borstvoedingsforum.nl bv logo

KMA hoe testen

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Lin

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Is vast niet volgens de richtlijn...    Geplaatst: Vr 12 Feb, 2016 21:20 Reageer met quote

Maar de eerste 6 weken toen ik zeker wist dat mijn zoon allergie had heb ik me overal aan gehouden, en daarna ben ik wel gaan experimenteren hoeveel invloed mijn voeding op hem had...
Dat is best veel overigens, hij werd vrij snel onrustig, maar naarmate het beter met hem gaat kan hij meer aan.
Als ik inderdaad een etentje had, was het niet altijd te doen om geheel koemelkerij te eten(hoewel ik vaak wel mijn best deed). Maar de onrust duurde altijd maar heel kort.

Nu denk ik wel dat dit per kind erg verschilt hoe hij/zij reageert, ik verwacht namelijk niet meer dat mijn zoon eroverheen groeit, omdat hij alleen maar meer allergie├źn krijgt, maar hij reageert kort en heftig op dieetfouten(hij is nu bijna 4 en ik moet hem soms zijn eigen fouten laten maken, hoe lastig ik dat ook vindt, maar daar leert hij echt het beste van).

Maargoed, als ik dus wilde weten of het beter/minder goed ging, dan koppelde ik dat vaak aan een etentje. Helemaal eerlijk is dit niet omdat je dan vaak ook andere producten en gekruider eet, dus zeker bij jongere kinderen werkt dat misschien niet zo goed. Maar dat was in de periode dat ik ook nog dacht dat hij er misschien wel overheen zou groeien.

Bij mijn dochter heb ik op voorhand een dieet gevolgd(ook niet volgens de richtlijn, maar he, bij de loodgieter lekt het ook toch Shocked ), maar bij haar vond ik het moeilijker te zien of ze wel/niet reageerde omdat zij altijd veel rustiger is en het verschil minder duidelijk. Zij is overigens niet allergisch, dat wist ik uiteindelijk na een maand of 10 pas echt zeker... Dus mijn methode is niet echt super aan te bevelen Roflma

Maargoed, ik zou zeker 6 weken zo strikt mogelijk koemelkerij(en eventueel ei en soja vrij als het niet voldoende effect heeft, want deze zijn vaak aan elkaar gekoppeld helaas, maar mijn zoon heeft melk als 'hoofdallergie' de rest heeft hij een fikse drempel voor) blijven en daarna eventueel gaan experimenteren.
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon KMA hoe testen Daisyyy 9 feb 2016, 13:10
       icon testen Trix Planting VBN 9 feb 2016, 14:45
             icon hoe ze doet Daisyyy 9 feb 2016, 15:39
                   icon nog even doorgaan? Trix Planting VBN 9 feb 2016, 17:09
                         icon geen tekorten? Daisyyy 9 feb 2016, 17:19
                               icon reactie Trix Planting VBN 9 feb 2016, 17:26
                                     icon tekorten Echidna 10 feb 2016, 9:55
       icon niets Stokstaartje 10 feb 2016, 13:12
             icon Haha Lin 10 feb 2016, 19:36
                   icon Dankjewel Daisyyy 12 feb 2016, 16:16
                         icon Is vast niet volgens de richtlijn... Lin 12 feb 2016, 21:20
                               icon Kleine kanttekening LunaM 13 feb 2016, 12:50
                                     icon Lastig Lin 13 feb 2016, 14:46
                                           icon :) LunaM 13 feb 2016, 15:25
                                                 icon Haha Lin 13 feb 2016, 16:55
                                                       icon Wij waren er gelukkig sneller achter. LunaM 13 feb 2016, 17:38
       icon dat had ik ook gelezen Stokstaartje 12 feb 2016, 9:48

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls