borstvoedingsforum.nl bv logo

voldoende groei?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Bericht
Nadjabr

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: voldoende groei?    Geplaatst: Do 22 Feb, 2018 11:40 Reageer met quote

Hallo,
al heel veel gelezen op dit forum en al veel steun gehad, maar nu toch even een vraagje.
Eerst een beschrijving van onze derde dochter: ze is heel levendig, heel erg aandachtig en op haar omgeving gericht. Ze kan al enige tijd zitten zonder steun, begint te kruipen en kan zichzelf rechttrekken en staan (enkele stappen zetten) met steun. ze is nu 6 maanden en 9 dagen. Ze slaapt overdag ongeveer 3u (gemiddeld) en snachts 12 uur. snachts slaapt ze bij mij en krijgt borstvoeding zoveel als ze vraagt (elke 2u ongeveer, soms meer, heel soms laat ze eens 1keer per nacht vier uur tussen)
overdag krijgt ze borstvoeding zoveel als ze vraagt. Daar wringt het nu net: ze vraagt geen borstvoeding. enkel als ze moe is wil ze drinken en als ze slaapt. ze wil ook enkel drinken (overdag) in de draagdoek.
Nu ben ik sinds 2 weken op dieet (koemelk/eiwit) en dat helpt, ze maakt nu elke 2 dagen stoelgang, minder tot geen krampjes en haar uitslag trekt langzaam weg.
Ze is al sinds haar 2 maanden een borstweigereaar, ze had toen heel erg veel last van reflux ze gaf altijd ook een uur na een voeding veel op. Door haar in de draagdoek te voeden, snachts maar 1 boorst per keer hebben we dat kunnen onder controle krijgen.
Sinds een week mag ze (kleintjesmethode) ook eens een stukje eten. Ze is daar zo enthousiast over en eet met grote concentratie toch al behoorlijk wat (waardoor ze van mij niet veel krijgt omdat ik wil dat ze nog genoeg drinkt) Maar nu heeft ze ontdekt dat ze ook mamamelk kan drinken uit een open beker, wat ze wel doet. Dus als zij niet wil drinken en ik vind dat er te veel tijd tussen zit kolf ik af engeef het haar in een beker.
onze vroedvrouw enlactatiedeskundige maakte haar drie maand geleden geen zorgen om al deze dingen omdat A. zeer actief was en goed groeide. Maar nu kom ik terug van een weging en ik merk dath aar lijntje in dalende lijn zit! kan dit door die allergie komen en kan ik rustig afwachten en verder doen zoals ik bezig ben? Moet ik meteen hulp vragen? heeft iemand tips? wanneer kolf ik bijvoorbeeld het beste? Ik merk dat ze vooral niet wil drinken als er veel beweging rond haar is, haar zussen, papa,... Maar met haar naar een rustige donkere plaats gaan helpt ook niet, ze wordt gewoon enorm kwaad en wil al helemaal niet meer drinken. Misschien stress ik ook gewoon te veel en presenteer ik haar teveel de borst? als ik het zo uitreken heeft ze toch 10 voedingen per dag. plasluiers heb ik er ong 5 (katoenen, natte luiers).

Sorry voor dit zeer lange verhaal, hopelijk kan iemand helpen?
Dankjewel

Het lukt niet om de grafiek hier te posten haar geboorte gewicht (12/08)was 3700gram, na 9 dagen woog ze 3905gram op 1sept 4290gram en 21/10 6150 gram nu woog ze 7410gram haar lengte is van 52 bij geboorte naar 64 vandaag gegaan.
Nadjabr

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: aanvulling    Geplaatst: Do 22 Feb, 2018 12:42 Reageer met quote

eventjes als aanvulling, de laatste 4 maanden heb ik wel last gehad van 2 serieuze verkoudheden en 2 keer een buikvirus. zij had er weinig last van (snotneus en krampjes maar geen koorts) maar dat kan natuurlijk ook ervoor gezorgd hebben dat ze niet veel is bijgekomen toch?
Trix Planting VBN

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtOnderwerp: Kleine slokjes    Geplaatst: Di 24 Jul, 2018 18:01 Reageer met quote

Je schrijft dat ze geen fan is van borstdrinken. Er zijn kinderen die er een grote hekel aan hebben om lang te moeten drinken. Heeft ze wel tijd voor en zin in veel kleine slokjes? Dan krijgt ze ook veel en vooral vette melk! bijv. Bij het wakker worden en als je haar weer in bed legt; als je zelf gaat zitten voor koffie/thee/lunch/telefoon/televisie, en ze is toch (half)wakker.

Misschien is dat iets om eerst eens te proberen.

Lukt het bijv ook om haar voor het vaste voedsel even te laten drinken?

Door lid te worden of een eenmalige donatie te doen, kunnen wij ons blijven inzetten voor moeders die borstvoeding geven: http://borstvoedingnatuurlijk.nl/Steun_ons
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls