borstvoedingsforum.nl bv logo

Kolven middagje weg

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
jjs

BerichtOnderwerp: Kolven middagje weg    Geplaatst: Vr 27 Jul, 2018 12:53 Reageer met quote

Hi allen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over kolven. Ik geef volledige bv aan mijn 5 weken oude baby, dit gaat erg goed. Ik zou binnenkort een middagdagje weg willen (ongeveer 6 uurtjes) en vraag mij af hoe ik dan het beste het kolven aan kan pakken.

Ik heb het laatst voor het eerst geprobeerd met kolven. Ongeveer een half uur/uur na de 1e bv in de ochtend, heb ik een flesje met ongeveer 60 ml afgekolfd. Dit flesje heeft mijn vriend toen in de middag gegeven aan onze baby, dit ging goed (flesje alleen niet helemaal volledig gedronken, er was ongeveer 20 ml over).
Ik heb alleen rond dat tijdstip dat mijn vriend het flesje gaf, zelf niet gekolfd. In de avond had ik daardoor erg last van stuwing.

Wat zouden jullie mij adviseren? Als ik bijvoorbeeld in de ochtend heb gekolfd na de eerste BV, en in de middag van plan ben om ongeveer 6 uurtjes weg te zijn, kan ik dan na de laatste voeding die ik aan mijn baby geef aan het begin van de middag en dan weg ga, het beste nog wel na 3h ergens afkolven ivm eventuele stuwing?

En kan ik het beste gewoon kolven wanneer nodig (als ik bijvoorbeeld een x weg ga) of zouden jullie adviseren om een voorraadje op te bouwen en dit daarom een paar x per week te doen? In principe is het denk ik niet nodig omdat ik momenteel niet werk en eigenlijk constant bij mijn baby ben. Maar zou het goed zijn voor bijvoorbeeld de melk productie om dit meerdere malen te doen per week?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,
Judith
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Kolven middagje weg jjs (Gast) 27 jul 2018, 12:53
       icon hoe ik het deed Jemk 30 jul 2018, 19:01
             icon Kolven middagje weg Jjs (Gast) 24 aug 2018, 15:30

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen