borstvoedingsforum.nl bv logo

onrustige baby

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht ::
Belle123

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Moeilijk te zeggen    Geplaatst: Wo 01 Mrt, 2017 10:55 Reageer met quote

Hoi Moke,

We hebben uiteindelijk tot een half jaar veel met hem gerommeld. Daarna merkte we verbetering. Het dieet leek niks te doen, daar ben ik uiteindelijk weer mee gestopt, te meer ook omdat ik zelf te veel afviel. Mijn zoontje is nu 1,5 jaar en heeft nog steeds snel last voeding die omhoog komt, snel de hik ed.

Bij hem is een paar maanden geleden geconstateerd dat hij overflexibel is. Dit zou er ook voor kunnen zorgen dat de spieren in zijn slokdarm en zijn maagklepje trager sterk zijn geworden, waardoor hij dus last had van relfux. Een zwak maagklepje is eveneens een familiekwaal, dus dit kan ook een oorzaak zijn.

Omdat mijn zoontje geobstipeerd raakte toen hij over ging op vaste voeding, zijn we toch weer overgestapt op een koemelkvrij dieet. Ook krijgt hij elke dag een laxeerdrankje. Daar lijken we nog niet mee te kunnen stoppen, dus of het nu daadwerkelijk de koemelk is, durf ik niet te zeggen.

Wat ik in elk geval wel denk, is dat het toen hij zo klein was en enkel nog bv kreeg, niet de koemelk is geweest. Logischer blijkt achteraf de overflexibiliteit, waardoor hij ook veel met zijn hoofd achterover hing en pas laat op zijn buik kon liggen en ging rollen. Dat samen met een genetisch zwak maagklepje, lijkt de reflux wel redelijk te verklaren.

Maar, het blijft gissen hoor... Is gewoon erg moeilijk achter te komen bij zo'n kleintje en bijna elke 'deskundige' zegt iets anders. We hebben het voor hem zo prettig mogelijk proberen te maken door hem veel te dragen en rechtop te houden na de voedingen. Zwaar, maar uiteindelijk het beste wat je kan doen.

Succes!
Vorige bericht ::
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon onrustige baby Belle123 5 jan 2016, 9:47
       icon klinkt herkenbaar Echidna 5 jan 2016, 12:10
       icon benieuwd Moke (Gast) 26 feb 2017, 23:03
             icon @moke Trix Planting BVF 27 feb 2017, 13:04
             icon Moeilijk te zeggen Belle123 1 mrt 2017, 10:55

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen