borstvoedingsforum.nl bv logo

Bijvoeden vanaf 4 of 6 maanden?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht ::
Jannerik

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Informeer jezelf    Geplaatst: Di 10 Jan, 2017 21:26 Reageer met quote

Als eerste":
Ik realiseer mij terdege dat ik inmiddels wellicht alweer achter loop dus ik raad je aan om vooral zelf goed te informeren.

Mijn ervaring:
Hier bij oudste met eczeem en vermeend KMA en kippenei na 6 maanden begonnen. We zaten toen in provocatie dus ik denk pas met 7 maanden.
Met jongste zoon ook vermeend kma en kippenei bij 6 maanden. Toen werd er ook alweer over eerder dan 6 maanden gesproken bij allergiƫn. Bij oudste was dat nog echt not done bij allergiƫn. Wij hebben het bij jongste niet gedaan omdat het niet goed voelde en omdat ik onder het mom van er aan toe zijn bij de middelste (de enige niet allergisch aangelegde) me had laten overhalen om rond 5 maanden al iets aan te bieden waarop ze spontaan een maand ontlasting- en kramptechnisch van de leg was. Maar wat ik zeg. De wetenschap kan al weer verder zijn inmiddels. Dus informeer jezelf goed.

Mijn persoonlijke mening:
Mij persoonlijk lijkt met 4 maanden niet verstandig omdat je het vraag en aanbod van borstvoeding wellicht nadelig beinvloed waardoor je uiteindelijk korter bv geeft en dat juist bij allergische kindjes niet verstandig is.
en...
Je toch al sporen van vreemde voedingsstoffen aan je kind geeft door de borstvoeding en ze daar dus al mee in aanraking komen (dus dan hoeft dat niet al extra zo jong met bijvoeding).

Moeder van E. (jan. 2007, gestopt juli 2009) en I. (sept. 2009, gestopt feb. 2013) en M. (aug 2013, gestopt september 2017)
Vorige bericht ::
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Bijvoeden vanaf 4 of 6 maanden? Kaatje (Gast) 11 nov 2016, 9:28
       icon kma morri 11 nov 2016, 12:31
       icon Informeer jezelf Jannerik 10 jan 2017, 21:26

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls