borstvoedingsforum.nl bv logo

Hoe lang borstvoeding laten duren per sessie?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Roty

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Opties    Geplaatst: Ma 08 Okt, 2018 14:41 Reageer met quote

Wat vervelend dat je het gevoel hebt dat je nog geen ritme hebt gevonden.

Je zegt dat hij wel in de draagdoek in slaapt valt.
Dan zou ik hem daar lekker in laten slapen. Hoe lang slaapt hij vaak als je hem in de draagdoek hebt?

Ik zou eerst weer zorgen dat hij weer gaat slapen. Waar, dat is bijzaak. Een oververmoeid kind is ook zo wat.
Dus na een voeding lekker bij je in de draagdoek nemen.
Als dit goed gaat kan je weer eens beginnen met het bedje, of zoals ik nog vaak doe, bij ons op bed leggen.
Ik voed liggend op bed en sluip zachtjes weg.
Ik laat mijn dochters eigenlijk nooit huilen als ze in bed moeten, heb ik bij mijn oudste dochter ook niet gedaan. (Dit voelde niet goed)
Onze dochter heb ik ook de eerste maanden bij me gehouden (op de arm, buik, draagdoek, als ze maar sliep), en toen kwam ik er dus achter dat ik haar liggend op ons bed kon voeden en dan weg kon sluipen. Nu kan ik haar soms ook overleggen in de co sleper die naast ons bed staat. Maar ze slaapt op de ochtend vaak prinsesheerlijk op ons grote bed.
Vanuit hier kon ik dus ook eens een keer gewoon in de stoel voeden en daarna in bed leggen. Maar dit heeft even geduurd.

Je zou borstcompressie kunnen toepassen, hierdoor komt er wat meer melk op het eind.
Heb je al eens een lactatiekundige mee laten kijken met een voeding? Hapt hij goed aan? Is zijn mondanatomie beoordeelt op een tekort lipbandje en een te korte tongriem? Hierdoor nu een voedingen ook langer duren, omdat kindjes erg moe kunnen worden doordat ze harder moeten werken.
Drinkt hij de hele tijd effectief of is het na 20-30min sabbelen. En hoe is de groei nu..

En maak je nog maar niet ongerust over dat je straks moet gaan werken. Bij de opvang passen kindjes zich vaak wel aan. (Exit, ik zie net dat je je zorgen maakt over gebroken nachten.) Misschien dat je tegen die tijd wel een heel ander ritme hebt of dat je partner afgekoelde melk kan geven zodat jij door kan slapen.

Mei 2018, zusje erbij
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Hoe lang borstvoeding laten duren per sessie? Elise_S (Gast) 4 okt 2018, 13:35
       icon Mijn ervaring Dmom (Gast) 4 okt 2018, 20:58
             icon Re: Mijn ervaring Elise_S (Gast) 6 okt 2018, 23:24
       icon Opties Roty 8 okt 2018, 14:41
             icon Re: Opties en Tijd Elise_S (Gast) 11 okt 2018, 21:14
                   icon Ik Roty 13 okt 2018, 9:05
       icon Tijd 123Zoe (Gast) 9 okt 2018, 10:42

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls