borstvoedingsforum.nl bv logo

avonden en nachten een drama bij 9 maanden

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
mommyof7

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: avonden en nachten een drama bij 9 maanden    Geplaatst: Di 04 Sep, 2018 14:31 Reageer met quote

Mijn zoontje is nu ruim 9 maanden. Vanaf dag 1 wilde hij alleen maar aan de borst slapen. Ik kon hem niet wegleggen, dan krijste hij alles bij elkaar. Dus ik zat elke avond met hem aan de borst op de bank en de hele nacht lag hij tegen mij aan in bed. Zodra hij merkte dat hij de borst kwijt was, werd hij wakker. Overdag alleen maar hazeslaapjes, en hoewel ik elke keer weer probeerde hem in zijn bedje of de wagen te laten slapen werd het niet beter. Uiteindelijk van een ledikant een co-sleeper gemaakt. Dat gaf mij wat meer rust, maar ik krijg van dat slapen tegen mij aan in 1 houding vreselijke spierpijn in mijn rug en na hem terugleggen in de co-sleeper was hij binnen een half uur weer wakker. Daarnaast kan hij nu zelf gaan zitten en ben ik bang dat hij zich uit de co-sleeper laat vallen als ik hem 's avonds daar al in leg. Ik heb naast de co-sleeper geen ruimte om nog een bedje neer te zetten om de avond in te starten. Daarnaast is het een vreselijke onrustig ventje. Als hij in zijn slaap de borst loslaat rolt hij drie keer om en ligt hij dwars in bed of helemaal bij mijn man.

Doordat ik verkrampt werd van het samen slapen en daardoor zelf heel slecht slaap en ik de hele avond met hem bezig ben, omdat hij steeds wakker wordt, en geen tijd samen met manlief heb na 9 maanden, zijn we toch maar gaan proberen hem in een eigen bedje te slaaptrainen. Met veel gehuil als gevolg Sad .

De avonden gaan nu redelijk, als hij wakker wordt huilt hij even en slaapt dan weer verder, maar hij wordt nog steeds 's nachts meerdere keren wakker. Nu zo een drie keer per nacht. Ik probeer hem dan in slaap te sussen, maar ondanks alle adviezen en slaapboeken, krijst hij alles bij elkaar en zijn we na 6 weken slaaptrainen niet veel opgeschoten. Ik sta op het punt het op te geven en hem weer in bed te nemen, ondanks de rugpijn. Maar ik ben ook bang dat als ik hem 's nachts weer ga voeden, hij hier 's avonds ook weer om gaat vragen en ik vervolgens weer elk half uur naar boven moet en dat hij 's nachts niet 3 keer komt maar weer elk uur.

Hij is ook heel schrikkerig. Schrikt wakker van elk geluidje. Hij slaapt nu met white noise en dat gaat iets beter, dat dempt in ieder geval de geluiden om hem heen.

Dit is ons 7e kind, maar geen van de andere 6 zijn zo moeilijk geweest. Wat zouden jullie doen?
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon avonden en nachten een drama bij 9 maanden mommyof7 4 sep 2018, 14:31
       icon Sorry Trix Planting BVF 12 sep 2018, 12:49

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls