borstvoedingsforum.nl bv logo

weinig melk en hoe lang tussen voeding 's nachts?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
Elise_S

BerichtOnderwerp: weinig melk en hoe lang tussen voeding 's nachts?    Geplaatst: Vr 12 Okt, 2018 13:38 Reageer met quote

Hallo,

Graag zou ik willen weten of het normaal is dat je na de ochtendvoeding weinig melk overhoudt de rest van de dag. 's Nachts en na de eerste ochtend voeding heb ik genoeg melk, maar in de namiddag en avond raakt mijn 3 maanden oude zoontje altijd gefrustreerd aan de borst. Er zit dan minder tijd tussen de voedingen en hij raakt dan zeer gefrustreerd omdat er op een gegeven moment niks meer uit komt. Ik blijf dan wisselen tussen de borsten (elke 3 minuten) en meestal na een half uur tot uur geeft hij het op en valt dan in slaap. Is dit normaal? Meestal ben ik tussen 18.00-20.00 wel 2 uur bezig met wisselvoeden.

Ik eet normaal, drink wel koffie (een grote kop filterkoffie met 1 schep normale koffie en 1 schep decafe koffie), soms ook nog een capuchino van een koffiezaak en drink veel water op een dag (zo'n 2 - 3 liter, waaronder ook borsvoedingsthee). Ik eet denk ik gezond: yoghurt met havermout als ontbijt, 3 volkoren boterhammen tussen de middag met soms nog een halve avocado en soms kiemgroenten op mijn beleg, 2 stuks fruit, noten en avondeten met minimaal 200-250 gram groenten. Wel misschien iets teveel chocolade 's avonds?

Hoeveel uur zou er na 3 maanden tussen een voeding moeten zitten 's nachts? Mijn zoontje slaapt als ik geluk heb 4 uur achter elkaar door en meldt zich daarna elk uur weer tot aan de ochtend.. Hij drinkt de laatste dagen 's nachts telkens maar 1 borst omdat hij halverwege weer in slaap valt..

Rond 6 weken kreeg ik last van een melkklier verstopping. Door veel overgeven van mijn zoontje en deze verstopping bleef mijn zoontje erg in gewicht stagneren en zijn we doorverwezen naar de kinderarts in het ziekenhuis. Die adviseerde ons om toch dagelijks 60 ml kunstvoeding bij te geven omdat er niet echt verbetering in kwam. Dit doen we nu nog ongeveer om de dag en mijn zoontje komt nu wel voldoende aan (maar volgt nog steeds de groeicurve onder het gemiddelde).

Ik merk dat de borst waar ik de verstopping aan had nog steeds beneden peil produceert, ook al leg ik steevast mijn zoontje eerst aan deze borst en daarna pas aan de andere borst. Als ik kolf komt er minder uit dan bij mijn 'goede' borst.

Heeft er iemand tips of advies?
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon weinig melk en hoe lang tussen voeding 's nachts? Elise_S (Gast) 12 okt 2018, 13:38
       icon Hier ook iemand anders antwoorden graag Roty 14 okt 2018, 21:42
       icon Re Trix Planting VBN 16 okt 2018, 6:22

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls