrestaurants of winkels waar je zou kunnen kolven in het centrum?
AnneMarieh

BerichtOnderwerp: Prenatal en Familiehotel Groningen    Geplaatst: Wo 17 Sep, 2008 12:34 Reageer met quote

Bij de Prenatal in Groningen-centrum (Stoeldraaierstraat) kan het ook.
Eveneens in het familiehotel (Golden Tulip) in Paterswolde - Groningen. Daar kreeg ik een volledige hotelkamer tot mijn beschikking (heel vriendelijk!).
MvB

BerichtOnderwerp: bestaat niet meer    Geplaatst: Ma 11 Apr, 2011 11:48 Reageer met quote

Deze Prenatal (stoeldraaiersstraat) bestaat niet meer!
Petra-en-Suzy

BerichtOnderwerp: Utrecht, Beatrix/Jaarbeurs Congresgebouw    Geplaatst: Ma 22 Sep, 2008 10:36 Reageer met quote

Beneden in de hal naast de receptie is een babyroom. Rustige kamer met voldoende stopcontacten, helaas geen wateraansluiting maar je kunt ook even naar de toiletten lopen om de spullen om te spoelen. Ik mocht zelfs een potje achterlaten in de koelkast bij de dames van de receptie!

Petra, moeder van Suzy (19-01-08, 19 mnd bv) en ? (04-06-10)
mary79

BerichtOnderwerp: niet in de V&D Hoog Catharijne/Utrecht!!!!!    Geplaatst: Ma 08 Dec, 2008 13:34 Reageer met quote

Bij de V&D in Utrecht hadden ze geen ruimte om te kolven. ik moest maar in het restaurant gaan zitten en toen ik uiteindelijk op het toilet ging kolven stond een boze toiletjuffrouw op de deur te bonzen en te schreeuwen dat ik moest stoppen met dat kolven!!!! Heb een klacht ingediend en hoop dat het in de toekomst veranderd.
Jueschmi

BerichtOnderwerp: Holland Casino Breda    Geplaatst: Wo 01 Okt, 2008 21:23 Reageer met quote

Ik had van tevoren een mail gestuurd of ik daar kon kolven en het ook in de koeling kon. Was prima, de manager had deze mail rondgestuurd aan zijn floormanagers, dus waren ze op de hoogte dat ik kwam. Kon terecht in de EHBO ruimte en mijn melk kon in de koeling.

BerichtOnderwerp: snowworld landgraaf sporthotel    Geplaatst: Do 30 Okt, 2008 16:29 Reageer met quote

Ik heb daar al eens in een lege hotelkamer mogen kolven.
Maar er is ook een schoon en heel ruim invalidentoilet dat nogal verstopt zit zodat je daar helemaal op je gemak kunt zitten (er komt echt helemaal niemand ook maar in de buurt of aan de deur). Even vragen bij de balie waar het zit. Barkruk erin zetten en kolven maar.

Melk mocht ik afgeven bij het restaurant; maar je kunt het natuurlijk ook in een klein koeltasje meenemen de sneeuwbaan op: dat is een heeeeele grote koelkast! Wink
Mama van Kyan

BerichtOnderwerp: Kurhaus Scheveningen    Geplaatst: Ma 10 Nov, 2008 22:28 Reageer met quote

Afgelopen vrijdag had ik een congresdag in het Kurhaus in Scheveningen. Van te voren gevraagd of ik kon kolven en inderdaad was er een mannetje die ik mocht bellen die mij de ruimte wees die afsluitbaar was van binnen. Daarna mijn melk in een enorme koelcel tussen de voorraad voor alle gasten...heel grappig vond ik het!

BerichtOnderwerp: Zwolle?    Geplaatst: Di 02 Dec, 2008 11:18 Reageer met quote

Hallo,
is hier al een handige lijst van? Ik zoek dus in het centrum van Zwolle iets...
Groeten,
Zonneschijn
adriana

BerichtOnderwerp: kolflocatie's Eindhoven    Geplaatst: Di 09 Dec, 2008 21:15 Reageer met quote

In Eindhoven kun je prima kolven bij de H&M in de Heuvel Galerie (warm koud water, zeep, papieren handdoekjes, stoel en een stopcontact). Ook kun je bij de Bijenkorf kolven (heb ik nog niet gedaan) maar ik heb een mailtje van hen gekregen dat je contact op kunt nemen met de klantenservice van filiaal Eindhoven en dan kunnen ze de ruimte reserveren (ga ik de volgende keer proberen)

BerichtOnderwerp: vliegbasis Eindhoven    Geplaatst: Zo 01 Nov, 2009 19:21 Reageer met quote

Bij de gewone vliegbasis is er ruimte met stopcontact en afgesloten ruimte voor kolven ook trouwens...
bij de militaire gedeelte van de vliegbasis heb je een babyroom: stopcontact, ruimte met slot, aankleedkussen voor verschonen, water en zeep bij apart in de toiletten, helaas.

BerichtOnderwerp: vragen bij de receptie    Geplaatst: Do 11 Dec, 2008 13:55 Reageer met quote

Ik was een tijdje terug bij het elysium, geloof in bleiswijk.

Vooraf had ik gebeld en ze hebben daar nu een ruimte speciaal ingericht om te kolven. Toen ik er was en het aan een dame die rondliep vroeg begeleidde ze mij naar een oude herenkleedkamer met een gammel bankje. Geen stopcontact, geen koelkast. Geen water. Er beroerd dus.

Ik ging de melk afgeven bij de receptie en zei dat dit dus lang niet zo was als me via telefoon beloofd was.

Blijkt er buiten dus een ruimte te zijn met een loungestoel, koelkast, stopkontakt, kortom alles er op en eraan. Dus als je er heen gaat, vraag het even bij de receptie. De ruimte kon helaas niet op slot, en had een glazen wand, maar was zo afgelegen dat er echt niemand kwam.
Moest zelfs even wachten op de kolfster voor me.
Heb die dag nog twee keer heerlijk gekolft met megaopbrengst. Gelweldig.
sasjaBerg

BerichtOnderwerp: HAGAziekenhuis locatie Leyweg    Geplaatst: Ma 15 Dec, 2008 20:19 Reageer met quote

Sinds een paar maanden hebben we bij ons in het ziekenhuis ook een kolfruimte (moederkamer).
De sleutel is te verkrijgen bij de receptionist. Zelf ben ik er werkzaam als verpleegkundige maar ik ga er vanuit dat iedere moeder er gebruik van kan maken.

Op de locatie sportlaan zou ook een kolfruimte moeten zijn maar ik weet niet waar die zit.
anissa79

BerichtOnderwerp: Den Haag???    Geplaatst: Ma 05 Okt, 2009 19:05 Reageer met quote

Morgen wil ik met mijn kleintje en mn man een dagje naar Den Haag gaan. Weten jullie een geschikte locatie om haar ff lekker rustig te kunnen voeden.

Ik las hier in de lijst iets over de Prenatal, maar die reactie was al uit 2006. Heeft Prenatal nog steeds zo'n ruimte en kun je daar zomaar gebruik van maken?

Zoniet, iemand andere locaties ???
Cilia

BerichtOnderwerp: Frankfurt; de ehbo-ruimte van de Messe    Geplaatst: Vr 16 Okt, 2009 20:54 Reageer met quote

http://www.messefrankfurt.com/frankfurt/en.html

Moest de beurs bezoeken voor mijn werk. Vantevoren inlichtingen gevraagd bij LLL Frankfurt. Bij de sanitaetsruimte (EHBO) perfect gelukt. Er werd zelfs gevraagd of ze het niet koud moesten bewaren voor me.
Geekess

BerichtOnderwerp: Theater Carrée in Amsterdam    Geplaatst: Di 03 Nov, 2009 11:00 Reageer met quote

Bij het theater Carré in Amsterdam moet je in iedergeval niet zijn om te kolven. Ik had van tevoren te horen gekregen dat het geen probleem was, maar toen ik daar afgelopen zaterdag kwam, werd ik zeer vriendelijk doch dringend in de invalidentoilet neergezet. Geen deksel op de toiletpot, geen stoel, geen stopcontact (gelukkig niet nodig), wel koud water.
Ik had niet veel tijd vóór de voorstelling en moest kolven, en was ook eigen te verbouwereerd om meteen adequaat te reageren, maar ik vind het wel triest dat ze denken dat het een geschikte ruimte is.
mama max en elke

BerichtOnderwerp: MMC in Eindhoven    Geplaatst: Di 03 Nov, 2009 22:03 Reageer met quote

Als je daar voor dagopname moet zijn en vantevoren aankondigt dat je bv geeft en moet kolven, krijg je een privé kamer!

Ik was alleen mijn slangetje vergeten... Gelukkig bracht vriendlief die terwijl ik geopereerd werd, kon ik na de narcose kolven. Wel bleef er een verpleegster bij, om zeker te zijn dat ik de eerste melk na de narcose weggooide. Daar stond ik wel van te kijken, maar nu ik er meer van weet (schoonzus is arts), kan ik haar daar alleen maar dankbaar om zijn! Ik zou het wel weggegooid hebben, maar ze wilde het zeker weten...
(En we hebben heel gezlleig gekletst, haha. Nu gaan ze toch proberen om daar ook weer een kolf te krijgen voor dagopname-patiënten, met eenmalige kolfsets. Dus ook positief voor mensen die nog moeten...)

BerichtOnderwerp: Nemo Amsterdam    Geplaatst: Vr 13 Nov, 2009 10:39 Reageer met quote

In Nemo hebben ze van het invalidentoilet een kolfruimte gemaakt. Echt prachtig, leuk aangekleed met lappen, foto's er ligt wat om te lezen. Stromend water en een koelkast. "Dat vinden wij hier belangrijk" werd mij gezegd!
lonneke

BerichtOnderwerp: kolven bij Ahoy rotterdam    Geplaatst: Wo 09 Dec, 2009 22:23 Reageer met quote

In de ehbo ruimte van ahoy is het mogelijk te kolven..
mamavanpaulien

BerichtOnderwerp: Bibliotheek Den Haag Segbroek    Geplaatst: Ma 04 Jan, 2010 15:06 Reageer met quote

Dit is een mooie nieuewe bibliotheek. De toiletten zijn erg schoon en daar heb ik ook gekolfd.

Adres:
Bibliotheek Segbroek
Weimarstraat 353
2562 HL Den Haag

Grote zus Paulien (30-09-2009) kreeg 17 maanden borstvoeding.
Wolly

BerichtOnderwerp: blijdorp    Geplaatst: Zo 17 Jan, 2010 22:31 Reageer met quote

Vandaag in blijdorp geweest en in het restaurant (de lepelaar, bij de ingang) aan een medewerker gevraagd.

Ze bood met de dames kleedkamer aan. Helaas geen stopcontact, heeft ze opgelost met een verlengsnoer. Ruimte kon op slot en water beschikbaar.

Prima bevallen (ik vond het wel eng, zo voor de eerste keer te vragen).

melkvrij dieet ivm (verborgen) reflux en eczeem

Hij geniet van mm samen met zijn grote zus (nov 2009)
Mamelin

BerichtOnderwerp: Diergaarde Blijdorp    Geplaatst: Do 15 Apr, 2010 14:09 Reageer met quote

Ik kom hier regelmatig, met baby dus geen kolfervaring. Maar er zijn een aantal EHBO ruimtes (waaromder 1 bij de 'nieuwe'ingang) waar je kunt voeden en dus ook kolven. Hier is stroom en volgens mij ook een koelkast. En de deur kan afgesloten worden.
Nessie

BerichtOnderwerp: Mojo concerts (Muse @ Goffertpark Nijmegen)    Geplaatst: Di 22 Jun, 2010 20:54 Reageer met quote

Afgelopen zaterdag naar Muse geweest in Nijmegen. Van te voren had ik Mojo Concerts gemailt of er een mogelijkheid was om te kolven. Ik had binnen een half uur antwoord terug. Ik kon bij de EHBO kolven en kreeg een toestemmingsbrief toegestuurd. Bij de EHBO kon ik appart zitten. Er was geen stroom en bij de toiletblokken heb ik de kolf kunnen afspoelen. Al met al een super service vond ik. Het was voor mij de eerste keer. Morgen gaan we naar Diergaarde Blijdorp. Kolf en zoon (9 weken oud) gaan mee, dus ik ben benieuwd Wink
Nessie

BerichtOnderwerp: Gelukt!    Geplaatst: Di 29 Jun, 2010 19:39 Reageer met quote

Nessie schreef:
Morgen gaan we naar Diergaarde Blijdorp. Kolf en zoon (9 weken oud) gaan mee, dus ik ben benieuwd Wink

De kolf is lekker thuis gebleven en Blijdorp bleek een plek om heerlijk te voeden....Lekker in de schaduw op verschillende bankjes...
chunsa

BerichtOnderwerp: Het Gespuis Amsterdam    Geplaatst: Za 06 Feb, 2010 0:35 Reageer met quote

De politieke organisatie waar ik lid van ben, hield een discussiebijeenkomst in Het Gespuis (Spuistraat, Amsterdam). Ik kon in een hokje achter de bar kolven tussen de kratten bier, ha ha. Enig nadeel was dat het stopcontact loszat. Ik moest de stekker van de koelkast eruit trekken en mijn zware kolf stekker (pump in style) er voorzichtig in doen.(Door het gewicht van twee stekkers zou het stopcontact helemaal uit de muur vallen Confused
Maar ach, voor een (ex)kraakpand, valt het reuze mee.
chunsa

BerichtOnderwerp: Festivals: EHBO ruimte    Geplaatst: Za 06 Feb, 2010 0:42 Reageer met quote

Ik had gratis kaarten gewonnen voor het Loveland festival Angel aan de Sloterplas in Amsterdam. Kolven kon bij de EHBO.
Heel fijn dat het daar ook kan, toch? Zo kun je als moeder overal naartoe.
Paar nadelen:
Het is in een tent.
Je moet soms even zoeken om je stekker in een haspel te doen. (Met handkolven heb je dat probleem natuurlijk niet)
Meestal alleen koud water om je kolf af te spoelen.
Je zit soms niet prive.
Aan het eind van zo'n festival zijn vaak wat meer mensen die van de EHBO ruimte gebruik moeten maken. Ik vond het niet zo erg om in aanwezigheid van andere festivalgangers te kolven. Zo knoop je ook makkelijk een gesprek aan (Goh, hoe oud is je baby?...)
mamavanpaulien

BerichtOnderwerp: Dekker Sport Zoetermeer    Geplaatst: Ma 22 Feb, 2010 14:44 Reageer met quote

Zaterdagavond wezen bowlen en eten.

Ik kon kolven in een lege vergaderruimte waar genoeg verlengsnoeren waren en de melk werd netjes in de koeling gezet. Perfect!

Adres:
Sport Party & Conferentiecentrum Dekker Zoetermeer
Scheglaan 12 2718 KZ ZOETERMEER
Telefoon Algemeen 079-3684242

Grote zus Paulien (30-09-2009) kreeg 17 maanden borstvoeding.
Keltfest

BerichtOnderwerp: Kolven    Geplaatst: Ma 09 Jul, 2012 15:23 Reageer met quote

Bij de EHBO in de tent. Ik mocht er meerdere keren op een dag komen kolven, zat wel achter doeken, dus niet heeeeel prive. Maar beter als in het open veld.
MarjanEM

BerichtOnderwerp: VU medisch centrum, Amsterdam    Geplaatst: Wo 10 Mrt, 2010 22:04 Reageer met quote

Vorige week voor een wetenschappelijke bijeenkomst in het VU medisch centrum. Het duurde eerst al eindeloos om iemand te vinden die me de kolfruimte kon wijzen, deze bleek bezet en degene die binnen zat was niet genegen de deur te openen... pech voor mij?

Ik ben naar de kraamafdeling gelopen, daar werd ik bijzonder vriendelijk geholpen en mocht in een lege kamer zitten. Mocht zelfs een kolf gebruiken, was niet nodig, maar toch!
suus1983

BerichtOnderwerp: Martiniplaza Groningen    Geplaatst: Vr 12 Mrt, 2010 8:47 Reageer met quote

Ben ik gisteren geweest voor het werk en heb gevraagd om een kolfruimte. Hier hadden ze niet speciaal een ruimte voor, maar ik kreeg beschikking over een heel luxe kamer met alles erop en eraan. Banken, televisie, stromend water, kortom niks te klagen.

J 13-09-2007
E 13-09-2009
J 20-06-2012
joepcoco

BerichtOnderwerp: carousel in schagen    Geplaatst: Ma 22 Mrt, 2010 16:43 Reageer met quote

ook daar kun jeje kleine goed Drink the good thing en er
is een ruimte waar je evt kunt Express yourself .
ook is er elke 4 weken 1 ochtend een
lactatiedeskundige aanwezig.

Sinds 17-06-2013 trotse mama van E.lin,krijgt nu bv.
Annemarie29

BerichtOnderwerp: Bijenkorf Arnhem    Geplaatst: Za 10 Apr, 2010 8:58 Reageer met quote

Keurige ruimte, je kolf mag heel de dag blijven staan en je melk bewaren ze in de koelkast. Super.

BerichtOnderwerp: Holland Casino Rotterdam    Geplaatst: Do 15 Apr, 2010 14:07 Reageer met quote

Afgelopen weekend gekolfd in de EHBO ruimte van het Holland Casino in Rotterdam.
Blijkbaar gebeurd het niet heel vaak, want er moest even goed nagedacht worden, maar het is netjes geregeld. De EHBO ruimte is 'achter de schermen'. Eerst werd een ander kamertje voorgesteld, maar daar hingen camera's.
Heb geen gebruik gemaakt van een koelkast, maar waarschijnlijk was dat ook geen probleem geweest.
Han

BerichtOnderwerp: kolfruimte in Arnhem?    Geplaatst: Ma 07 Mrt, 2011 20:17 Reageer met quote

Ik lees de bijenkorf.... wat geweldig!
Maar waar vraag je dit dan? waar staat de koelkast etc?
Han

BerichtOnderwerp: geschikte kolfplekken Arnhem?    Geplaatst: Ma 07 Mrt, 2011 20:18 Reageer met quote

wie o wie kan me hier aan helpen??

ik las de bijenkorf.. maar waar vraag je dat dan?
MamaLau

BerichtOnderwerp: Restaurant De Bonte Koe in Garderen    Geplaatst: Za 03 Jul, 2010 22:44 Reageer met quote

Vandaag ben ik voor het eerst, na bijna 5 maanden na de bevalling, een dagje uit geweest. Wat heerlijk was dat! Very Happy
Goed voorbereid: de afgelopen dagen extra melk gekolfd om door manlief te laten geven.
Koeltasje gevuld met koelelementen, Medela Swing kolf mee...ik was er klaar voor!
Toen ik met mijn schoonmoeder en schoonzussen een hapje ging eten was dit bij Restaurant De Bonte Koe, in Garderen.
Ik legde uit dat ik kolfde en vroeg of er een ruimte beschikbaar was. De eigenaar grapte dat er wel een plekje in de kelder was, maar nam me mee naar de invalidentoilet. Hier stond een fijne stoel, was een wasbak, wegwerphanddoekjes en zelfs een stopcontact.
Toen ik vervolgens vroeg of mijn koeltasje daar in de koeltas kon was dit ook geen probleem.
Fantastisch. Very Happy
Nog lekker gegeten ook!

BerichtOnderwerp: Sauna Saré in Oldenzaal    Geplaatst: Ma 26 Jul, 2010 15:30 Reageer met quote

Ik kon kolven in een zonnebankruimte. Voor het omspoelen van de kolf moet je wel gebruik maken van de gezamenlijke ruimte.

Ze boden zelfs aan om de melk in de koelkast te zetten. Ik heb een handkolf maar er was ook een stopcontact aanwezig in de betreffende ruimte die ik kreeg aangeboden.

BerichtOnderwerp: alfabetische lijst?    Geplaatst: Ma 26 Jul, 2010 20:57 Reageer met quote

Is er ook een alfabetische lijst? Het is me te veel werk om alles na te lezen weet dus niet of het dubbel is; bij de Haje's in zowel Joure als Lelystad (langs de snelweg) kreeg ik de sleutel van een hotelkamer. Koeltas kan in de koelkast. Eerst bieden ze het invalidentoilet aan, maar als ik aangeef dat ik eerder in een kamer mocht kolven, geven ze zo een sleutel mee.
Hendrique

BerichtOnderwerp: Handig    Geplaatst: Vr 30 Jul, 2010 19:25 Reageer met quote

Een alfabetische lijst lijkt me inderdaad handig. Ik zag een reactie van Rebecca, dat zij dat ook vond en vroeg of iemand dat wilde gaan doen. Ik kan me ook voorstellen dat zij daar geen tijd voor heeft om ook nog te doen.

Ik wil het wel gaan doen. Wel hou ik een slag om de arm aangezien ik moet kijken hoeveel tijd het gaat kosten.

BerichtOnderwerp: Restaurant Meer van Lenten Therherne (friesland)    Geplaatst: Ma 06 Sep, 2010 20:39 Reageer met quote

http://www.hetmeervanlenten.nl/

Utbuorren 50
8493 MA Terherne
Telefoon: 0566 689 280
meggie

BerichtOnderwerp: Sportcentrum Oudenrijn - Vleuten (Utrecht)    Geplaatst: Do 23 Sep, 2010 14:21 Reageer met quote

Bij Sportcentrum Oudenrijn is men erg "kolfvriendelijk"!

Europaweg 48
3451 HG Vleuten
030 6664686

Toen ik een cursus had, heb ik een ruimte tot mijn beschikking gekregen waar ik rustig kon kolven. Mijn koelelementen mochten in een apart vriesvak en mijn afgekolfde melk in een aparte koelkast.

Prima geregeld dus!!

Overigens wel van tevoren via mail naar geïnformeerd.
Laatst aangepast door meggie op Do 23 Sep, 2010 14:32, in totaal 1 keer bewerkt
meggie

BerichtOnderwerp: Cultureel Centrum / Sporthal de Camp - Woudenberg    Geplaatst: Do 23 Sep, 2010 14:30 Reageer met quote

Sportcafé De Camp

Bosrand 15-17
3931 AP Woudenberg

033-2864748
033-2866393
info@decamp.nl
www.decamp.nl

Tijdens een symposium heb ik hier de bestuurskamer tot mijn beschikking gekregen om rustig te kunnen kolven. Van tevoren niet aangekondigd, maar gewoon op de dag zelf gevraagd of er een mogelijkheid was. Prima dus!

Ze dachten ook heel attent mee, men had een dienblad klaargezet, zodat ik mijn lunch mee kon nemen en er werd zelfs gevraagd of ik in plaats van goulashsoep misschien liever champignonsoep had i.v.m. de borstvoeding. Dat hoefde niet, want zoonlief vindt alle smaken in mijn borstvoeding heerlijk Wink .
IJsselmeisje

BerichtOnderwerp: delft en rotterdam    Geplaatst: Wo 29 Sep, 2010 22:25 Reageer met quote

Was een lang weekend in Delft/Rotterdam.
In Delft kun je bij het Porseleinmuseum niet kolven, MAAR daartegenover zit de Haagse Hogeschool en daar kon ik zo terecht in hun kolfkamer.
In Delft was Hotel de Plataan heel meewerkend, de melk mocht gewoon in de diepvries, in mijn eigen (open) koeltas.
In Rotterdam heb ik gekolfd in de bestuurskamer van Hotel Maritime, waar we eerst gelunchd hadden. Ook prima.

BerichtOnderwerp: hotel de Werelt Lunteren    Geplaatst: Di 12 Okt, 2010 15:32 Reageer met quote

Laatst een congres gehad in Hotel de Werelt in Lunteren. Ik kreeg een prima kamertje dat op slot kon.
marchje

BerichtOnderwerp: Deventer    Geplaatst: Do 14 Okt, 2010 13:03 Reageer met quote

Bij 'a taste of honey' in Deventer (net naast V&D in zijstraatje) is voeden geen enkel probleem.
En met de huisgemaakte appeltaart eerder een feestje dan een last.
silk

BerichtOnderwerp: Colruyt Scherpenheuvel (BE).    Geplaatst: Di 19 Okt, 2010 14:48 Reageer met quote

In theorie elke Colruyt maar in Leuven (Tiensesteenweg) moest ik me gewoon tussen de rekken zetten. In Scherpenheuvel mocht ik in de personeelscafetaria gaan zitten.

Groetjes,
Saskia.
Lisanne

BerichtOnderwerp: Aristo-zalen Amsterdam    Geplaatst: Do 28 Okt, 2010 6:51 Reageer met quote

Ik had daar onlangs een driedaagse cursus. Ik kreeg bij de receptie een sleutel en deurhanger van een zaal die steeds vrij was en kon op mijn gemak kolven. De melk kon ik ook koud wegzetten. Jammer alleen dat niet alle lamellen even goed werkten. Wel erg vriedelijk personeel!
Mel2010

BerichtOnderwerp: Indoor sportcentrum Eindhoven    Geplaatst: Zo 21 Nov, 2010 10:12 Reageer met quote

Met mijn dochtertje naar K3 geweest in Indoor Sportcentrum Eindhoven. Van tevoren mailtje gestuurd en gevraagd of er ruimte was om te kolven. Alles was prima geregeld. Personeel was op de hoogte en ik kreeg een rustige ruimte met stoel, stopcontact en stromend water.
Dagmar

BerichtOnderwerp: Popcentrum 013 in Tilburg    Geplaatst: Wo 08 Dec, 2010 17:39 Reageer met quote

Op mijn gemailde vraag of er een kolfgelegenheid is tijdens een concert waar ik over een paar maandjes toch wel heel erg graag naartoe wil kreeg ik het antwoord dat ik me te zijner tijd moest melden en er een ruimte gezocht zou worden.
Het concert is pas eind maart, ik zal daarna nog even laten weten of het inderdaad fatsoenlijk geregeld was.

(Nu mijn meid nog eventjes komende 3 maanden fatsoenlijk uit een fles, tuit of bekertje leren drinken en liefst ook melk die ouder is dan 1 dag Wink )

Adresgegevens:
http://www.013.nl/
Veemarktstraat 44
5038 CV TILBURG
informatie@013.nl
T 013 460 95 00

BerichtOnderwerp: Elysium Bleiswijk    Geplaatst: Do 09 Dec, 2010 22:06 Reageer met quote

Vandaag heb ik een heerlijk dagje gerelaxt bij Elysium in Bleiswijk.

Toen ik vroeg of ik ergens kon kolven, werd ik naar een ruimte in een apart 'huisje' begeleid. Het was een soort van EHBO-kamertje dat aan een behandelkamer grensde. Er zat een toilet bij, met een fonteintje om mijn kolf schoon te spoelen. Er stond een koelkastje met vriesvak (!) en een heerlijke stoel. Ook was het er lekker warm en ik hoefde niet elke keer te vragen of ik er even naar toe mocht; ik mocht gewoon zelf lopen.

Super! Ik heb de dames aan de receptie dan ooke ven vriendelijk bedankt voor de goede service Very Happy

BerichtOnderwerp: sauna joure    Geplaatst: Ma 13 Dec, 2010 11:14 Reageer met quote

in sauna joure kon ik kolven in een oude behandelkamer...

erg netjes

de melk mocht in de koelkast in de keuken
Irene

BerichtOnderwerp: Elysium    Geplaatst: Ma 13 Dec, 2010 15:39 Reageer met quote

Ook ik heb dezelfde goede ervaring bij Elysium!! Maakt je dagje sauna axtra-relaxed!
bunchy

BerichtOnderwerp: alfab lijst?    Geplaatst: Vr 31 Dec, 2010 14:06 Reageer met quote

is er inmiddels een alfabetische lijst per stad?
Mariekske

BerichtOnderwerp: Kender-Thijssen in Veenendaal    Geplaatst: Vr 04 Feb, 2011 13:02 Reageer met quote

Ik was gisteren voor een cursus van m'n werk bij Kender-Thijssen in Veenendaal. Van te voren gebeld of kolven mogelijk was. Ze hadden een stoel in de invalidentoilet gezet. Was op zich prima, schoon en lekker warm. Helaas geen stopcontact, daar hadden ze even geen rekening mee gehouden. De aardige dames aan de receptie hebben toen batterijen voor me geregeld, dus kortom: prima daar!!
www.kender-thijssen.nl

BerichtOnderwerp: Ziekenhuizen (vnl Deventer!)    Geplaatst: Di 29 Mrt, 2011 14:28 Reageer met quote

Voor mijn werk ben ik veel in ziekenhuizen en daar zijn de reacties vrijwel altijd positief als ik wil kolven.

Gewoon vragen bij de kraamafdeling. Wel krijgen de moeders van de kindjes die daar liggen altijd voorrang maar dat lijkt mij logisch.

Beste kolfruimte heb ik gezien in Deventer, met ligbed, tv, tijdschriften, heerlijk onstpannen.

Verder in UMC Groningen ook best goede ervaringen.
sunny82

BerichtOnderwerp: ziekenhuis meppel    Geplaatst: Ma 11 Apr, 2011 20:47 Reageer met quote

ik heb daar gekolfd op een verloskamer....
personeel was heel vriendelijk
mamieke

BerichtOnderwerp: Bilderberg hotel 't kerckebosch Zeist    Geplaatst: Vr 01 Jul, 2011 17:45 Reageer met quote

Pas een bruiloft gehad bij kasteel Kerckebosch in Zeist. Daar kreeg ik een eigen hotelkamer om te kolven de moedermelk kan daar ook bewaard worden.
Super aardige mensen!
yvette

BerichtOnderwerp: ctrl f    Geplaatst: Ma 28 Nov, 2011 12:24 Reageer met quote

Tip: Je kan zoeken op woord (van de locatie of plaats die je zoekt) middels het intoetsen van ctrl+f op je toetsenbord!
debby82

BerichtOnderwerp: plopsaland coevorden    Geplaatst: Zo 12 Jun, 2011 21:38 Reageer met quote

ik kreeg een mail dat ik bij de ehbo mocht kolven. Heb er uiteindelijk voor gekozen om mijn zoontje voor een keertje aan te leggen maar het kon dus wel!
lonneke79

BerichtOnderwerp: Niet in het Academich ziekenhuis Maastricht! (AZM)    Geplaatst: Wo 13 Jul, 2011 20:03 Reageer met quote

... en daar viel me werkelijk de mond van open.
in zón groot, modern ziekenhuis geen enkel rustig hoekje om te kolven?
gewoon belachelijk.
ik moest vandaag naar de gyneacoloog voor een controle, en vroeg daarna bij de receptioniste van de poli gyneacologie waar ik eventjes terecht zou kunnen om te kolven.
die mevrouw wist wel dat er een ruimte was voor eigen personeel, maar kon me niet helpen met een ruimte voor bezoekers.
ze verwees me naar de informatie-balie.
de dame die me daar te woord stond, wist het blijkbaar ook even niet.
na lang denken stuurde ze me naar de verlos-afdeling.
op de verlos-afdeling kon men mij ook niet vertellen waar ik in rust kon kolven.
en dus... werd ik verwezen naar de WC.
nou vraag ik je...
echt, ik kon het gewoon niet geloven.
Mama van Kyan

BerichtOnderwerp: Aristo Amsterdam    Geplaatst: Za 30 Jul, 2011 10:02 Reageer met quote

Heb een keer een cursus gehad in dit zalen centrum met collega's. Toevallig waren er 3 moeders die moesten kolven! Dus kregen we een sleutel bij de receptie en een zaal toegewezen waar we konden zitten...
Met z'n drietjes tegelijk gekolft....echt heel grappig!

BerichtOnderwerp: Stadskasteel Oudaen Utrecht    Geplaatst: Za 30 Jul, 2011 10:06 Reageer met quote

Heb ik ook wel gekolft tijdens een onderwijsbijeenkomst daar. We zaten in de theaterzaal. In de pauze heb ik onder het podium in de kleedkamer zitten kolven...vond het wel spannend, want toen de pauze af was liep de zaal weer vol en kon ik iedereen horen...
Was wel leuk dat ik mezelf kon zien in die spiegels met veel lampjes hahaha.

BerichtOnderwerp: Haarlem    Geplaatst: Di 09 Aug, 2011 16:36 Reageer met quote

Ook mijn ervaring is dat je heel vaak wel ergens mag kolven. Tijdens een dagje uit in Haarlem kon ik zonder enig probleem kolven in een apart kamertje in het Teijlers museum en in de artiestenkeuken van de Toneelschuur. In die keuken mocht ik ook gebruik maken van de vriezer, koelkast en heet water en afwasspullen. Super! Mijn ervaring is trouwens ook dat je in restaurants vaak je koelelementen en melk koel kunt laten wegzetten. Enneh... wie niet vraagt, die niet wint Very Happy
Mmmspeel

BerichtOnderwerp: TivoliVredenburg Utrecht    Geplaatst: Za 22 Nov, 2014 22:10 Reageer met quote

Ze hadden de vraag nooit eerder gehad zeiden ze. Maar ik ben door een zeer aardige beveiliger op sleeptouw genomen het halve pand door en uiteindelijk in een soort vergaderruimte mogen zitten. Top.
annette1987

BerichtOnderwerp: primarkt en drievliet    Geplaatst: Do 11 Aug, 2011 21:52 Reageer met quote

wij zijn gisteren naar drievlied geweest en daar krijg je meteen de sleutel van de ehbo om rustig te kunnen zitten met je kindje voor kolven en Drink the good thing. daar in tegen waren we vandaag in de primarkt in rotter alexandrium en kom ik kiezen: of naar de mc donalds lopen, de trap of het toilet. nu is het voor mij maar het laatste geworen( gewoon het invalide toilet) aangezien ik geen zin had om helemaal met me dochtertje naar buiten te lopen.

groetjes annette.

p.s drievliet is in den haag
sandra80

BerichtOnderwerp: Zwitserland    Geplaatst: Do 01 Sep, 2011 14:21 Reageer met quote

In regio Interlaken op de hoogste plekken in de bergen: Jungfraujoche (EHBO kamer), Brienzer rothorn(aparte ruimte) en Murren (EHBO) hadden ze of extra ruimte of de EHBO kamer beschikbaar.
Wandeling bij manlichen: er is goed te kolven achter een rots terwijl je nog wel privacy hebt.

Wel met alles een kolfapparaat op batterijen hebben
Marylien

BerichtOnderwerp: Avegoor    Geplaatst: Do 01 Sep, 2011 20:50 Reageer met quote

Mijn nicht trouwde pas op een landgoed,
Moest toen kolven (zl bij de oppas)
Kreeg daar de sleutel van een hotelkamer!!
Landgoed Avegoor in Ellekom!
*ellen*

BerichtOnderwerp: Nieuwegein Business Center    Geplaatst: Wo 07 Sep, 2011 15:10 Reageer met quote

Bij veel vergadercentra kun je in geval van congres of vergadering in een lege vergaderzaal terecht. Bij het NBC deden ze het keurig, en leggen ze een koeltasje graag voor je in de koelkast. Erg fijn!

BerichtOnderwerp: cafe zomerd geroningen    Geplaatst: Zo 18 Sep, 2011 8:22 Reageer met quote

In het centrum van Groningen aan de Vismarkt zit cafe zomers, ook wel "borstvoedingscafe" (zie borstvoeding.com)
Je mag er kolven, er is altijd wel een vergaderruimte beschikbaar.
Mieke2

BerichtOnderwerp: Locaties in België    Geplaatst: Ma 10 Okt, 2011 9:53 Reageer met quote

Die vind je hier: http://www.wegwijsborstvoeding.be/paginas/bvgevenoverzicht.php
Marminie

BerichtOnderwerp: VV Adventure Almere    Geplaatst: Wo 02 Nov, 2011 20:10 Reageer met quote

Ondanks het mannelijke karakter van de hele omgeving mocht ik kolven in de kamer van de administratie/directie en plakten ze zelf een briefje op de deur met "niet storen". Heb niet gevraagd of de melk in de koelkast mocht
Mama van Kyan

BerichtOnderwerp: Hotel Figi Zeist    Geplaatst: Vr 11 Nov, 2011 22:15 Reageer met quote

Kreeg ik ook tijdens een congres een Hotelkamer toegewezen. Prima!

BerichtOnderwerp: Koepelkerk Amsterdam / Renaissance Hotel    Geplaatst: Vr 11 Nov, 2011 22:18 Reageer met quote

Tijdens een symposium in de koepelkerk in Amsterdam mocht ik kolven in een ruimte in het tegenovergelegen renaissance hotel. Een klein conversatiezaaltje dat ik kon afsluiten. Prima geregeld, alleen geen stromend water.

BerichtOnderwerp: Congrescentrum Papendal    Geplaatst: Vr 18 Nov, 2011 16:57 Reageer met quote

Tijdens een congres in Papendal kreeg ik een pasje voor de kleedruimte van het wellnescentrum. Schoon en lekker warm. Ook de Van Nellefabriek had een ruimte geregeld, helaas was mijn dochter ziek en ben ik niet naar het congres gegaan.
Wolly

BerichtOnderwerp: Van Nellefabriek    Geplaatst: Vr 21 Sep, 2012 18:19 Reageer met quote

Ik was gisteren (ook) in de Van Nelle fabriek in Rotterdam.
Ruimte voor mij gereserveerd, bijzonder want bijna alle ruimtes hebben glazen wanden. Deze ook. Met wat meubels en een kamerscherm een hoekje afgeschermd.
Prima geregeld, zeer vriendelijk personeel.

liselotte83

BerichtOnderwerp: Eurodisney wel babykamers    Geplaatst: Za 19 Nov, 2011 19:50 Reageer met quote

In eurodisney heb je op onder andere mainstreet een babykamer waar je kunt voeden en kolven. Langs de kans van de weg weet ik het ook niet, ben benieuwd... Smile
yvette

BerichtOnderwerp: palazzo amsterdam    Geplaatst: Ma 28 Nov, 2011 12:21 Reageer met quote

kolfmogelijkheid in de garderobe, weinig privacy (je zit achter een gordijn)
Muts

BerichtOnderwerp: St Radboud Nijmegen    Geplaatst: Wo 11 Jan, 2012 20:30 Reageer met quote

In het St Radboud ziekenhuis in Nijmegen hebben ze op afdeling Q 2 kolfkamers.
Je kan daar ook als je niet je kind daar hebt liggen kolven.
Slot op de deur,keukenblokje met warm/koud water,goede stoel en een tafeltje met wat tijdschriften, stroom maar ook een medela symphony is aanwezig. Je moet wel je eigen slangen en toeters meenemen.
Koelkast heb ik daar niet gezien voor de gekolfde melk.(ook niet naar gevraagd)

BerichtOnderwerp: Consultatiebureaus    Geplaatst: Di 21 Feb, 2012 21:34 Reageer met quote

Alle consultatiebureaus die bv-gecertificeerd zijn hebben in principe ook altijd de sticker; hier kan gevoed worden.
Jean83

BerichtOnderwerp: Centraal Station Rotterdam    Geplaatst: Di 06 Mrt, 2012 12:55 Reageer met quote

Afgelopen zaterdag heb ik gekolfd in het invalidentoilet op Rotterdam Centraal. Niet erg fris en het moest staand, maar wel privacy. De beheerder gaf meteen de sleutel toen ik het vroeg (wordt waarschijnlijk vaker gedaan?).
Car

BerichtOnderwerp: Innsbruck luchthaven    Geplaatst: Za 24 Mrt, 2012 19:42 Reageer met quote

Zowel inde aankomst als de vertrekhal kolven in de verschoonruimte van de wc's.
suzanne1912

BerichtOnderwerp: Muziekgebouw Eindhoven    Geplaatst: Wo 04 Apr, 2012 13:04 Reageer met quote

Komend weekend ga ik naar een concert in het Muziekgebouw Eindhoven. Net even gebeld of ik kan kolven, geen probleem! De receptioniste ging het doorgeven aan de gastheren/vrouwen, zodat zij ervan op de hoogte zijn. Fijn hoor.
MaikeK

BerichtOnderwerp: Grens Brabant-Limburg    Geplaatst: Ma 04 Aug, 2014 20:44 Reageer met quote

Even mijn lijstje met goede en slechte ervaringen.

Restaurant Usine Eindhoven - In de zaak werd ik nog net niet weggekeken. Maar er bleek een hele mooie verzorgingsruimte te zijn met een lekkere stoel. Alleen jammer dat het personeel me er niet even op gewezen heeft zodat ik midden tussen het zakenvolk zat en NIET bediend werd door de serveerster omdat ze zich kennelijk onprettig voelde.

Toverland Sevenum - Super klantvriendelijk. Kreeg de sleutel van de EHBO ruimte. Netjes en schoon.

Verder heb ik goede ervaringen met restaurant de Bazaar in Weert en de V en D in Weert. Kijken totaal niet op als je in de zaak voedt.
Jacquelinee

BerichtOnderwerp: Dance festival Extrema Outdoor    Geplaatst: Do 05 Apr, 2012 16:56 Reageer met quote

Vriend van mij kwam met deze link:
http://nl.extrema-outdoor.com/nl/info/#anchor-37
Heb het zelf nog nooit gezien bij de informatie van dergelijke evenementen.
Dus zelf (nog) geen ervaring, die ga ik zeker op doen op dit event Smile
Moeder van Freya

BerichtOnderwerp: Prenatal Utrecht centrum    Geplaatst: Vr 06 Apr, 2012 10:15 Reageer met quote

Ik heb vorige week tijdens een dagje winkelen met mijn zusje gekolft bij Prenatal.
Vantevoren had ik even gebeld of dat mogelijk was. Het was niet ideaal want moest kolven in 1 van de 2 pashokjes (broem, broem, broem vanachter een gordijntje) en er was geen stopcontact.
Maar ze waren erg vriendelijk én ze wilde het flesje afgekolfde melk in de koelkast bewaren voor me. Als je dus zelf niet al te moeilijk bent is dit dus een prima oplossing.

Vind het overigens raar dat grote warenhuizen geen voed/kolfplekken hebben.
guest

BerichtOnderwerp: Festival Paaspop Schijndel    Geplaatst: Zo 15 Apr, 2012 17:29 Reageer met quote

Vorig weekend gekolfd op Paaspop, bij de EHBO bleek hiervoor backstage een apart tentje te staan, met stroomblokje. Mijn kolfapparaat en koeltasje bewaard in een van de kluisjes. Vond het prima geregeld, ging perfect zo! Hoop dat het bij Lowlands deze zomer ook weer zo makkelijk gaat...
uitjenaatje

BerichtOnderwerp: ik ook    Geplaatst: Do 18 Okt, 2012 14:42 Reageer met quote

Ik heb er ook gekolfd deze editie, tentje was een beetje koud maar het ging prima.

BerichtOnderwerp: In café restaurant kolven    Geplaatst: Di 24 Apr, 2012 10:52 Reageer met quote

Hallo dames,
Intussen ben ik al enkele dagjes en weekendjes weg geweest met de kleine. De ervaring leert dat mensen moeite willen doen om met je mee te denken. Even vragen en er is vaak wel een oplossing. Bijv. Kolven/voeden in een personeelsruimte. Het best werkt om naar en groot café / restaurant te gaan waar een bovenverdieping nog gesloten is (omdat er nog niet genoeg klandizie is). Ik heb daar regelmatig gebruik van mogen maken.
Succes!
Car

BerichtOnderwerp: Arnhem    Geplaatst: Ma 14 Mei, 2012 12:40 Reageer met quote

In het paleis van justitie. Gewoon vragen bij de informatiebalie naar een kolfruimte. Ik zat in een af te sluiten kamer, waar de lamellen dicht kunnen. Geen stromend water, maar de wc is naast de kamer, daar kan je afspoelen!
Het paleis van justitie is in het centrum, aan de grote markt, achter de kerk!
Jacquelinee

BerichtOnderwerp: Amsterdam ArenA    Geplaatst: Di 22 Mei, 2012 2:56 Reageer met quote

Gekolfd tijdens concert van de Toppers bij de EHBO op de 4e ring.
Daar werkten op zaterdagavond 2 ontzettend aardige dames waarvan 1 zelf borstvoeding had gegeven aan haar inmiddels volwassen kinderen.
Ik kreeg wat te drinken en ze spoelde zelfs mijn flesjes om. Zo aardig!
Was voor mij de eerste x buitenshuis kolven dus echt fijn dat het zo prettig verliep. Ze hebben daar geen koelkast maar je mag wel een koeltasje laten staan omdat het op de EHBO stuk koeler is dan de Arena.
gaby

BerichtOnderwerp: Maarseveen Amsterdam SPASEREEN & SPA Zuiver    Geplaatst: Wo 23 Mei, 2012 20:13 Reageer met quote

bij spa sereen hebben ze een apparte kolf ruimte staat zelfs op het platte grondje aangegeven echt geweldig.
Bij spa zuiver mag je in een van de masage ruimtes kolven ook ook prima!
drue007

BerichtOnderwerp: wtc rotterdam    Geplaatst: Do 31 Mei, 2012 10:27 Reageer met quote

Ik ben in het wtc rotterdam voor congres. Door s super aardige dames aan s receptie doorverwezen naar een stilte ruimte. Sleutel meegekregen. Melk mag koud staan in hun koelkast. Helemaal top!

BerichtOnderwerp: Kasteel de Schaffelaar in Barneveld    Geplaatst: Zo 10 Jun, 2012 10:33 Reageer met quote

Gisteren hier een trouwerij gehad. Er is geen speciale ruimte, maar de mensen zijn superaardig en ik heb gewoon in een hoekje van een van de ongebruikte zalen gezeten.

BerichtOnderwerp: De Doelen, Rotterdam    Geplaatst: Zo 10 Jun, 2012 10:55 Reageer met quote

Gisteren in De Doelen geweest.
Van te voren even gebeld en ik moest naar de eventmanager vragen, want die weet welke ruimte(s) op dat moment beschikbaar zijn.
Ik werd naar de receptie begeleid en kreeg de sleutel van een ongebruikte kleedkamer.
Super geregeld!

rocky

BerichtOnderwerp: very nice keep it up    Geplaatst: Za 28 Jul, 2012 11:35 Reageer met quote

Ik was op zoek naar berichten over dit specifieke onderwerp en je bericht kwam eerst op Google zoeken en fijn ik heb geconstateerd dat uw post die is zelfs iets te maken met wat ik nodig heb Mooi bericht. ik heb erg onder de indruk van dit bericht te zien. ik heb gekregen heel veel informatie uit uw post.nice informatie. nice work keep it up.
[url=http://www.realtests.com/exam/VCP-410.htm]te[/url],[url=http://www.realtests.com/exam/VCP-410.htm]om[/url],[url=http://www.realtests.com/exam/VCP-410.htm]locaties[/url],[url=http://www.realtests.com/exam/VCP-410.htm]geschikte[/url]
Mare

BerichtOnderwerp: Restaurant HUMPHREY´S AMSTERDAM    Geplaatst: Do 16 Aug, 2012 21:20 Reageer met quote

Bij binnenkomst even gevraagd of ik een keer mocht kolven. Ik kon aan de reactie van 't personeel merken dat ze dit (gelukkig) vaker meemaken.
Ik mocht op kantoor kolven en ik vroeg of ik de sleutel mocht. Ik telde drie kluizen en een aantal handtassen. Wat een vertrouwen! Roflma

BerichtOnderwerp: Breeland Annen    Geplaatst: Zo 07 Okt, 2012 21:44 Reageer met quote

Tijdens schoolreis kon ik in een aparte ruimte kolven en bewaren in de koelkast. Ze hadden de vraag wel vaker gekregen.
uitjenaatje

BerichtOnderwerp: Stadion Feyenoord De Kuip    Geplaatst: Do 18 Okt, 2012 14:40 Reageer met quote

Even een mail of een belletje naar de klantenservice en er werd geregeld dat ik bij de EHBO kon kolven. Ik zat er achter een schot, dus redelijk privé. Afgekolfde melk en koelelement mocht ik in de 'Bacardi' koelkast op de EHBO aldaar bewaren.

BerichtOnderwerp: Nyenrode, Breukelen    Geplaatst: Do 14 Feb, 2013 15:49 Reageer met quote

Wel eerst even bellen. Je kunt dan gebruik maken van het kantoor van iemand die er niet is. Briefje op de deur, en de deur kan op slot. Koelkast aanwezig.
uitjenaatje

BerichtOnderwerp: Lectric Groep Den Bosch    Geplaatst: Do 18 Okt, 2012 14:49 Reageer met quote

Tijdens de driedaagse cursus die ik er volgde, hebben ze voor mij een ruimte ter beschikking gesteld op de 4e verdieping van het gebouw. Afgekolfde melk en koelelement werden in een aparte koelkast bewaard en alles werd voor me opgehaald aan het einde van de dag.
Top service!

BerichtOnderwerp: Welness Ridderkerk    Geplaatst: Vr 16 Nov, 2012 14:20 Reageer met quote

Ik mocht bij Welness Ridderkerk in een massageruimte kolven en mn melk in de koelkast achter zetten.

Fijn geregeld!

Alessia - 4-1-2010
Heeft 7.5 maand van mama's melk genoten.
Nightelf79

BerichtOnderwerp: Regardz meeting centre 'de Eenhoorn' in Amersfoort    Geplaatst: Vr 16 Nov, 2012 21:07 Reageer met quote

Ik moest daar vandaag zijn voor een symposium en had van tevoren gemaild of ze een kolfruimte beschikbaar hebben. Moest me vandaag even melden bij de receptie en werd naar een lege vergaderzaal verwezen. Kreeg netjes een deurhanger mee met 'niet storen, ik ben aan het kolven'. Mocht mn melk zelfs in de koelkast bij de receptie neerzetten als dat nodig was (had gelukkig zelf een koeltas met elementen bij me).
Prima geregeld dus!

Grote meid slechts 5,5 maanden van mama's melk kunnen genieten, nu gaan we voor minimaal 1 jaar!
Fresh Moon

BerichtOnderwerp: kolven bij Kapper John Beerens TILBURG    Geplaatst: Vr 08 Mrt, 2013 23:06 Reageer met quote

Hallo,
Ik had een lange behandeling bij de kapper. Ik mocht daar in een aparte ruimte gewoon kolven en gebruik maken van de koelkast. Super. De kapsters waren heel aardig en ze vonden het eigenlijk vanzelfsprekend.

Kapper John Beerens
Prof.Gimbrerelaan 45
Tilburg

BerichtOnderwerp: Landgoed Wolfslaar in Breda    Geplaatst: Do 04 Apr, 2013 11:06 Reageer met quote

Recent moest ik voor mijn werk een hele dag op landgoed Wolfslaar in Breda vertoeven. Van tevoren gebeld: ik kreeg een prachtige ruimte toegewezen voor de hele dag en mocht mijn melk in de keukenkoelkast bewaren. Stromend water vlakbij, elektriciteit in de kamer zelf. Prachtig uitzicht ook.... Enige nadeel was dat de deur niet op slot kon, maa ik kon me er niet aan storen: ik had wel mijn deurhanger meegenomen Wink

Chapeau!

BerichtOnderwerp: Universiteit Twente - Horsttoren    Geplaatst: Do 18 Apr, 2013 15:16 Reageer met quote

Ik was voor een cursus aan de Universiteit Twente in de Horsttoren en daar hebben ze echt een geweldig kolfplekje! Koelkast, desinfecterende zeep, lampje, bed (niet nodig voor mij maar toch), stromend water etc!

Heerlijk!

BerichtOnderwerp: Aqua ZOO Leeuwarden    Geplaatst: Zo 05 Mei, 2013 20:18 Reageer met quote

Ik mocht hier zo in de EHBO ruimte plaatsnemen. Deur ging netjes op slot en ik mocht alle tijd nemen die ik nodig had! Helemaal top!
Very Happy
Jo&

BerichtOnderwerp: Vliegveld Valkenburg    Geplaatst: Vr 17 Mei, 2013 12:11 Reageer met quote

In de verkeerstoren gevraagd en mocht in de vergaderkamer.
Was er voor een autorally in 2011 denk ik.
Loekie33

BerichtOnderwerp: sauna Tynaarlo de Bron    Geplaatst: Do 23 Mei, 2013 10:09 Reageer met quote

Ik heb gisteren gekolfd in sauna de Bron. Dit was geen probleem, de deur kon op slot, er was warm water aanwezig en de melk mocht in de koelkast!
Mjgvdh

BerichtOnderwerp: Sauna thermen goirle    Geplaatst: Vr 07 Jun, 2013 22:10 Reageer met quote

Vorig weekend ben ik naar de sauna in Goirle geweest. Zonder contact vooraf was het geen enkel probleem om een ruimte te regelen.
mammie mammie

BerichtOnderwerp: GGD    Geplaatst: Ma 08 Jul, 2013 22:10 Reageer met quote

Uit mijn netwerk weet ik wel dat niet elke ggd en even mooie ruimte heeft, maar en gezondheidsinstelling als dit moet je echt wel iets van faciliteiten kunnen bieden.
Leeuwtje

BerichtOnderwerp: Niet bij het Rijksmuseum....    Geplaatst: Vr 26 Jul, 2013 11:10 Reageer met quote

Gisteren bij het Rijksmuseum geweest in Amsterdam, in tegenstelling tot wat hier eerder vermeld is, werd mij verteld dat ze er geen plek hebben om te kolven!!!
(ben met m'n sjaaltje om in het Vondelpark gaan zitten, ook weer meegemaakt... Wink )

Zoontje geboren op 6 november 2012. Nooit verwacht zolang bv te geven! Elke keer mijn 'grenzen' verlegd! Na 11 maanden nu toch gestopt. #best trots
Ipaltje

BerichtOnderwerp: Auberge Nassau, Eindhoven    Geplaatst: Do 01 Aug, 2013 14:53 Reageer met quote

Hier voor het eerst sinds bevalling uit eten geweest zonder kindje. Vroeg om plekje om te kolven en mocht gebruik maken van lege hotelkamer wat bij hun restaurant hoort. Super lief! Melk in de koelkast mogen zetten en heerlijk gegeten.
Mamara

BerichtOnderwerp: Zwarte Cross    Geplaatst: Zo 28 Jul, 2013 10:52 Reageer met quote

Gisteren n dagje op de zwarte cross geweest en moest dus ook kolven. Er waren kluisjes direct naast de ingang voor je kolfspul/ koeltasje. Ik had n medium kluisje v €11,- de borg is €5,-. Dan is er 1 plek waar je kunt kolven bij de EHBO post ergens in het midden vh terrein, achter n sxherm. Buiten was er n slang met stromend water om af te spoelen. Tijdens mijn kolfsessie werd er ook iemand binnengebracht op brancard en later afgevoerd in ambulance. Tsja das wel mogelijk natuurlijk en dan is privacy niet echt meer aanwezig ivm aanwezigheid arts/ EHBO personeel alom. Vond ik niet erg, maar misschien wel goed om even te weten. Er zijn ook redelijk schone toiletten dus evt daar kolven zou vast ook wel kunnen, maar dat heb ik niet gedaan. Had ook geen batterijen ofzo mee.

BerichtOnderwerp: Sauna Veluwse Bron Emst    Geplaatst: Zo 28 Jul, 2013 10:59 Reageer met quote

Hier kun je bij de balie aangeven dat je graag wilt kolven. Ook hier wordt de EHBO ruimte aangewezen. Wel n warme plek, zit tegen t saunaplein aan zeg maar, dus ook nie zo raar. Maar goed wat is er aanwezig: Er is stromend water uit de kraan met n wasbak, stroom en een koelkastje om je melk evt in te koelen na het kolven. Geen calamiteit tijdens m'n kolfsessies hier zoals wel gebeurde op de zwarte cross.

BerichtOnderwerp: Libelle Zomerweek    Geplaatst: Do 01 Aug, 2013 9:04 Reageer met quote

Het is ook mogelijk om bij de EHBO van de Libelle Zomerweek te kolven
Linda1980

BerichtOnderwerp: Roermond en Venray    Geplaatst: Vr 27 Sep, 2013 7:59 Reageer met quote

Ik ging een dagje winkelen in Roermond. Heb kunnen kolven bij de c&a in het pashokje op de eerste verdieping op de kinderafdeling . De medewerkster was heel vriendelijk en vroeg me of ik nog iets nodig had. Was een hele vriendelijke vrouw.

Op de terugweg naar huis zijn we bij hotel asteria gestopt om wat te eten. Daar mocht ik in een zaaltje kolven. Heerlijk veel privacy en een lekker muziekje op de achtergrond Smile

De heenweg en terug weg in de auto gekolfd.

BerichtOnderwerp: Syntra campus Gent (België)    Geplaatst: Wo 23 Okt, 2013 16:39 Reageer met quote

Autoweg-Zuid 3, Gent Afsnee

Heel vriendelijke mensen! Ze hadden nog al meegemaakt dat er iemand moest kolven tijdens een opleiding. Ik mocht in een leeg kantoortje kolven met de deur op slot, lekker veel privacy Smile
Elmeli

BerichtOnderwerp: Ariane Inden Delft    Geplaatst: Ma 16 Dec, 2013 20:28 Reageer met quote

Warme ruimte, wasbak en zeep, en ontspannende muziek op de achtergrond! Oftewel, perfect voor ontspanning! Vooraf of na een behandeling of als een van de behandelruimtes vrij is. In het centrum van Delft.

BerichtOnderwerp: Kolfkamer primark in Almere kan dit?    Geplaatst: Za 21 Dec, 2013 22:46 Reageer met quote

Hoi,

Ik realiseer mij net dat ik de Primark had kunnen bellen alleen totaal vergeten. Maandag ga ik voor het eerst weer een ouderwets dagje shoppen met een vriendin en heb ik totaal niet stilgestaan bij een kolfruimte in de Primark. heeft iemand hier ervaring mee?

BerichtOnderwerp: Stadion Galgenwaard Utrecht    Geplaatst: Di 14 Jan, 2014 20:09 Reageer met quote

Ik was vandaag voor een symposium in voetbalstadion Galgenwaard in Utrecht.
Hier mocht ik kolven in een skybox!
Stroom, water en koelkast aanwezig, deur kon op slot en natuurlijk een heel mooi uitzicht over het veld!
Top! Smile
Annette73

BerichtOnderwerp: Legoland Dld    Geplaatst: Do 07 Aug, 2014 17:00 Reageer met quote

Daar waren we pas.
En daar hebben ze een babyfaciliteit waar je zelf kunt voeden, flesjes kunt verwarmen, en je je baby even kunt laten spelen op een mat.
Ik kreeg zelfs een kopje thee aangeboden.

BerichtOnderwerp: Efteling    Geplaatst: Di 21 Okt, 2014 8:52 Reageer met quote

Namens Mariekske:

Bij de EHBO gaan vragen of ik daar kon kolven en wat blijkt: ze hebben (sinds kort?) een aparte kolfruimte. Een kamertje in het Lavendorp! Kreeg de sleutel mee ( met een labeltje met daarop: kolfkamer Marenrijk) en kon heerlijk rustig kolven. Ze gaf ook nog aan dat als er melk in de vriezer of koelkast moest dit ook daar kon. Supergoed geregeld dus! Dus als je nog naar de Efteling wilt: veel plezier!!
Sharon17

BerichtOnderwerp: Elisabeth Ziekenhuis Tilburg    Geplaatst: Do 11 Dec, 2014 9:39 Reageer met quote

De babyruimte is apart af te sluiten, en anders wordt je begeleid naar de piketruimte welke apart is af te sluiten. Echt perfect geregeld!!
Anne78

BerichtOnderwerp: Prenatal Leiden    Geplaatst: Do 08 Jan, 2015 20:07 Reageer met quote

Onlangs was ik een dagje shoppen in Leiden. Aan het begin van de winkelstraat (vanaf t station) trof ik de Prenatal. Daar gevraagd of ik kon kolven. Geen enkel probleem!! Nette verschoningsruimte met toilet en wastafel. Ze deden een briefje met bezet op de deur. Werkte goed (alleen was een van de medewerkers vergeten dat ik er zat...dat was wat minder. )
Aan t eind van de dag nog een keer langs gegaan. Wederom was ik welkom! Prima plek dus.
Moeder van een prachtige peuterdochter die ik anderhalf jaar gevoed heb. Nu geef ik nog borstvoeding aan mijn stoere jongenstweeling die in april 2014 zijn geboren! Ik hoop het weer minstens zo lang te kunnen doen.
Claartje

BerichtOnderwerp: Kolven Utrecht Centrum    Geplaatst: Ma 12 Jan, 2015 22:50 Reageer met quote

In Hoog Catherijne, de betaalde WC 2theLoo heeft een ruimte om je baby te voeden, of om te kolven.
Stoel, magnetron.

Kolven in invaliden toilet Bijenkorf mocht ook, maar ik moest zitten op de afvalcontainer voor de luiers Wink

BerichtOnderwerp: Rijksmuseum Amsterdam    Geplaatst: Di 09 Jun, 2015 21:27 Reageer met quote

Mijn vriend en ik werden door een beveiliger naar een ruimte voor groepen begeleid (waarschijnlijk alleen als ie leeg is), met stopcontacten en wasbak. Daarna mochten we ook weer met hem mee langs de rij die er stond.
lindy

BerichtOnderwerp: de la mar theater, Amsterdam    Geplaatst: Wo 12 Aug, 2015 13:43 Reageer met quote

Vriendelijk geholpen. Kreeg een vergaderruimte toegewezen
Utrecht2kids

BerichtOnderwerp: RAI Amsterdam    Geplaatst: Zo 27 Sep, 2015 14:20 Reageer met quote

Prima ruimte, genaamd Baby Care.
Ergens beneden.
Je kunt er ook je baby voeden en verschonen. Er staan lekkere stoelen. Er zijn stopcontacten, en er is een kraan.
Helemaal netjes. Rond de stoelen is een soort klamboe, van draad. Dus je zit niet zo in het zicht als er nog iemand komt zitten.
Enige puntje: het is er koud! Hele had ik omslagdoek mee genomen.
MJ020

BerichtOnderwerp: Amstelveen Stadshart (winkelcentrum), 2theLoo    Geplaatst: Di 24 Mei, 2016 15:59 Reageer met quote

Grote afsluitbare babyverzorgingsruimte op niveau -1 (vlakbij de Bijenkorf en de parkeergarage, naast Leonidas) met 2 toiletten, verschoningstafel, iPad, magnetron, stoel, stopcontact, wastafel etc. Prima geschikt om te kolven. Kosten 60 cent. Sleutel vragen bij de medewerkster.
Wyna

BerichtOnderwerp: Kolven amsterdam    Geplaatst: Wo 22 Feb, 2017 16:34 Reageer met quote

In carre Amsterdam krijg je een prachtige afgesloten ruimte waar je fijn kan kolven.
Foodie

BerichtOnderwerp: Zaandam Inn Best Western    Geplaatst: Vr 07 Jul, 2017 21:14 Reageer met quote

Slechte ervaring: kolven was geen optie, er werd zelfs om gelachen. Enige oplossing was op het invalidentoilet of midden in het restaurant. Geen service!!!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls