borstvoedingsforum.nl bv logo

Falend kolfregime - melkoverschot

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
Jennifer2

BerichtOnderwerp: Falend kolfregime - melkoverschot    Geplaatst: Di 10 Okt, 2017 22:08 Reageer met quote

Ik denk dat ik iets niet goed aanpak met het kolven op het werk.
Mijn zoon krijgt op mijn werkdagen 2 flessen aangeboden van 130 ml. elk.

Als ik kolf, heb ik veel meer melk dan 2x 130 ml.
Zoveel zelfs dat ik aan het eind van deze werkweek (3 dagen per week) zo'n 750 - 800 ml. over heb, die ik dan invries. Maar als het zo door blijft gaan, zit de vriezer binnen no time vol.

Ik kolf op werkdagen 2 keer, op tijden dat mijn zoon normaal gesproken ong. een voeding zou krijgen.

De eerste kolfbeurt ('s ochtends) kolf ik de borsten leeg. Daar ben ik dan zo'n 15 - 17 minuten mee bezig en dan heb ik al genoeg gekolfd voor de 2 voedingen, die mijn zoon met de fles krijgt (260 - 275 ml.)

De 2e kolfbeurt ('s middags) kolf ik korter, maar ook dan kolf ik zo'n 150-175 ml.

Wat doe ik fout? Moet ik de borsten niet leeg kolven?
Geef ik mijn kind te weinig in de fles? Hij is ong. 4 maanden oud en weegt zo'n 8 kilo. Hij lijkt wel tevreden na de fles hoor ik van de oppas.
In totaal krijgt hij zo'n 6 voedingen op een dag, waarvan dus 2 met de fles, de rest live aan de borst.

Ik wil natuurlijk geen overproductie, maar ik wil ook voorkomen dat de productie terugloopt en dat ik op een gegeven moment te weinig melk heb.
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Falend kolfregime - melkoverschot Jennifer2 (Gast) 10 okt 2017, 22:08
       icon Aanvulling Jennifer2 (Gast) 10 okt 2017, 22:12
             icon hoe gaat het uit de borst? VBN Tessa 11 okt 2017, 11:34
                   icon Antwoorden op vragen Jennifer2 (Gast) 11 okt 2017, 13:03
                         icon Zorgen Jennifer2 (Gast) 11 okt 2017, 14:01
                               icon geen zorgen! VBN Tessa 11 okt 2017, 19:11
                                     icon Antwoorden Jennifer2 (Gast) 11 okt 2017, 21:58
                                           icon het gaat gewoon goed VBN Tessa 12 okt 2017, 10:45
                                                 icon Bedankt! Jennifer2 (Gast) 13 okt 2017, 13:12

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls