borstvoedingsforum.nl bv logo

Zoontje komt niet goed bij

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
KathleenV

BerichtOnderwerp: Zoontje komt niet goed bij    Geplaatst: Vr 10 Aug, 2018 0:30 Reageer met quote

Beste,

Mijn zoontje is geboren op 22/06, na geplande gentle sectio.woog 3kg290. Hij is meteen bij mij gemogen huid op huid, in het ok zelf en daar al 1e bv gehad. Verder steeds veel huid op huid, bv op vraag, min 8 voedingen per 24uur, geen speentjes, flesjes of bijvoeding gehad. Dan beginnen afvallen tot dag 10, toen woog hij het laagst 2,980 kg.
Sinds dag 8 aan het afkolven en die melk bijgeven, met calmafles. Sindsdien komt hij langzaamaan bij, maar telkens we de afgekolfde melk achterwege laten of minderen gaat zijn gewicht weer naar beneden. Zijn tongriempje is geknipt, we zijn spruw aan het behandelen. In het ziekenhuis zeiden ze dat hij goed aanhaalt, de vroedvrouw zegt dit ook, ben zelf kraamzorg en vind zijn techniek er ook goed uitzien. Hij viel wel snel in slaap en zuigt dan i.p.v. slikken. Af en toe gebruik ik borstcompressie.
Maar eigenlijk wil ik gewoon dat het wat meer vanzelf begint te gaan. Het kolven, de borstcompressie het navoelden, steriliseren, ... is teveel aan het worden. Heb zoveel meer werk dan enkel borstvoeding ... ben steeds een uur bezig en geef om de drie uur eten.
Is het een oplossing om 1of 2 voedingen te vervangen door kunstvoeding, of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Zoontje komt niet goed bij KathleenV (Gast) 10 aug, 0:30
       icon Bel Roty 10 aug, 14:18
             icon Lactatiekundige VBN Tessa zo, 15:12

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls