borstvoedingsforum.nl bv logo

Borstvoeding, een onmogelijke klus (voor mij)

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht ::
Sennnie

BerichtOnderwerp: Keuze    Geplaatst: Zo 23 Apr, 2017 7:30 Reageer met quote

Wat vervelend dat je je zo gepusht hebt gevoeld, in plaats van de ondersteuning hebt gekregen die je nodig had,zodat je je eigen beslissing had kunnen maken. En wat fijn om te lezen dat uiteindelijk de overstap naar de fles jou en je dochter zoveel hebben opgeleverd.

Het blijft altijd zo bizar om te lezen hoe anderen om je heen zo erg hun mening kunnen hebben over wat het beste is. Bij jou (en herken ik ook wel van paar vriendinnen) de druk om bv te MOETEN blijven geven.

Bij anderen juist andersom de constante stroom van "stap toch over naar de fles,want dan komt alles goed " terwijl moeder zelf graag zou willen doorgaan met bv.

En dat in een tijd waarbij je zelf ook niet de meest rationele, stabiele persoon bent,door alle hormonen, de veranderde situatie met een baby etc.

Ik heb zelf ook moeilijke start gehad met bijna geen productie,waarschijnlijk mede door veel bloedverlies. Dus paar weken gevoed,gekolfd,flesje erbij etc. Uiteindelijk wel volledig op bv kunnen komen. Maar als dat niet gelukt was,had ik dat ook begrepen. Alleen op het moment zelf vond ik 't zo lastig om een knoop door te hakken. En dan had ik juist wel fijne steun van mijn man,lactatiekundige etc. Die ook de mogelijkheid van overstappen naar flesjes open lieten,maar ook de mogelijkheid van doorgaan met bv.

Ik hoop dat er steeds meer moeders de ondersteuning gaan krijgen die ze nodig hebben,zowel om (ondanks moeilijkheden) door te kunnen gaan met bv als om de keus te kunnen maken om over te stappen naar flesjes. Want ook dat is een prima keus. En heeft idd niks te maken met of je een goede moeder bent of niet!!

Ik wens je samen met je kindje een heel fijne voedingstijd!
Vorige bericht ::
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Borstvoeding, een onmogelijke klus (voor mij) Eline89 (Gast) 21 apr 2017, 13:26
       icon Keuze Sennnie (Gast) 23 apr 2017, 7:30

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls