borstvoedingsforum.nl bv logo

Falend kolfregime - melkoverschot

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Jennifer2

BerichtOnderwerp: Antwoorden    Geplaatst: Wo 11 Okt, 2017 21:58 Reageer met quote

Hi Tessa,

dank voor je uitgebreide antwoord.
Nee, ik kolf alleen de borsten leeg als ik werk. Als ik niet werk, ben ik al blij zat dat ik dat ding niet meer hoef te gebruiken en mijn zoontje gewoon kan aanleggen.
Dus dan wordt er niet gekolfd, alleen live gevoed.

Ik heb verder niet echt veel last van stuwing, aanhappen gaat prima. Vooral bij de ene borst verslikt hij zich echter regelmatig. Daar is de productie hoger dan in de andere borst en ik heb ook het idee dat de melk met meer vaart uitkomt. Als ik zelf die borst met hand kolf, dan komen en echt flinke stralen melk uit.

De oppas geeft aan dat hij met flessen van 130 ml. tevreden is, soms zelf nog een klein beetje niet opdrinkt.

Ik heb altijd gedacht dat borstvoeding geven makkelijk zou zijn. Maar het is echt moeilijk. Bij mij heeft het best wat moeite en ook pijn gekost om het op gang te krijgen. Dat is nu allemaal voorbij en nu geniet ik er echt van, maar het is ook een bron van veel onzekerheid. Je weet niet hoeveel de baby drinkt, angst voor te weinig productie, angst voor teveel productie en dus overvoeden.

1 borst per keer geven probeer ik wel eens, dat is nog niet echt een succes, vooral niet als hij alleen de borst met minder productie drinkt.

Zou jij aanraden om toch maar 1 borst per keer te geven?
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Falend kolfregime - melkoverschot Jennifer2 (Gast) 10 okt 2017, 22:08
       icon Aanvulling Jennifer2 (Gast) 10 okt 2017, 22:12
             icon hoe gaat het uit de borst? VBN Tessa 11 okt 2017, 11:34
                   icon Antwoorden op vragen Jennifer2 (Gast) 11 okt 2017, 13:03
                         icon Zorgen Jennifer2 (Gast) 11 okt 2017, 14:01
                               icon geen zorgen! VBN Tessa 11 okt 2017, 19:11
                                     icon Antwoorden Jennifer2 (Gast) 11 okt 2017, 21:58
                                           icon het gaat gewoon goed VBN Tessa 12 okt 2017, 10:45
                                                 icon Bedankt! Jennifer2 (Gast) 13 okt 2017, 13:12

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls