borstvoedingsforum.nl bv logo

kolven maar weinig cc

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht ::
Trix Planting BVF

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtOnderwerp: Wennen    Geplaatst: Vr 21 Dec, 2018 19:21 Reageer met quote

Kolven is zeker iets dat je moet leren. En een opbrengst van 30 ml na het voeden is helemaal niet gek!
Misschien heb je de ervaring dat er in de ochtend bij de eerste voeding overvloedig melk is. Je kunt ook overwegen om je zoontje een borst te geven, en de andere meteen af te kolven. Je kunt hem dan na het kolven nog aan die borst laten drinken; hij krijgt er dan zeker nog wel wat uit. Zo kun je ok een aardig voorraadje opbouwen.

Veel voorraad is niet nodig; je kolft immers op je werkdag voor de komende werkdag. Wat melk in de vriezer om eventueel aan te vullen is wel fijn.

14 ml is best veel voor zo?n kleintje. Gebruik je een speen met een klein gaatje, bijvoorbeeld een prematurenspeen? Laat de baby zoveel mogelijk rechtop zitten en houd de fles zo horizontaal mogelijk. Zo moet hij meer moeite doen om te drinken, net als aan de borst.

https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/borstvoeding-en-flesvoeding/flesvoeding-geven/hoe-geef-ik-de-fles.aspx

Het is logisch dat hij na de fles nog even aan de borst wil. Het gaat ws niet om melk, maar om mama! Mama is veel lekkerder, zachter en vertrouwder dan dat harde koude ding! Laat hem nog maar even lekker genieten.

https://www.facebook.com/groups/BorstvoedingNatuurlijk/
Vorige bericht ::
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon kolven maar weinig cc Jeanette89 (Gast) 19 dec 2018, 10:56
       icon Wennen Trix Planting BVF 21 dec 2018, 19:21

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls