borstvoedingsforum.nl bv logo

Denken jullie mee?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Stokstaartje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: ja    Geplaatst: Zo 22 Okt, 2017 0:04 Reageer met quote

buiten de voedingen om was ze heel vrolijk en sliep op zich goed buiten de darmkrampjes om. Wel ONTZETTEND veel last dan darmkrampjes gehad, maar ja het was mijn eerste dus dacht dat het normaal was. Nu bij mijn tweede weet ik wel dat de eerste echt geen normale darmkrampjes had. Ze zeggen dan dat het met 3 maanden over is en anders met 4 maanden, maar bij ons werd het achteraf gezien alleen maar erger. Op het laatst hoorde je haar darmen op een meter afstand. In die periode wou ze gewoon echt niet meer drinken na een paar keer zuigen dus echt gewoon borstweigeren.

Dat aanhappen loslaten verhaal herken ik wel. Rond 3 maanden gaan ze over van instinctief drinken naar drinken op basis van willen drinken dus zelf bepalen. En ik herken ook dat het aan de fles minder heftig is! Mijn verklaring daarvoor, maar dat is pure speculatie, is dat ze bij de borst meer moeten zuigen waardoor het spijsverteringskanaal heftiger reageert. Zodra ze beginnen te zuigen gaat het spijsverteringskanaal werken en bij een flesjes gaat het veel makkelijker dus minder zuigen...

Je kunt je voorstellen dat ze steeds minder gaan drinken...dus minder vraag...dus minder productie....dus tragere melkstroom....dus frustratie. Doordat ze om een gegeven moment zelf bepalen OF ze willen drinken en hoeveel gaan ze door de pijn minder drinken. Ik had zelf namelijk het idee dat mijn dochter geleerd had dat als ze ging drinken dat ze dan pijn kreeg dus wilde ze steeds minder drinken en op een gegeven moment dus helemaal niet meer. Tijdens de opname in het ziekenhuis bevestigde een verpleegkundige mijn gedachtegang daarover.

ja sporen van staat idd bijna overal wel op hahaha. Fijn dat je brood en beleg veilig zijn hahaha. Ik vond het in het begin wel erg lastig. Ben toen ook boodschappen gaan doen bij de AH i.v.m. de duidelijke allergie info. Later weer voorzichtig bij aldi enzo toen ik er wat meer ervaring mee had.
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Denken jullie mee? Zjowies 20 okt 2017, 20:10
       icon zou kunnen! Stokstaartje 20 okt 2017, 21:43
             icon Herkenbaar Zjowies 21 okt 2017, 13:09
       icon ja Stokstaartje 22 okt 2017, 0:04
       icon Hoe gaat het nu? Stokstaartje 31 okt 2017, 23:50

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken