borstvoedingsforum.nl bv logo

Denken jullie mee?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
Zjowies

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Denken jullie mee?    Geplaatst: Vr 20 Okt, 2017 20:10 Reageer met quote

Ik heb heel veel aan dit forum gehad bij mijn eerste dus probeer ik hier weer wat ervaringen/meningen/oplossingen te zoeken.

I. is nu precies 14 weken.
- De eerste 2 maanden hadden we een vermoeden van verborgen reflux en/of krampjes, maar daar is (of leek) hij overheen gegroeid (sinds we de leefregels mbt reflux volgen, en dat doen we nog altijd).
- Vanaf week 8 kreeg hij dagelijks een 30ml kunstvoeding bij (2 weken in het buitenland bij schoonfamilie, bloedheet, krijsende baby die door al het wenen/de warmte niet goed kon aanhappen, geen mogelijkheid tot kolven en ik die om van alle kritiek/commentaar af te zijn toeliet om wat kv bij te geven)
- Terug thuis beginnen kolven om te zien hoe het gesteld was met mijn productie en die was niet meer optimaal (wss door alle stress bij de schoonfamilie Wink ) Dus maatregelen getroffen: dagenlang veel kolven en veel aanleggen. Productie is wel wat toegenomen maar is (nog) niet wat het moet zijn dus we geven nog altijd kv bij (intussen 90 ml en ik leg elk anderhalfuur aan, 's nachts 2à3u) Maar:
- Het aanhappen gaat zo moeilijk: als de melk komt, drinkt hij goed maar als hij moet wachten op een toeschietreflex is hij zo onrustig/ongeduldig, happen-wegtrekken-friemelen-zoeken-wenen
- Hij blijft over het algemeen heel onrustig: kan moeilijk in slaap komen, schiet voor het minste wakker, veel wenen, qua voeding veel teruggeven en je ziet hem echt pijn hebben (als hij slaapt zie je hem echt ineentrekken dus denk ik aan buikpijn/pijn ad darmpjes)

Nu mijn vraag: zou dit koemelkallergie kunnen zijn? Of gewoon honger? Hij groeit wel traag, zit vanaf week 2 al op het onderste lijntje. Hij volgt zijn lijntje wel, maar je zou denken dat hij met elke 2u aanleggen + extra kunstvoeding toch meer zou aankomen.

Bedankt voor het lezen/meedenken alvast!
Groetjes Zjowies
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Denken jullie mee? Zjowies 20 okt 2017, 20:10
       icon zou kunnen! Stokstaartje 20 okt 2017, 21:43
             icon Herkenbaar Zjowies 21 okt 2017, 13:09
       icon ja Stokstaartje 22 okt 2017, 0:04
       icon Hoe gaat het nu? Stokstaartje 31 okt 2017, 23:50

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen