borstvoedingsforum.nl bv logo

BV loopt na 6 weken nog niet lekker

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
Roosje89

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: BV loopt na 6 weken nog niet lekker    Geplaatst: Ma 03 Sep, 2018 21:30 Reageer met quote

Hee... ben een beetje opperdepop...
Dochter van 5,5j is 7 weken te vroeg geboren, toen ze na 2 weken mee naar huis mocht met sondevoeding heb ik het kolven al snel opgegeven.
Heb hier achteraf veel spijt van gehad.
Nu opnieuw een prachtig meisje van 6,5w en ben vastbesloten om BV te geven!
Jammer genoeg loopt het nog steeds niet zoals het zou ?moeten?.
Aanhappen is vanaf dag 1 al een dingetje (lees dit ook terug in het kraamdossier).
Aanhappen lukt inmiddels wel wat beter gelukkig maar sinds 3 weken is ze op en af erg onrustig voornamelijk tijdens de voeding als in: Tepel in/uit mond -> wil wel heel graag heb ik het idee, enorm huilen, overstrekken, maaien met haar armen en benen, soms gepaard met gerommel in haar buik.
Ook verslikt ze zich vrij heftig tijdens de voeding meerdere malen in mijn linkerborst.
(Het spuit er niet uit maar die borst loopt wel harder als mijn rechter als ik er bv in knijp)
Laid back op advies van lactatiedeskundige al geprobeerd -> haalt niks uit.
Rechtop voeden, en pauzes inlassen hebben ook geen effect.
Drinkt vaak maar 1 borst per x, komt dan wel binnen 1 a 2 uur weer voor de andere waardoor er wel heel veel voedingsmomentjes ontstaan.
Weet niet of je hier ook iets mee kan maar sinds 2 weken gebruiken we soms een fopspeen van hevea maar heb het idee dat ze hem niet echt snapt of het haar niet lukt?

Heb inmiddels al contact gehad in:
Week 3 met Lactatiedeskundige 1: te strak lipbandje en vaatkramp in mijn tepels (deden enorm pijn)
Week 4 met Lactatiedeskundige 2: te korte tongriem geen spruw
Week 5 met Huisarts: spruw / reflux -> medicatie geen te kort/strak lipbandje of tongriem
Week 5 met Consultatiebureau: spruw en te korte tongriem

Ik zie door de bomen het bos niet meer. ):
Ben woensdag na de afspraak met de huisarts maar gestart met medicatie voor spruw -> nystatine voor Noor en daktarin voor mij.
Ook Ranitidine mee gekregen voor reflux nog niet mee gestart (tot net, om toch maar uit te proberen)
Gister ging het fijn en was zo opgelucht na 6 weken getob!
Vanmorgen terug naar de HA en verteld dat het beter gaat.
De voedingen erop begon de ?ellende? weer.
Net dus toch ook maar begonnen met de medicatie voor reflux (lees op internet wel terug dat die niet samen kunnen met antischimmelmiddel?)

Zou het zo graag vol willen houden, maar het be?nvloed mijn leven nu op een best wel negatieve manier.
(Ook niet fijn voor de rest van mijn gezin ook)
Ze groeit gelukkig wel goed!

Hoop echt heel erg dat jij/jullie me/ons willen/kunnen helpen?

Hoor het graag,
Roos
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon BV loopt na 6 weken nog niet lekker Roosje89 3 sep 2018, 21:30
       icon Tip Tirza (Gast) 3 sep 2018, 21:54
       icon vragen VBN Tessa 7 sep 2018, 13:07

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken