borstvoedingsforum.nl bv logo

Kolven afbouwen?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
Jelka123

BerichtOnderwerp: Kolven afbouwen?    Geplaatst: Ma 11 Jun, 2018 22:06 Reageer met quote

Over 4 weken wordt mijn zoon 1 jaar oud en geef ik dus 1 jaar borstvoeding .

Ik werk momenteel 3 dagen per week. Tijdens mijn kolfrecht kolfde ik 2 keer per dag en ik ging wat eerder naar huis om live te voeden.
Na het einde van mijn kolfrecht kolf ik nu nog 1 keer per dag in mijn pauze. Opbrengst ligt dan zo tussen de 150-230 ml.

Mijn zoon drinkt op niet-werkdagen nog zo'n 5-6 keer per dag bij me. Op mijn werkdagen drinkt ie uit de fles steeds minder, zo'n 80-120 ml. op een dag, soms nog minder. Daarnaast bieden we hem dan ook water aan, om ervoor te zorgen dat ie genoeg vocht binnenkrijgt, zeker met dit warme weer.

Hij eet verder redelijk wat vast voedsel, bij ontbijt ong. 1 boterham, bij lunch ook of een stuk fruit en een redelijke warme hap 's avonds.

Ik ben aan het overwegen om na de verjaardag van mijn zoon te stoppen met kolven. Het kolven an sich is nog wel te doen (al zal het nooit mijn hobby worden Wink ), maar ik heb er wel echt genoeg van om elke dag die kolf schoon te maken als ik thuiskom uit mijn werk.

Kan ik het beste het kolven de komende weken langzaam afbouwen door steeds iets korter te kolven of zou ik gewoon in 1 keer kunnen stoppen? Ik kolf nu ong. 10-12 minuten.

Het is zeker niet mijn bedoeling om te stoppen met borstvoeding, dus als mijn productie daardoor instort, dan ga ik liever nog even door met kolven.
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Kolven afbouwen? Jelka123 (Gast) 11 jun, 22:06
       icon over het algemeen Jemk 16 jun, 2:01
             icon Kolven afbouwen? Jelka123 (Gast) 16 jun, 13:59

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls