borstvoedingsforum.nl bv logo

Weinig aankomen, weinig drinken

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
SaskiaTull

BerichtOnderwerp: Weinig aankomen, weinig drinken    Geplaatst: Ma 01 Okt, 2018 14:04 Reageer met quote

Hoi,

Mijn dochter van 13,5 week oud heeft altijd exclusief borstvoeding gekregen. Tot 4 weken geleden verliep dit geheel probleemloos, ik had zelfs wat overproductie.

4 weken geleden begon ze opeens af te vlakken in haar gewichtstoename (in de lengte groeit ze nog wel), toen hebben we daar niet meteen wat achter gezocht maar toen ze 3 weken later nog steeds niet echt goed was aangekomen zijn we naar het consultatiebureau gegaan voor advies. Ons werd aangeraden om 2 a 3 keer per dag een gekolfd flesje te geven. Nu gaat mijn dochter 3 dagen per week naar het kdv waar ze twee keer een gekolfde fles krijgt. Ook ben ik haar voor en na een voeding gaan wegen. Wat meteen opvalt is dat ze veel te weinig drinkt, tussen de 110-140ml per keer, ze krijgt 6 keer per dag een voeding op verzoek en weegt 5620 gram.

Ook is ze sinds vorige week gas borstweigeren, zodra ze mijn borst ziet begint ze te huilen. Ik kan haar inmiddels wel weer voeden op bed, in het donker.

Ik twijfel over het vervangen van voeden aan de borst voor de fles, ze lijkt daar niet meer uit de drinken dan uit de borst en soms moet ik een hele voeding weggooien omdat ze op dat moment t?ch geen honger bleek te hebben.

Is dit gewoon een fase waar ik me niet te druk over moet maken of zijn er toch dingen die ik wel kan doen om te zorgen dat ze meer drinkt en minder de borst weigert?
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Weinig aankomen, weinig drinken SaskiaTull (Gast) 1 okt 2018, 14:04
       icon Vragen Trix Planting VBN 1 okt 2018, 15:39
             icon Curve SaskiaTull (Gast) 1 okt 2018, 20:54
                   icon Lengtegroei SaskiaTull (Gast) 1 okt 2018, 20:59

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen