borstvoedingsforum.nl bv logo

Ervaringsdeskundigen?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht ::
Stokstaartje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: mijn ervaring    Geplaatst: Di 21 Mrt, 2017 10:15 Reageer met quote

als ik het me goed herinner zag ik de echte verbetering na 2 dagen, nadat ik gestopt was. dus zondag voor het laatst wat gegeten dan zag ik op woensdag pas echt een duidelijke verbetering. Misschien op dinsdag een hele lichte verbetering in de loop van de dag. Hoop dat ze snel weer wat opknapt. Mijn advies is ga eerst even een maand of 2 gewoon volledig op dieet. Hier door kan haar lichaampje ook echt even herstellen. Eczeem duurt vaak wat langer voor daar echt verbetering optreedt. Zo kunnen het slijmvlies van haar darmpjes ook even goed herstellen. Die zijn nu natuurlijk nog hevig geïrriteerd door de melk. Na een maand of 2 zou je eventueel kunnen kijken of je wel soja of iets anders kan eten/drinken.

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met allergie├źn en borstvoeding, maar voor de zekerheid even dit. Het advies van tegenwoordig is om alles waar melk, soja en ei in zit te laten staan. Dit kan ook onder andere namen voor komen en op deze manier verborgen zijn. Hierdoor kan het zijn dat jij denkt dat je geen allergenen binnen krijgt terwijl dit wel zo is. Ik heb tijdens mijn zoektocht een prachtige site gevonden om dit probleem op te lossen. http://www.voedselallergie.nl/allergenen.html

Ook vond ik het in het begin fijn om bij de appie heijn te shoppen omdat daar de allergenen beter vermeld staan op de verpakking. Ook moet je er rekening mee houden dat ELK merk zijn eigen recept heeft. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je de speculaasjes van het ene merk wel kan eten en het andere merk niet! Ook veranderen ze soms zomaar het recept dus kijk af en toe ook even weer op de verpakking van producten die je normaal als veilig beschouwd.

na 2 maanden kan je bijvoorbeeld kijken of je wel ei en soja kunt eten. Maar belangrijk is dat je dit doet op een moment dat je baby rustig is en geen last heeft van tandjes of andere ongemakken anders kan je het ongemak soms onterecht relateren aan het provoceren. Als je gaat provoceren moet je dit met 1 allergeen tegelijk doen, want als ze wel reageert weet je niet of ze nou op soja of op ei reageert. Ik heb trouwens niet gelet op kan mogelijk sporen bevatten van...anders bleef er nog minder over om te eten. Vaak gaat dit gewoon goed, maar bij onvoldoende resultaat zou je dat ook nog kunnen gaan mijden of kijken of er nog een extra boosdoener is...

hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen. Heb je nog meer vragen. Stel ze gerust!
Vorige bericht ::
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Ervaringsdeskundigen? Ella007 20 mrt 2017, 23:29
       icon mijn ervaring Stokstaartje 21 mrt 2017, 10:15

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls