borstvoedingsforum.nl bv logo

KMA hoe testen

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Vorige bericht :: Volgende bericht
Lin

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtOnderwerp: Haha    Geplaatst: Wo 10 Feb, 2016 19:36 Reageer met quote

Meesterlijke diƫtist, die mag van mij uitgeschreven worden uit het register(zeg ik als collega). Wat een slecht advies, ze heeft het zelf zeker nooit geroken of geproefd...
Er zijn legio mensen gezond veganist! En zowiezo voor een kortere periode zijn de tekorten te verwaarlozen.
Wat betreft calcium: hoe minder je gebruikt hoe efficiƫnter je lichaam ermee omgaat, daarnaast heb je er ook vitamine d en beweging voor nodig. Gezond eten en veel groente eten dan ben je qua calcium al een eind(nee, niet op de richtlijn, maar toch).

Qua eiwitten kun je kiezen uit dierlijke of plantaardige vervangers, noten, zaden, vlees of vleeswaren.

Ik slik zelf wel vitamine d en calcium bij nu(bij de tweede), omdat ik momenteel met regelmatig zieke kinderen niet echt de beweeg en/of buitenlicht norm haal(maar eet ook niet meet koemelkvrij bedenk ik ineens:-)

Wat betreft het testen, trial and error is de gouden standaard! Ik heb wel toen mijn zoon boven een jaar was een bloedtest laten doen, omdat ik over meer twijfelde, maar deze zij ook vaak vals positief of negatief(en naast positieve bloedtest moeten ze ook klachten hebben).

Jou kindje is nog klein, mijn zoon reageert direct met huiduitslag als de melk zijn huid raakt, dus bij ons is testen makkelijk, ik smeer regelmatig iets op zijn wang...

Overigens is mijn ervaring dat als ik een dieetfout maakte(meestal bewust bij een etentje ofzo), mijn zoon 1 dag onrustig was, maar dat het daarna wel weer ging. En nog, we staan wel eens wat toe, niet met melk, daar heeft hij gelijk last van, maar voor soja heeft hij een drempel, als het net te veel is geweest(vaak doordat hij vaker bij oma is en hij daar een soja toetje mag), als ik merk dat hij onrustig wordt, en ik ben even een of 2dagen weer streng, is hij weer op de rit...
Vorige bericht :: Volgende bericht
Berichten van afgelopen:   
Onderwerp Auteur Datum/Tijd
icon KMA hoe testen Daisyyy 9 feb 2016, 13:10
       icon testen Trix Planting BVF 9 feb 2016, 14:45
             icon hoe ze doet Daisyyy 9 feb 2016, 15:39
                   icon nog even doorgaan? Trix Planting BVF 9 feb 2016, 17:09
                         icon geen tekorten? Daisyyy 9 feb 2016, 17:19
                               icon reactie Trix Planting BVF 9 feb 2016, 17:26
                                     icon tekorten Echidna 10 feb 2016, 9:55
       icon niets Stokstaartje 10 feb 2016, 13:12
             icon Haha Lin 10 feb 2016, 19:36
                   icon Dankjewel Daisyyy 12 feb 2016, 16:16
                         icon Is vast niet volgens de richtlijn... Lin 12 feb 2016, 21:20
                               icon Kleine kanttekening LunaM 13 feb 2016, 12:50
                                     icon Lastig Lin 13 feb 2016, 14:46
                                           icon :) LunaM 13 feb 2016, 15:25
                                                 icon Haha Lin 13 feb 2016, 16:55
                                                       icon Wij waren er gelukkig sneller achter. LunaM 13 feb 2016, 17:38
       icon dat had ik ook gelezen Stokstaartje 12 feb 2016, 9:48

Ga naar:  

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls