borstvoedingsforum.nl bv logo

Eczeem door allergie?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
April

BerichtOnderwerp: Eczeem door allergie?    Geplaatst: Wo 17 Mei, 2017 9:43 Reageer met quote

Hoi,

ik heb hier al flink rond gekeken op dit forum, maar stuur zelf ook een bericht.
Ik heb een zoontje van 4 maanden. Hij groeit als kool. Het is een tevreden, rustig mannetje, heel vrolijk. Hij slaapt goed en heeft weinig last van darmkrampen gehad. Hij laat wel veel scheetjes. Hij huilt heel weinig.

Sinds een paar maanden heeft hij last van eczeem. Ik heb bij de huisarts een hormoonzalf gekregen en veel tubes cetamagrogol zalf. De hormoonzalf gebruik ik maar heel af en toe, de cetamagrogol twee keer per dag voor zijn hele lijfjes en bij elke verschoonbeurt voor zijn benen, zij en wangen.
De huisarts dacht niet aan een allergie.ook bij het consultatiebureau zei de dame daar "O nee meisje, daar hoef je je geen zorgen om te maken, dat is zo achterhaald idee".

Ik was echter laatst bij een lactatiekundige ivm een productiedipje en zij raadde me aan toch een dieet te gaan volgen.
Ik volg dat dieet (geen lactose, geen melkeiwit, geen ei, geen soja, geen pinda's) sinds 13 dagen. Bovendien eet ik sinds 10 dagen geen cacao meer.

Het leek even vruchten af te werpen. Mijn zoontjes wangen werden weer wat rustiger, de plekjes op z'n bovenlijf ook. Dat is trouwens ook wel eens gebeurd toen ik nog geen dieet volgde. Maar vandaag, of eigenlijk gisteravond werd het weer erger..

Het lang zal ik het dieet nog blijven volgen? Zijn er hier moeders met eczeembaby's en na hoeveel tijd zagen jullie echt resultaat? Verdween het eczeem helemaal?
Of zou het toch niet aan zijn voeding liggen?

Groetjes, April
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Eczeem door allergie? April (Gast) 17 mei 2017, 9:43
       icon nog even doorzetten Mama Talla 17 mei 2017, 10:07
             icon doorgaan April (Gast) 17 mei 2017, 16:57
       icon ervaring Jannerik 14 jun 2017, 20:56

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken