borstvoedingsforum.nl bv logo

Te weinig aangekomen

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Juliette1985

BerichtOnderwerp: Voedingen verlopen wisselend    Geplaatst: Zo 02 Dec, 2018 16:31 Reageer met quote

Bedankt voor de uitgebreide reactie.
Ik vroeg me ook af of 7 voedingen per dag wel genoeg zijn. Daarom de afgelopen dagen overgegaan naar vaker voeden.
Dat wil zeggen: overdag. Mijn meisje heeft namelijk veel last van darmkrampen en huilt daarom overdag zoveel, dat ze nauwelijks slaapt. Vaak valt ze 's avonds (van uitputting?) tussen 21.00 en 22.30 uur in slaap en slaapt ze vervolgens lang door; tot een uur of 2.30/3.30. Meestal heeft ze haar laatste voeding dan al rond 20.00 uur gehad. Omdat ze echter al zo weinig slaap overdag krijgt, maak ik haar niet alsnog wakker voor een late voeding. Slapend krijg ik er echt niets in. Dit al een paar keer geprobeerd, maar ze houdt haar lippen dan stijf op elkaar.

Hierbij als voorbeeld de voedingen van gisteren:
2.30, 6.15, 8.35, 10.45, 11.25, 13.30, 15.30, 17.50, 19.45. Dit waren er dan 9, maar de dagen ervoor kwam ik aan niet meer dan 8 voedingen. Dit zijn alle borstvoedingen. Daarnaast krijgt ze eens per dag een flesje met 60 cc kunstvoeding er achteraan. Omdat ik haar vaker heb aangelegd de afgelopen dagen, heb ik het flesje kunstvoeding toch bij 1 per dag gehouden (in plaats van de twee flesjes die door het consultatiebureau werden geadviseerd). Dit ook mede omdat ik eigenlijk als wens had om haar minimaal een half jaar enkel borstvoeding te geven. Dat is dus in de eerste week al mis gelopen, maar ik ben erg bang voor het teruglopen van mijn melk indien ik haar nog meer bij ga voeden. En mijn melkproductie is al zo weinig, voor mijn gevoel.

De borstvoeding verloopt daarnaast... wisselend. Hongersignalen zijn lastig te herkennen omdat ze zoveel huilt. Volgens het consultatiebureau is ze een huilbaby. Komende week gaan we naar de kinderarts in het ziekenhuis omdat de darmkrampen en het huilen niet afneemt.
Het drinken zelf vind ik ook niet altijd goed gaan. Ze is vrij wild in haar bewegingen. Het aanhappen gaat daarom ook niet altijd goed en mijn tepels zijn doorlopend pijnlijk. Ik probeer haar een grote hap te laten nemen. In de eerste week heeft een lactatiekundige eens mee gekeken en zij had niets aan te merken. Ik heb inmiddels dus maar geaccepteerd dat mijn tepels pijn doen. Ook tijdens het voeden wordt ze soms erg wild en schudt ze haar hoofd heen en weer of gooit ze haar hoofd naar achteren (zonder los te laten, au).

Tijdens de voeding drinkt ze lang niet altijd actief. De eerste 5/10 minuten wel, maar soms gaat het vervolgens over in gesabbel. Heb al borstcompressie en wisselvoeden geprobeerd; dat lijkt weinig uit te maken. Loslaten doet ze bijna nooit uit zichzelf, waardoor ik haar meestal met mijn pink los moet maken. Heb haar ook al wel eens laten 'hangen' om te toetsen wat er dan gebeurde. Vaak bleef ze dan 45/60 minuten sabbelen tot ze in slaap viel en daarom losliet. Moet zeggen dat ik dat nu 's avonds wel eens gebruik om haar in slaap te laten vallen omdat ze anders alleen maar huilt en zichzelf ermee wakker houdt.
Ook omdat ze niet altijd goed slikt maak ik me zorgen om haar groei.
Morgen gaan we weer naar het consultatiebureau. Dan hoor ik of de toegenomen borstvoedingen baat hebben gehad of dat ik toch het aantal flesjes kunstvoeding moet gaan opvoeren. Ik hoop echt van niet.
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Te weinig aangekomen Juliette1985 (Gast) 29 nov 2018, 16:30
       icon Tips Trix Planting BVF 1 dec 2018, 11:19
       icon Kolf en baby Trix Planting BVF 1 dec 2018, 11:24
       icon Voedingen verlopen wisselend Juliette1985 (Gast) 2 dec 2018, 16:31
             icon Vragen Trix Planting BVF 2 dec 2018, 23:01
       icon Bericht Trix Planting BVF 2 dec 2018, 23:02

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen