borstvoedingsforum.nl bv logo

Hoe lang borstvoeding laten duren per sessie?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht ::
123Zoe

BerichtOnderwerp: Tijd    Geplaatst: Di 09 Okt, 2018 10:42 Reageer met quote

Elise_S schreef:
Hallo,
Ik heb een zoontje van 12 weken en ik heb nog geen ritme gevonden. Ik denk dat het grootste probleem is dat de borstvoeding per keer minimaal anderhalf uur duurt en 's nachts minimaal 2 uur, waardoor mijn zoontje oververmoeid is, daardoor slecht drinkt en aan de borst in slaap valt en dan telkens na een paar minuten wakker schrikt om weer zachtjes te drinken.

Op websites lees je dat baby's maar 45 minuten wakker mogen zijn en daarna weer moeten slapen, maar dit is in die 12 weken nog nooit gelukt. Alleen als ik de baby in de draagzak of kinderwagen leg valt hij in slaap. Overdag in zijn bedje laten slapen is echt een gevecht, zelfs als we het ventje inbakeren ben ik minimaal 30-45 minuten bezig om hem in slaap te brengen. Dit is een heel slaapverhaal geworden, maar ik denk ook dat het komt doordat de borstvoeding zo lang duurt en ik hierdoor in een vicieuze cirkel terecht ben gekomen. Ik heb 's nachts wel eens gekolfd om de fles te geven, maar dit geeft mijn zoontje geen voldoending en ik moet dan uiteindelijk nog een keer de borst geven. Een optie is om alles te gaan kolven, maar ik stel dit het liefst zo lang mogelijk uit omdat ik het geven van de borst wel fijne momenten vindt.

Het probleem nu is dat ik eigenlijk de hele dag borstvoeding aan het geven ben en hierdoor raak ik redelijk op. Ook maak ik me zorgen hoe dit moet als ik weer aan het werk ga over 5 weken. Zeker omdat ik nog behoorlijk gebroken nachten heb en hier niet echt verbetering in zit.

Heeft er iemand tips?

Dank! Elise

Ik vind dat je voedingen te lang duren.
Ja, het ene kind is in 6 minuten klaar, een ander heeft wat meer tijd nodig.
Maar 1,5 uur, dat is gewoon te lang. je kindje drinkt niet effectief.

Ik zou even hulp gaan inschakelen, dit zijn van die dingen die je niet alleen hoeft op te lossen. Via de link op deze pagina even een lactatiekundige bellen, afspraak maken. Zij kan dan even meekijken met een voeding. Dat je kindje niet effectief drinkt kan meerdere oorzaken hebben, maar dat is van afstand niet te beoordelen.
Zoek hulp,dat is echt de beste tip
Vorige bericht ::
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Hoe lang borstvoeding laten duren per sessie? Elise_S (Gast) 4 okt 2018, 13:35
       icon Mijn ervaring Dmom (Gast) 4 okt 2018, 20:58
             icon Re: Mijn ervaring Elise_S (Gast) 6 okt 2018, 23:24
       icon Opties Roty 8 okt 2018, 14:41
             icon Re: Opties en Tijd Elise_S (Gast) 11 okt 2018, 21:14
                   icon Ik Roty 13 okt 2018, 9:05
       icon Tijd 123Zoe (Gast) 9 okt 2018, 10:42

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls