borstvoedingsforum.nl bv logo

Te weinig aangekomen

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
Juliette1985

BerichtOnderwerp: Te weinig aangekomen    Geplaatst: Do 29 Nov, 2018 16:30 Reageer met quote

Hallo,

Ik heb een dochter van 7 weken en al sinds de geboorte moeilijkheden met de borstvoeding.
Dochter was bij de geboorte 3492 gram en viel na 3 dagen af tot de 7% grens die door de kraamzorg als grens was gesteld. Omdat ze op dag 4 niet bleek te zijn aangekomen, is geadviseerd om kunstvoeding bij te geven en te gaan kolven.
Ze kreeg tot een week of 4 na iedere voeding 60 cc kunstvoeding of gekolfde melk (als dat gelukt was). Omdat ze echter veel aankwam (tussen 200 en 300 gram per week), is in overleg met het consultatiebureau besloten de kunstvoeding af te bouwen tot ze met 5 weken nog tweemaal per dag een flesje van 60 cc kunstvoeding kreeg.

Aangezien ze toen in een week alsnog 240 gram was aangekomen, het flesje kunstvoeding teruggebracht naar eenmaal per dag 60 cc.

Nu bleek de afgelopen week dat ze in een week tijd maar 70 gram is aangekomen. Bij het consultatiebureau is geadviseerd dan toch de kunstvoeding weer op te voeren naar 2 flesjes ? 60 cc per dag.

Komt het vaker voor dat borst gevoede baby's van deze leeftijd een keer een week zo weinig aankomen? Moet ik ervan uitgaan dat ik inderdaad te weinig melkproductie heb? Deze vraag speelt al sinds haar geboorte. Overigens voed ik op verzoek. Dan zijn gemiddeld zo'n 7 voedingen per dag.

Ik kolf nu nog zo'n 1 ? 2 keer per dag, maar dat levert weinig op. 's Ochtends kolf ik op een goede dag 50 cc en 's avonds vaak maar 10 of 20 cc. Ik blijf dan ook twijfelen of ik haar wel voldoende borstvoeding te bieden heb.

Overigens heeft mijn dochter wel zo'n 7 flinke plas luiers per dag maar poept ze heel weinig; eens per 8 ? 9 dagen.
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Te weinig aangekomen Juliette1985 (Gast) 29 nov 2018, 16:30
       icon Tips Trix Planting BVF 1 dec 2018, 11:19
       icon Kolf en baby Trix Planting BVF 1 dec 2018, 11:24
       icon Voedingen verlopen wisselend Juliette1985 (Gast) 2 dec 2018, 16:31
             icon Vragen Trix Planting BVF 2 dec 2018, 23:01
       icon Bericht Trix Planting BVF 2 dec 2018, 23:02

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen