borstvoedingsforum.nl bv logo

Geen fles willen bij 4,5 maand

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
Roty

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Geen fles willen bij 4,5 maand    Geplaatst: Ma 08 Okt, 2018 22:09 Reageer met quote

Hallo,

Wij zijn al sinds dat onze dochter 6 weken bezig met de fles proberen, dit heeft tot nu toe geen effect gehad,
Ze heeft een paar keer 10 of 20ml gedronken, maar de laatste maand niet meer. Verschillende flessen en spenen hebben we al gehad.

Met 6 weken is ze geholpen aan haar tongriem, wij moesten 4 weken lang de wond op de tong masseren. Ik heb zo'n vermoeden dat hier deels het probleem ligt.

De laatste weken wil ze bij ons helemaal niet meer drinken, ze heeft wel de speen in haar mond maar doet er niets mee. En de melk die uit de speen loopt slikt ze dan niet door.

Bij de gastouder vandaag als proefdagje wilde ze ook geen fles, en zelfs het cupje was een gevecht. Ze dronk het wel op, maar door haar woede ging ze veel spugen zodat veel er weer uit kwam. Vorige week wel 40cc met de fles, koepel en cupje.
Vandaag was ze ook niet zo in haar hum, tandjes denk ik.

Ik heb zelf het idee dat de fles een gepasseerd station is, ik heb de hoop dat het dus met een cupje de volgende keer beter gaat.

Maar, mijn vraag, hoe kan ik (of de gastouder) het nu het beste aanpakken. Hoe ver moet je gaan?
Ik vind het nu zo sneu om te horen dat ze door haar boosheid alles of veel melk er weer uitspuugt.
Zal ik haar op de ochtend en middag gewoon live gaan voeden bij de gastouder als het zo uitkomt?
Of moet mijn dochter er ook aan wennen dat ze op een andere manier drinken krijgt.

Ik moet over een maand weer werken, ik ben niet altijd in de gelegenheid om haar live te voeden. Maar als het zo doorgaat moet ik wel iets kunnen regelen. Ik werk in de thuiszorg met reistijden van 30-45 min. En dan moet ik het gewoon in gaan plannen.
Ik hoop dat ze straks rustig uit de beker/cupje drinkt zodat ze een volle buik heeft om te slapen.

Straks heeft ze natuurlijk ook de leeftijd dat ze wel uit een rietjesbeker kan drinken, maar ik moet nog wel een paar maanden zien te overbruggen.

Hebben jullie tips?

En is zo'n camocup beker echt handig of is een open beker ook een optie?

Mei 2018, zusje erbij
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Geen fles willen bij 4,5 maand Roty 8 okt 2018, 22:09
       icon Tips Trix Planting VBN 16 okt 2018, 6:39

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls