borstvoedingsforum.nl bv logo

Stoppen ze echt vanzelf?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Jemk

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Ik was er altijd    Geplaatst: Di 21 Aug, 2018 21:58 Reageer met quote

Van overtuigd dat kinderen vanzelf stoppen. Maar ik kan me goed voorstellen dat je na 8 jaar daaraan begint te twijfelen.
Zelf heb ik mijn zoon met ruim 4 jaar laten stoppen, omdat ik er wel klaar mee was. Laatst, dus bijna een naar na het stoppen was hij nog eventjes verdrietig daarover, maar een dikke
knuffel was ook goed. Mijn dochter is nu ruim 3 en al sinds een half jaar flink aan het minderen. Er is ook bijna geen melk meer. Dat speelt ook mee.

Als je wilt doorgaan en je dochter ook, dan zou ik dat doen. Wat heeft je omgeving daar voor zeggenschap over. Niks toch? Of willen ze zichzelf tergen door de vraag te stellen: ?Ben je al eens gestopt??
Je zou er ook met je dochter over kunnen praten wat de borst voor haar betekent. Niet meteen als insteek om een alternatief te zoeken, maar misschien meer informatief. Het zal hoe dan ook een interessant en waardevol gesprek zijn. En mochten jullie op een gegeven moment willen stoppen, dan ben je een beetje voorbereid op wat het voor haar betekent.

En ik denk dat mijn voorganger een goed antwoord heeft. Ik denk dar ze bij haar pubertijd wel stopt.

Ik vind het alleen maar prachtig dat jullie nog een goed team vormen. Zolang jullie twee?n (en vooruit je man ook, steun van je man is erg fijn) het nog prima vinden is het ok?.
Ik kwam eens een mooi tegeltje tegen: doe wat je wilt, kletsen doen ze toch.

Zl 2013 (heeft ruim 4 jaar gedronken)
Dl 2015 (heeft ruim 3 jaar gedronken)
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Stoppen ze echt vanzelf? Maartje (Gast) 7 aug 2018, 20:25
       icon mijn kinderen sauu (Gast) 9 aug 2018, 10:11
             icon Reactie Maartje (Gast) 10 aug 2018, 14:47
                   icon Ik was er altijd Jemk 21 aug 2018, 21:58
                         icon re Cowboy 24 aug 2018, 15:09
       icon vanzelf stoppen HannekeSchaab 25 aug 2018, 15:09
       icon helpen stoppen HannekeSchaab 25 aug 2018, 15:18