borstvoedingsforum.nl bv logo

Is dit een fase?:(

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Bericht
BabyHz

BerichtOnderwerp: Is dit een fase?:(    Geplaatst: Wo 26 Sep, 2018 21:31 Reageer met quote

Dag!

Zoontje van 5 maanden drinkt overdag al ruim 2,5 maand in etappes!
Dat begint knap vermoeind te worden. Het begint al in de ochtend, hij wordt rond 9u wakker (slaapt niet door trouwens) en drinkt paar slokjes terwijl zn laatste voeding tussen 05:00-06:00u ligt. Dan speelt ie even een half uur en wilt weer naar bed. Drinkt weer paar slokjes en wilt daarna niet meer. Leg hem in bed neer, blijft jengelen... fopspeen wilt ie ook niet. Drinkt weer een minuut of 3 en valt daarna in slaap. Dit gaat zo door de hele dag bij alle slaapjes. Wat ik meestal doe is hem bij me houden met fopspeen erin, wiegen en daarna in zn lichte slaap de borst geven. Alleen dit lukt laatste week ook niet meer.

Is dit normaal of heb ik het hem op de een of andere manier aangeleerd? Nachtvoedingrn gaan wel prima. Maar vanwege dit gedrag zit er meestal dik een half uur tot 3kwartier tussen het vertonen van vermoeidheidssignalen en daadwerkelijk slapen. Ik heb ook geprobeerd later naar bed te brengen, maar ook dan drinkt hij geen groter volume.

Groei is verder prima, alhoewel hij laatste maand 500g is aangekomen. 125g/week en dat is volgens LLL site de ondergrens.
Graag tips, erkenning en misschien wel het goede nieuws dat dit echt overgaat Confused
NataschaO

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtOnderwerp: ja, meestal wel    Geplaatst: Wo 26 Sep, 2018 23:21 Reageer met quote

meestal tegen de tijd dat je denkt dat je er echt niet meer tegen kunt, en komt klagen of vragen op een forum, zul je net zien dan verandert het weer (alsof ze met je meelezen die baby's).
Heb je er veel last van, of is het vooral de ongerustheid, en de vraag of je het wel goed doet wat zo vermoeiend is. Op zich is het natuurlijk volkomen normaal baby gedrag, vaak een klein slokje en lekker bij mama willen zijn. Wij hebben alleen onze maatschappij zo ingericht dat normaal babygedrag daar niet in past. Je kindje weet dat niet, die doet maar wat Smile vaak merk je dat ze opeens meer gaan slapen als ze leren rollen of kruipen bijvoorbeeld, dan worden ze fysiek meer vermoeid.

Met 5 maanden hoeven baby's geen 200 tot 300 gram per week meer aan te komen, dat is voor de eerste weken. Rond de 5 maanden lijkt me 125 g per week volkomen normaal (of groeit hij boven in de cuve to nu toe?).

BerichtOnderwerp: Bedankt    Geplaatst: Do 27 Sep, 2018 9:06 Reageer met quote

Bedankt voor je reactie!

Het is vermoeind vanwege alle genoemde redenen. Het kost veel tijd en energie om hem te laten slapen en drinken. En omdat hij nu ook niet in zn lichte slaap drinkt, vraag ik me af of 3min wel voldoende is? Overigens slaapt hij 40min meestal, en na een uur begint alles weer opnieuw.

Begin dec ga ik ook weer werken 2dagen, dan is die 7maanden en ik weet niet of de oppas (opa/oma) zoveel energie kwijt kunnen in hem. Ik hoop heel erg dat hij tot dan wat makkelijker drinkt.
Jemk

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Misschien is    Geplaatst: Do 27 Sep, 2018 22:45 Reageer met quote

Een drager een optie? Veel kinderen worden rustig van gedragen worden. Ze horen dan de hartslag van papa/mama/etc en tijdens het lopen worden ze nog gewiegd ook.
Als je het overweegt, kijk dan eens op de site van dragen en voeden.

Voor het korte drinken helpt het niet, maar voor je handen vrij hebben als hij slapen moet wel.

Geen zorgen maken over 2 maanden. Dat duurt nog heel lang. Ongeveer een derde van zijn leven erbij. Veel kinderen weten dondersgoed dat mama er niet is en doen het dan heel anders. Opa en oma weten hun weg vast te vinden.

Zl 2013 (heeft ruim 4 jaar gedronken)
Dl 2015 (heeft ruim 3 jaar gedronken)
BabyHz

BerichtOnderwerp: Helaas    Geplaatst: Wo 03 Okt, 2018 17:11 Reageer met quote

Vind hij dragen niet comfortable. Al vanaf de eerste dagen niet.
Daarnaast slaapt hij graag in een wat donkere kamer. Heb wel overwogen om een slaapmasker te gebruiken als ik hem draag, maar hij vecht tegen de draagdoek lijkt het.
Ik kan het misschien nog een proberen.
Bedankt voor je reactie.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls