borstvoedingsforum.nl bv logo

Twijfel overstappen kunstvoeding - eczeem in familie

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
Noi

BerichtOnderwerp: Twijfel overstappen kunstvoeding - eczeem in familie    Geplaatst: Zo 07 Jan, 2018 18:23 Reageer met quote

Hoi, ik geef volledig borstvoeding, maar ik ben er helemaal niet blij mee. Ik kan er niet van genieten en vind het een verplichting, zo voelt het - ik word er gewoon chagrijnig van als het weer zover is. Misschien komt het door een zware bevalling en moeizaam herstel, maar nu na 4 weken, ben ik er eigenlijk zo klaar mee. Ik vind het zo intensief, zo naar dat ik de enige ben die hem kan voeden - zit zo aan hem vast. Dit hoewel ik prima productie heb en m'n zoontje ook prima drinkt over t algemeen - 6-8 keer per dag. Ik heb eigenlijk besloten om af te bouwen met BV en in elk geval een paar voedingen te gaan vervangen door KV. Mijn enige twijfel is of dit het erg af te raden is, omdat mijn man constitutioneel eczeem heeft, en ik hoop dat mijn zoontje dat niet gaat krijgen. Is er onderzoek bekend, dat met BV dit kan worden voorkomen? Is het dus te adviseren ondanks mijn gevoelens vooral door te gaan met BV wat eczeem betreft, of is de eerste maand moedermelk al een mooie gift en kan het geen kwaad nu langzaam wat af te bouwen? Ik wil het liefst het best voor mn zoontje, en aan de andere kant moet ik ook wat voor mezelf zorgen, zit er soms erg doorheen en afbouwen met BV zou ik persoonlijk erg fijn vinden.
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Twijfel overstappen kunstvoeding - eczeem in familie Noi (Gast) 7 jan, 18:23
       icon Mijn reactie Trix Planting VBN 9 jan, 12:09
       icon Kansen Sennnie (Gast) 9 jan, 19:26
             icon hart onder riem Miranda8 23 feb, 12:10

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls