borstvoedingsforum.nl bv logo

Hoe(veel) kolven

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
Zasu

BerichtOnderwerp: Hoe(veel) kolven    Geplaatst: Vr 30 Mrt, 2018 15:28 Reageer met quote

Hallo,

Ik ben sinds een maand weer ah werk en dus ah kolven voor mijn zoontje van 18 weken. Ik heb nooit eerder moeten kolven tijdens werk (andere twee keer lang verlof) dit is dus nog nieuwe materie 😉
Mijn zoontje weegt 7,9 kilo en is 66 cm. Flinke jongen dus 😁 Hij drinkt gemiddeld nog 6 keer per dag. Als ik uitga van de berekening voor flesvoeding van 150 cc *7,9/6 krijgt hij 200 cc ik vind dit vrij veel eerlijk gezegd dus krijgt hij nu bij de gastouder 175,-. En daar heeft hij voldoende aan. Maar waar stopt de berekening aan cc? Ik kan me niet voorstellen dat dit op blijft lopen tot boven nav gewicht, dan komen we straks ruim boven 200.

Dan nog n vraag over opbrengst. Ik kolf nu 2x per dag. Het lukt me na het lezen van tips steeds beter om de tsr op te wekken. Dat was ih begin wat moeilijk. Maar hoe lang kolf ik nu? Meestal lukt het me aan eenkant twee keer de tsr pp te wekken en de andere kant een keer. Kolf ik dan daarna nog lang door of kan ik ook stoppen als ik voldoende heb gekolfd? Wat is het advies? Soms als ik doorkolf, is Mn opbrengst hoog (225 cc) maar ben ik ook ruim 45 min verder. Ik vind dat wat lang. Ook omdat ik van mijn twee uur kolfrecht een uur eerder wegga om live te voeden.

Verder kolf ik met een handkolf. Daar heb ik tot nog toe altijd de beste opbrengst mee, nu zei iemand dat je productie mogelijk sneller achteruit loopt met een gandkolf dan met een elektrische. Is dit echt zo? Ik heb een enkele electrische maar die vind ik gewoon noet zo prettig.

En tot slot hoe vaak steriliseren jullie je spullen? Nog dagelijks?

Alvast bedanktvoor de respons.
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Hoe(veel) kolven Zasu (Gast) 30 mrt 2018, 15:28
       icon Reactie op je vragen Trix Planting VBN 30 mrt 2018, 19:45
             icon Reactie Zasu (Gast) 30 mrt 2018, 20:12

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen