borstvoedingsforum.nl bv logo

Na de fles nog borstvoeding willen

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Jemk

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: hallo Nounie    Geplaatst: Za 01 Dec, 2018 14:15 Reageer met quote

Hallo Nounie,

Begrijp ik goed dat je 1x per dag KV wilt geven, zodat je dochter went aan de smaak, zodat je wat achter de hand hebt mocht je niet genoeg kolven?

Als je op zo'n jonge leeftijd borstvoedingen gaat vervangen door KV, loop je de kans dat je productie afneemt. Daardoor loop je dus de kans (hoeft dus niet, maar het is bij veel vrouwen dus wel zo) dat je op andere momenten op de dag niet genoeg melk hebt voor je kindje.

Wanneer je je dochter alleen KV wilt geven om aan de smaak te wennen voor het geval dat, zou ik willen aanraden om af en toe wat extra te kolven, zodat je een voorraadje in de vriezer hebt. Zo heb je ook niet te weinig als je eens minder kolft. (En hoef je dus helemaal geen kv te geven.) Zelf kolfde ik elke ochtend een borst af, omdat mijn kinderen na een nacht genoeg hadden aan 1 borst. Wil je dit niet, dan zou ik maar 20 of 30 cc KV geven, zodat ze wel went aan de smaak, maar dat het geen invloed heeft op je eigen productie.

Ik snap je dochter heel goed dat ze na de fles nog aan de borst wil. Borst is niet alleen voeding. Borst is knuffelen met mama, borst is troost, borst is pijnstilling en borst is inderdaad ook voeding. Dat is het makkelijke van borstvoeding. Je hoeft niet altijd te weten wat er is met je kindje, alleen dat de borst helpt.
Veel kinderen gaan clusteren 's avonds. Ze willen dan heel graag lang bij mama zijn en soms drinken ze ook erg lang. Sommigen kinderen laden zich qua voeding op voor de nacht, zodat ze wat langer slapen. Anderen hebben wat krampjes en dan helpen kleine slokjes warme melk (en dan ook nog eens mama als kruik gebruiken) ook goed.

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met de samenstelling van bv en kv in 1 flesje. Je kunt het volgens mij in een fles doen, maar je moet eerst de kv klaarmaken en de borstvoeding en dan pas bij elkaar mengen.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoorden. Heb je nog vragen: je weet ons te vinden.

Zl 2013 (heeft ruim 4 jaar gedronken)
Dl 2015 (heeft ruim 3 jaar gedronken)
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Na de fles nog borstvoeding willen Nounie (Gast) 1 dec 2018, 11:40
       icon hallo Nounie Jemk 1 dec 2018, 14:15
             icon Hallo jemk Nounie (Gast) 2 dec 2018, 0:15

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken