borstvoedingsforum.nl bv logo

Kolven op het werk

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Willeke

BerichtOnderwerp: Dank!    Geplaatst: Zo 01 Okt, 2017 16:54 Reageer met quote

janny schreef:
Fijn dat het kolven goed gaat! Heb je 3x op 1 dag gekolfd, of op 3 verschillende dagen 1x?
Ik kolfde per werkdag 2x en kolfde de eerste keer altijd behoorlijk wat meer dan de tweede keer. Ik had wel altijd veel meer dan ze dronken (slechte flessendrinkers). Zolang je geen stuwing krijgt op dagen dat je allen live voedt lijkt me het geen probleem dat je meer kolft dan er gedronken wordt. Je zou ook kunnen kijken om 2x te kolven ipv 3x. Of de laatste kolfronde 1 kant ipv 2 en bij thuiskomst je kindje de andere kant te laten drinken.
Het was bij mij ook wel zo dat ik toen ik net weer aan het werk was veel meer kolfde dan na een aantal weken. Dus het kan ook zo zijn dat de hoeveelheid nog wat terugloopt.
Flessen van 200cc lijkt mij erg veel. Ik zou met kleinere flessen beginnen (120 cc ofzo) en kijken waar je kindje tevreden mee is. Het is vooral ook belangrijk dat het drinken uit de fles niet te snel gaat.
Ik kolfde alleen op werkdagen overige dagen altijd live gevoed. Mijn relatie met mijn kolf was niet zo goed dat ik dat ding ook wilde gebruiken wanneer het niet perse nodig was en mijn dochters dronken ook niet graag uit de fles Wink

Wow, wat geef jij al een lange tijd BV! Wat fijn!

Ik heb nu op 3 dagen 1 keer gekolfd, ik begon met halve dagen. Komende tijd weer volledige dagen en dan ga ik 2 keer per dag kolven en wat eerder naar huis om rond 17 uur live te kunnen voeden.

OK, ik lees nu al een paar keer dat de eerste paar keer kolven veel opbrengst kan hebben en dat dat na verloop van tijd wel minder kan worden.
Ik was al iets te positief erover Wink
Goed om daar rekening mee te houden, zodat ik niet in de stress raak als het minder wordt.

Flessen van 200cc lijken mij ook erg veel, we zijn begonnen met flessen van 120cc, maar de opvang gaf aan dat het lijkt of de kleine daar niet genoeg aan heeft. Misschien proberen met 130cc per fles.
Tegelijkertijd wordt altijd gezegd dat een baby meer uit de borst kan halen, dan een kolf. Maar ik kan me niet voorstellen dat de baby er 200cc per keer uit drinkt bij live voeden.

Ik wil in ieder geval voorkomen dat er vlak voor ik thuis kom, nog een flinke fles ingaat, zodat de kleine geen trek meer heeft als ik thuis kom om live te voeden.

Mijn relatie met de kolf is ook niet dusdanig innig, dat ik dat ding ook nog op niet-werkdagen wil gebruiken Wink
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Kolven op het werk Willeke (Gast) 29 sep 2017, 8:52
       icon topproductie Geefmaaraanmij (Gast) 29 sep 2017, 10:57
             icon Geen idee :-) Willeke (Gast) 29 sep 2017, 14:47
                   icon Ik Jaloers (Gast) 1 okt 2017, 1:23
                         icon Bewaren Ster 1 okt 2017, 10:32
                               icon Kolven Willeke (Gast) 1 okt 2017, 13:57
       icon Wat antwoorden janny 1 okt 2017, 16:02
             icon Dank! Willeke (Gast) 1 okt 2017, 16:54
       icon Hoe aanpakken? Willeke (Gast) 2 okt 2017, 8:44