borstvoedingsforum.nl bv logo

6 jaar alweer!

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Capri

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Hallo Jemk    Geplaatst: Vr 18 Aug, 2017 1:18 Reageer met quote

Geen jarige hier nu hoor, maar dankjewel voor je reactie Smile Moeilijk he, als ze dan heel verdrietig zijn en eigenlijk alleen de borst willen als troost. Ik vind het dan best lastig om voet bij stuk te houden. Maar ik snap je ontmoedigingsbeleid helemaal. Hoop dat het zo werkt voor jullie. 4 jaar is echt heel mooi! Zover ben ik niet geraakt, maar ik had eerst nooit gedacht langer dan 6 maanden te voeden (en toen een jaar en daarna "we zien wel")
Mijn oudste is alweer 7 en een beetje, de 6 jaar is het totaal van alle 3 opgeteld (13 maanden aan de eerste en zij heeft nog bekertjes afgekolfde melk gekregen toen nr 2 geboren was, 26 maanden aan de 2e en de rest aan mijn jongste).
Korter voeden deed ik al een tijdje inderdaad, en probeerde tijd aan de borst dan te vervangen door knuffelen. Of maar 1 borst, maar dat wilde hij bijna nooit. De afgelopen 3 dagen is hij gaan slapen zonder borst, maar hij vraagt er wel steeds om. Logisch ook, dat is hij gewend. Ik kan wel zeggen dat hij al groot is, dat zegt hij zelf ook altijd, maar op dat moment is hij conveniently ineens weer klein Wink Wat nu wel helpt is dat hij steeds vaker niet meer overdag slaapt en 's avonds echt moe is. Anders krijg ik hem echt niet rustig en klaar om te gaan slapen zonder hem te voeden. Ik verwacht dat hij wel langer zal blijven vragen om de borst, omdat hij al ouder is dan de vorige 2 toen we stopten, meer/beter opgeslagen herinneringen. We zullen het zien. Ik vond het prachtig om te doen (denk vooral met weemoed terug aan de periodes van exclusieve borstvoeding, het mooie gevoel/gezicht/geluid Heartbeat als ze zich vol tanken aan de borst) maar ben nu ook echt zover om er een streep onder te zetten. We zijn ook druk bezig met een 3e slaapkamer, die is bijna klaar. Dan allemaal een eigen kamertje en rustig slapen (we worden nu geregeld wakker van elkaar). Een nieuwe fase dus!
icon 6 jaar alweer! Capri 11 aug 2017, 22:52
       icon Stoppen/afbouwen Jemk 16 aug 2017, 6:43
             icon Hallo Jemk Capri 18 aug 2017, 1:18
                   icon vervangen Cowboy 20 aug 2017, 12:14
                         icon Hier inmiddels Jemk 21 aug 2017, 19:31
                               icon peuter verontwaardigd Capri 23 aug 2017, 11:51
                                     icon Fijn te lezen! Jemk 23 aug 2017, 22:33

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls