borstvoedingsforum.nl bv logo

Drempel voor allergenen?

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur :: Volgende bericht
Petranz niet ingelogd

BerichtOnderwerp: Drempel voor allergenen?    Geplaatst: Vr 26 Aug, 2016 22:43 Reageer met quote

Onze zoon is nu bijna 4 weken oud, en krijgt (natuurlijk) uitsluitend borstvoeding. Na de eerste paar dagen merkte ik al snel dat hij erg onrustig was, veel boeren, slikken, vieze bekken trekken en plotseling vanuit zijn slaap heel hard huilen. Ook begon hij flink te spugen, vaak minstens een halve of hele voeding en konden we ons allebei verschonen en de vloer dweilen. Onze dochter was helemaal geen spugert, en een hele rustige baby, dus dit was helemaal nieuw voor ons. Na twee weken kreeg hij baby acne over zijn hele gezichtje. Zijn ontlasting was heel waterig.

Nu ben ik op aanraden van de midwife vaker gaan boeren, zodra hij even los laat. En ik ben gestopt met melk drinken omdat er kma in de familie voorkomt. Ik volg geen streng dieet, dus krijg nog wel koemelkeiwit binnen, maar niet zoveel meet. Kan dit effect hebben op de baby, of 'moet' je alle allergenen uit je voeding laten als er sprake is van kma?

Het lijkt er nl op dat het werkt...niet meer overgeven, een stukje rustiger, veel minder herkauwen en de acne is zo goed als weg. Ik durf nog niet zo goed te experimenteren...het gaat net zo lekker.

Even wat achtergrondinfo:

Onze zoon drinkt snel, 5-10min, en ik lijk veel melk te hebben. Hij groeit heel goed, bij geboorte 3725gr, afgevallen tot 3550, op dag 5 weer op geboortegewicht en na 18 dagen 4400gr. Hij huilt niet veel - zolang hij bij mij kan zijn.
:: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon Drempel voor allergenen? Petranz niet ingelogd (Gast) 26 aug 2016, 22:43
       icon koemelk grotendeels schrappen ELE (Gast) 28 aug 2016, 11:32

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls